מוטקה > בלוגים > הבלוג של גלית, מערכת מוטק'ה > ביקורת בונה - יש חיה כזו?

ביקורת בונה - יש חיה כזו?

ביקורת בונה - יש חיה כזו?

כשחושבים על המילה "ביקורת", הקונוטציה היא שלילית, נכון?

 

  • אז איך אפשר (אם אפשר) להתייחס בחיוביות לביקורת בונה?

  • האם להגיד לחברה טובה "את לא צריכה את העוגה הזאת, תראי איך שָׁמַנְתְּ!" זו ביקורת לגיטימית?

  • האם להגיד לנכדה "המכנסיים האלה לא מתאימים לך" זו ביקורת מוצדקת?

  •  

ובכלל, מה זה "ביקורת"?

  • האם אני אדם ביקורתי?

  • האם קשה לי לקבל ביקורת, או שזה ממש סבבה מבחינתי?

  • האם אפשר להפוך מאדם ביקורתי מאד, לאדם פחות ביקורתי בהרבה?

  •  

גם על הדברים האלה נדבר היום בפייבאוקלוק עם גלית, וכולכם מוזמנים, אבל רק 25 מכם יוכלו להשתתף, כי ככה זה במפגשי איכות.

לפרטים נוספים והרשמה לחצו כאן

22  תגובות  אהבו

התמונה של תגונה אריאל 248 11/10/20
ביקורת זו ביקורת - אי אפשר לתת למישהו "סטירה חלשה"...ישנם הרבה אנשים רגישים שמילה אחת גורמת להם להעלב ויש שמשיבים מלחמה: בסגנון "תביט'י בראי קודם"..."זה מפריע לך? - זב''שך"... כמובן שישנם שיקחו לתשו...
ביקורת זו ביקורת - אי אפשר לתת למישהו "סטירה חלשה"...ישנם הרבה אנשים רגישים שמילה אחת גורמת להם להעלב ויש שמשיבים מלחמה: בסגנון "תביט'י בראי קודם"..."זה מפריע לך? - זב''שך"...
כמובן שישנם שיקחו לתשומת ליבם אבל לא רבים.
התמונה של תגונה גלית מערכת מוטק'ה 11/10/20
חושבת בדיוק כמוך. לכן לא מאמינה ב"ביקורת בונה"
התמונה של תגונה יוסף עזריאל 14/10/20
מה פרוש לא מאמינה בביקורת בונה?
יש את הנורת אזהרה...את ההייי תתעורר,תתבונן רגע,תעשה פאוזה...
ביקורת בונה ,כפירושה,האדם מתקן ונבנה...
השאלה: מי זה הוא שמבקר???
התמונה של תגונה madlen biton 11/10/20
בישובי הייתי בוועדת ביקורת -בי חוסן לספוג תגובות חריפות ופוגעניות. ובביקורת שאני מעבירה כשצריך ,משחיזה את לשוני ואומרת בלי לחשוב ,מראש מה תהיינה התוצאות . זו היא בקורת שהורסת לפעמים את שרציתי לבנות ...
בישובי הייתי בוועדת ביקורת -בי חוסן לספוג תגובות חריפות ופוגעניות.
ובביקורת שאני מעבירה כשצריך ,משחיזה את לשוני ואומרת בלי לחשוב ,מראש מה תהיינה התוצאות .
זו היא בקורת שהורסת לפעמים את שרציתי לבנות . זה רק במקרים מסויימים כאשר מגלה שאחד מהיקרים לי משקר .ימזלזל בי,וזה נדיר. מקבלת ביקורת בונה ואני בדרך כלל מאופקת מפרגנת ומעלה את האחר מעבר למישהו.
גלית יקרה מאחלת לך שנה טובה ובריאות טובה ..והצלחה בכול דרך שתבחרי . fm
התמונה של תגונה גלית מערכת מוטק'ה 11/10/20
מדלנה, שנה טובה-טובה גם לך. אכן, ביקורת יכולה גם להרוס. אבל כשתופסים מישהו בשקר, זוהי לא ביקורת, לדעתי. גם כאן יש מקום לשיקול דעת. האם להגיד לבנאדם שאנחנו יודעים ששיקר, או להחריש, ולא להאמין יותר לא...
מדלנה, שנה טובה-טובה גם לך.
אכן, ביקורת יכולה גם להרוס.
אבל כשתופסים מישהו בשקר, זוהי לא ביקורת, לדעתי. גם כאן יש מקום לשיקול דעת. האם להגיד לבנאדם שאנחנו יודעים ששיקר, או להחריש, ולא להאמין יותר לאף מילה שיוצאת לו מהפה...
התמונה של תגונה madlen biton 11/10/20
גלית את צודקת ..אלה שהרגשתי צורך להוציא בפורם הזה גם את העניין הזה [אולי לא מתאים ולא לזה התכוונת] אבל מאמינה בביקורת בונה ,ואני ככותבת קיבלתי ביקורות שכאלו .נאחזתי בהן למדתי ,והתקדמתי המון.. תו...
גלית את צודקת ..אלה שהרגשתי צורך להוציא בפורם הזה גם את העניין הזה [אולי לא מתאים ולא לזה התכוונת] אבל מאמינה בביקורת בונה ,ואני ככותבת קיבלתי ביקורות שכאלו .נאחזתי בהן למדתי ,והתקדמתי המון.. תודה צהרים טובים.
גלית לא מצאת תמונה עם ישבנים יפים יותר ?😄😄😃
התמונה של תגונה יהודית ג 14/10/20
ואולי, אפשר לשנות את המילה ביקורת בונה ל - עצה טובה? שנאמרת בעדינות ומבלי לפגוע?
התמונה של תגונה יוסף עזריאל 14/10/20
ומי אמר שהעצה באמת טובה?
זו דמגוגיה זולה...
הביקורת נתונה לשיקול דעת המקבל...
התמונה של תגונה יוסף עזריאל 14/10/20
חחחחח להעביר ביקורת??? קודם כל צריך חכמה ועורמה הכיצד להעביר ביקורות ואת המסר... מאיזו נקודה פנימית המבקר נותן הביקורת? מצד האמת הפנימית שלו לעזור או שבעצם הגאווה העצמית שלו מדברת ? הלב מרגיש את א...
חחחחח
להעביר ביקורת??? קודם כל צריך חכמה ועורמה הכיצד להעביר ביקורות ואת המסר...
מאיזו נקודה פנימית המבקר נותן הביקורת?
מצד האמת הפנימית שלו לעזור או שבעצם הגאווה העצמית שלו מדברת ?
הלב מרגיש את אמיתות הדברים גם ללא מילים...
אם הביקורות מנקודה אמיתית או גאותנית וקנאית.
חושב לדעתי,שכל ביקורת אפשר לפשפש ולבחון אם באמת הבעייה קיימת או משהו מקצתה ,ואם כן לשפר..
נקח המושכות לידיים.
התמונה של תגונה אריאל 248 14/10/20
אנשים משלמים כסף ל"משפרים ומשפצים": מאמנים אישיים, פסיכולוגים, קורסים, חוגים ולבסוף אומרים "ככה אני - מי שרוצה שיכיל ומי שלא - שיישק לי"... אישיות והתנהלות קשה לשנות, תספורת ביגוד זה חלק מהאישיות,עג...
אנשים משלמים כסף ל"משפרים ומשפצים": מאמנים אישיים, פסיכולוגים, קורסים, חוגים ולבסוף אומרים "ככה אני - מי שרוצה שיכיל ומי שלא - שיישק לי"... אישיות והתנהלות קשה לשנות, תספורת ביגוד זה חלק מהאישיות,עגלגלות זה נושא רגיש, מה גם שרבים מעדיפים עגלגלות...
אינטיליגנציה רגשית לא קונים בסופר...
התמונה של תגונה משה לרר 14/10/20
אפשר להשתמש במילים עוקפות: "אראה לו את הפסוק השני"
רמז: בשיר השירים
התמונה של תגונה משה לרר 14/10/20
ביקורת בונה יכולה גם להיות מבחינת "לא תִשְׂנָא אֶת אָחִיךָ בִּלְבָבֶךָ הוֹכֵחַ תּוֹכִיחַ אֶת עֲמִיתֶךָ וְלֹא תִשָּׂא עָלָיו חֵטְא"
מכאן שהיא חיובית לשני הצדדים.
התמונה של תגונה גלית מערכת מוטק'ה 15/10/20
אני חושבת שביקורת היא תמיד שלילית, גם אם היא באה ממקום חיובי.
מתי היא לא שלילית? כאשר האדם מבקש אותה.
התמונה של תגונה משה לרר 15/10/20
רבות מחשבות בלב איש, ועצת ה' היא תקום ! לפני התוכחה יש צורך לבדוק האם השומע מוכן לכך. בנוסף לכך יש צורך לדעת כיצד לדבר עם כל אדם, וכיצד לדבר מול עם שלם. משה רבינו הוא מנהיג, מלך, על כן יש לו יכול...
רבות מחשבות בלב איש, ועצת ה' היא תקום !
לפני התוכחה יש צורך לבדוק האם השומע מוכן לכך.
בנוסף לכך יש צורך לדעת כיצד לדבר עם כל אדם, וכיצד לדבר מול עם שלם.
משה רבינו הוא מנהיג, מלך, על כן יש לו יכולת וחובה להוכיח את כל העם, והוא עושה זאת בענוה ובעדינות
התמונה של תגונה נדב . 15/10/20
יש גם 'דבר כזה, קוראים לו "מבקר המדינה", חושף מתריע , מונע... לדעתי הדלה, יש 'בקורת בונה', אלא שהמעביר לא תמיד יודע להעביר את המסר. פוסט יפה של כותב/ת, אותו קראתי, אני כותב את דעתי: "יפה. שווה עריכ...
יש גם 'דבר כזה, קוראים לו "מבקר המדינה", חושף מתריע , מונע...
לדעתי הדלה, יש 'בקורת בונה', אלא שהמעביר לא תמיד יודע להעביר את המסר.
פוסט יפה של כותב/ת, אותו קראתי, אני כותב את דעתי: "יפה. שווה עריכה נוספת".
לשיקולו של הכותב/ת.
שנה טובה. בריאות ונחת.(חיוך)
התמונה של תגונה גלית מערכת מוטק'ה 15/10/20
אני חושבת שהתגובה "יפה. שווה עריכה נוספת" לפוסט יפה שקראת היא פוגעת, מביישת ולא עניינית, כי אתה לא מתייחס לתוכן הפוסט, אלא לאיך הוא כתוב. אם "שווה עריכה נוספת" בגלל שגיאת כתיב, או משהו בסגנון, אפשר ל...
אני חושבת שהתגובה "יפה. שווה עריכה נוספת" לפוסט יפה שקראת היא פוגעת, מביישת ולא עניינית, כי אתה לא מתייחס לתוכן הפוסט, אלא לאיך הוא כתוב.
אם "שווה עריכה נוספת" בגלל שגיאת כתיב, או משהו בסגנון, אפשר לכתוב הודעה אישית במוטק'ה לכותב הפוסט, ולהגיד לו אתזה. בטח לא לכתוב זאת כתגובה פומבית.
זאת דעתי, כמובן.
התמונה של תגונה נדב . 15/10/20
מותר לך בהחלט לקחת את התגובה לכיוון השלילי, אולם בכל הפעמים הכותב/ת, קיבל התגובה ("יפה, שווה עריכה נוספת") כביקורת בונה, לא ההפך. עוד דבר להבהיר, עצם קריאת הפוסט ומתן תגובה, מלמדת, על התייחסות ל...
מותר לך בהחלט לקחת את התגובה לכיוון השלילי, אולם בכל הפעמים הכותב/ת, קיבל התגובה
("יפה, שווה עריכה נוספת") כביקורת בונה, לא ההפך.
עוד דבר להבהיר, עצם קריאת הפוסט ומתן תגובה, מלמדת, על התייחסות לתוכן הפוסט.
תודה גלית, תגובתך לתגובתי.
בריאות ונועם. (חיוך).
התמונה של תגונה אריאל 248 15/10/20
תנסה להגיד לאשה "את אשה 10, אבל"... היא תשכח את ה"עשר" ותזכור רק את ה"אבל"...
לגברים!! ביקורת בונה ככל אשר תהיה, במיטה למשל ומפי הבת זוג, תגרור אחריה תוצאה הפוכה...
התמונה של תגונה גלית מערכת מוטק'ה 15/10/20
מסכימה לגמרי.
התמונה של תגונה נדב . 15/10/20
כתבתי: "יש 'בקורת בונה', אלא שהמעביר לא תמיד יודע להעביר את המסר".
התמונה של תגונה אריאל 248 15/10/20
אם מישהו ישאל "מה דעתך?" תגיד לו מה אתה חושב. אם היוזמה היא שלך - עדיף לשתוק - זו דעתי ולא חייבים להסכים איתה...
התמונה של תגונה נדב . 15/10/20
נכון. לא חייבים להסכים.(חיוך).
כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
פוסטים אחרונים

מה עדיף: לצאת גדול או להדביק בקורונה?
המחלוקת הרצינית הראשונה, ביןהגרוש שלי לעתיד ובייני,הייתה בנושאהחתונה. אני רציתי חתונה מצומצמת למשפחה...
לקריאת הפוסט
יוּ, אני מתה.... (-:
יש לי מן הרגל, כזה, שבכל פעם כשאני מִזְדַּמֶּנֶת לבֵּית עָלְמִין, אני מסתובבת בין המצבות, ומתרשמת. מחליטה...
לקריאת הפוסט
קרחת זה סקסי
בכל 14 באוקטובר מציינים בעולם את "יום הקרחת". עכשיו, אני יודעת שגברים מַקְרִיחִים, מתאבלים במשך תקופה ארוכה...
לקריאת הפוסט
למעלה
חזרה