האחריות על המכשיר החשמלי שקניתם התכווצה משלוש שנים לשנה אחת בלבד? החברה סירבה להחליף את המזגן המקולקל בחדש? קיבלתם פתאום חשבון חשמל אסטרונומי? חויבתם יותר ממה שסוכם? מכירים את זכויות הצרכן שלכם? בואו לקבל תשובות מהמועצה הישראלית לצרכנות ביום הצרכן הבינלאומי (יום א' ה15/3) בשעה 15:00 כל השאלות ייענו! הכניסו את השאלות שלכם כאן בתגובות כבר עכשיו

מוטק’ה גם בפייסבוק
סייר תמונות
ראשית, חוק הגנת הצרכן אוסר הטעיית צרכנים בנוגע למחיר המוצר (סעיף 2, לחוק), והטעיה שכזו מהווה עבירה.
הבעיה העיקרית בנוגע למבצעים בסופר היא שההנחיות הנוגעות ל"מכירה מיוחדת" שמטילה על עוסק חובות שונות כגון פרסום המחיר לפני ההנחה, פרסום התנאים למבצע ופרסום המוצרים הנכללים ואלו שאינם נכללים במבצע ,אינן חלות על מוצרים שעלותם מתחת ל-50 ₪ ועל כן, הסיכוי לטעות בפרסום מבצעים בסופר הוא גדול יותר.
אך על אף שהתנאים אינם חלים, חל איסור לבצע הטעיה וכאשר בוצעה הטעיה שכזו, ניתן לבטל את העסקה.
היה ומדובר בהטעיה מכוונת, ומתמשכת, רצוי אף לפנות לרשות לסחר הוגן, שמהווה את הרשות המנהלית אשר תטיל פיקוח על בית העסק ותמנע הטעיית צרכנים בעתיד.
הדס יעקבסון, עו"ד
החוק קובע כי על כל מוצר יוצג מחירו הכולל באותיות ברורות וקריאות וכן, כי המחיר המוצג יהיה המחיר המחייב גם אם מחירו של המוצר בקופה גבוה יותר.(סעיף 17ב לחוק)
על כן, בטרם אנו עוזבים את בית העסק חשוב לבדוק היטב את החשבונית ולדרוש החזר כספי מיידי על סכומים ששולמו ביתר ובניגוד למחיר שהוצג על המוצר.
גם אם הטעות התגלתה לאחר עזיבת המקום, ניתן עדיין לדרוש את ההחזר מבית העסק והזכות נשמרת.
סירוב של בית עסק למכור לצרכן את המוצר במחיר שהוצג, מזכה את הצרכן אף בזכות לתבוע פיצוי לדג' עד סכום של 10,000 ₪ (סעיף 31א (5) לחוק).
הדס יעקבסון, עו"ד
כשהגעתי לקופה, הסתבר שחייבו אותי במחיר המלא. לשאלתי מדוע - ענו לי ש "המבצע הסתיים
הבוקר ולא הספקנו להוריד את מדבקת מחיר המבצע.".... האם מקרה כזה לא מחייב אותם לסכום המבצע?..
אכן את זכאית לקבל את המוצר במחיר שהוצג עליו או בהתאם לשילוט שהוצמד. על בית העסק לכבד את המבצע כל עוד לא הסיר את השילוט ואת בהחלט זכאית לעמוד על זכותך.
הדס יעקבסון, עו"ד
שלום רב.
הנידון: הטעיית הציבור.
מביא בפניכם תלונתי בהקשר למוצר - מכונת גילוח חשמלית 'remington'
אותה קניתי בתאריך: 2.3.14 , חנות - א.ל.מ - בדיוטי פרי - בנתב"ג. עם אחריות לשנה.
פעמים מעטות השתמשתי במכונת הגילוח.
בתחילת פברואר שנה זו, שהשתמשתי במכונת הגילוח, המכשיר פצע לי את הפנים, כתוצאה מקרע ברשתית המכונה שנועדה להגן על עור הפנים מפני סכיני המכונה, בזמן פעולתם.
פניתי למעבדת החברה "שריג אלקטריק" - תחנת שרות בבאר שבע - בבקשה לתקן את המכשיר, או לקבל מוצר חדש במקום המכשיר הפגום במסגרת תעודת האחריות אשר בתוקף.
בקשתי נדחתה בטענה שרשתית המכונה לא כלולה במכלול החלקים שבאחריות.
שֵאֶלָתִי: איך יתכן שרשתית מכונת הגילוח -אביזר בטיחותי מדרגה ראשונה, שתפקידה להגן על עור הפנים, לא תיכלל באחריות החברה?
להבנתי זה קרה כתוצאה מפגם ביצור, ולא מכל סוג אחר, של נפילה, או חבלה כלשהי מצידי. המכשיר מונח תמיד על כנו.
כפי שציינתי, פעמים מעטות בלבד השתמשתי במכונת הגילוח החדשה הנ"ל.
סירובה של רשת א.ל.מ. לתקן את המכשיר בנימוק שהיה עלי לקרוא את האותיות הקטנות המופיעות בספרון מנייטורי המצורף, למכשיר בעת הקניה, יש לראות בזאת הטעיית הצרכן, כשמדובר ברשתית מכונת הגילוח, המהווה רכיב בטיחותי, שלא ייכלל במסגרת אחריות החברה.
לטיפולכם המסור. נדב.
נ.ב. טל: 08-6239367 מעבדת אלקטריק תחנת שרות לקוחות ב"ש
נתונים נוספים (קבלת הרכישה) אצלי.
ראשית, חשוב לעיין בתעודת האחריות ולבדוק כי בית העסק אכן ציין במפורש אילו חלקים אינם כלולים באחריות.
עם זאת, ואף במקרה שבו הרשתית אכן הוחרגה במסגרת תעודת האחריות, אין זה מאפשר לבית העסק למכור לצרכן מוצר פגום.
במקרה שכזה, חובות בית העסק לבצע תיקון של המוצר נובעת מהוראות חוק המכר, אשר קובעות כי מקום שבו נמכר מוצר חדש ופגום, על בית העסק "לרפא" את הפגם, והיה והוא אינו מצליח לתקן, עליו לספק מוצר חדש ותקין.
היה ואתה מתקשה בהתנהלות מול בית העסק ובית העסק עומד בסירובו, אנא הגש תלונה באמצעות אתר המועצה לצרכנות בצירוף החשבונית, תעודת האחריות וכל מסמך מבית העסק ואנו נשמח לסייע לך.
ניתן לפנות למועצה באמצעות הקישור הבא:
http://www.consumers.org.il/category/complaint-form">http://www.consumers.org.il/category/complaint-form
הדס יעקבסון, עו"ד
בדרך כלל כשקורה דבר כזה לקופאית כבר מופיע במחשב המחיר ששונה והיא אינה יכולה למכור במחיר הקודם, לשם כך צריך לקרוא למנהל משמרת/חנות.........
היא התעצלה, כי לא קרו מקרים כאלה ותמיד קראו למנהל החנות ושינו את המחיר.
במקרה כזה שהיא לא הסכימה, היית צריכה לצלם בסלולרי את המחיר על המדף ואת החשבונית ולשלוח למשרד הכלכלה או למועצה לצרכנות זה אורך קצת זמן אבל הם מטפלים מעולה
http://www.consumers.org.il">http://www.consumers.org.il/
אני מתקרבת ליציאה לפנסיה ולא ממש מבינה את זכויותי לצערי.. במהלך שנותי כשכירה, הייתי מועסקת בכמה חברות שונות, כל אחת מהן שילמה לי פנסיה בחברה אחרת. האם אני אהיה זכאית לפנסיה מכל החברות האלה? איך מבררים את זה? יש דרך לאחד את כולם? שווה לעשות דבר כזה?
למה זה צריך להיות כל כך מסובך ולא ידידותי לאדם הפשוט? :@/
אומנם המועצה לצרכנות אינה עסקת בכל הנוגע לזכויות פנסיוניות, אך עם זאת, בהחלט ניתן לברר את נושא זכאותך בחברות השונות באמצעות אתר משרד האוצר, אגף שוק ההון הביטוח והחיסכון.
ניתן לעשות בירורים שונים הנוגעים לזכויותיך וכן למצוא מידע רב בשפה פשוטה וידידותית יותר בקישור הבא:
http://haotzarsheli.mof.gov.il/Pages/search.aspx?k=פנסיה">http://haotzarsheli.mof.gov.il/Pages/search.aspx?k=פנסיה ופרישה
היה והטכנאי הגיע מטעם בית העסק שמכר לך את התנור והכיריים, והתנור והכיריים עדיין במסגרת האחריות, אז חל איסור לגבות ממך כסף עבור השירות ואת זכאית לקבל את כספך בחזרה. פני לחברה, רצוי בכתב וצייני בפניהם כי תקנות אחריות ושירות לאחר מכירה מחייבות את בית העסק לתת שירות תיקונים וליקויים ללא עלות מצד הצרכן.
אני מצרפת לך קישור לתקנות, לעיונך:
http://www.consumers.org.il/category/service-and-warranty">http://www.consumers.org.il/category/service-and-warranty
הדס יעקבסון, עו"ד
היא מיד רצה למדף והסירה את המדבקה עם מחיר המבצע שלדבריה הסתיים. כך שלא ניתן היה לי לצלם.
זו בפירוש הפאשלה שלהם שלא הסירו מדבקת מחיר מבצע, בזמן שהמבצע הסתיים כבר.
קנינו מקרר של שארפ באפריל 2013.
במקפיא נוצר קרח, ביקשנו שיבוא טכנאי לבדוק. החברה טענה שלא שלחנו את ספח האחריות (מה שלא היה נכון, ובסופו של דבר הם מצאו את הספח).
הטכנאי שהגיע לא הסכים להחליף את הגומיה שאוטמת את דלת המקפיא, ומה שהוא עשה - הוא הפך אותה.
הבעיה לא נפתרה כמובן, ואנחנו לא ביקשנו ביקור חוזר. האם ניתן לחייב את החברה לתת שירות מהסוג הזה גם לאחר שנת האחריות? יש 6 שנים נוספות על המדחס.
תודה,
רעיה
מבחינה מהותית, בוודאי שאת זכאית לתיקון תקלה שנוצרה בתקופת האחריות ולא טופלה כראוי על ידי בית העסק. הבעייתיות במקרה שכזה היא ההוכחה כי הבעיה אכן לא נפתרה ואין מדובר בתקלה חדשה שנוצרה לאחר תום תקופת האחריות.
הייתי מייעצת לך לפנות בכתב לחברה ולגולל בפניהם את השתלשלות העניינים ולנסות להבהיר להם שמדובר בתקלה חוזרת ולא בתקלה חדשה.
היה ותזדקקי לסיוע, את כמובן מוזמנת לפנות למועצה לצרכנות באמצעות הקישור הבא, ואנו ננסה לסייע:
http://www.consumers.org.il/category/complaint-form">http://www.consumers.org.il/category/complaint-form
הדס יעקבסון, עו"ד
המצב שאת מתארת אכן בעייתי מאוד, אך בעיקר מגלה עילה בתחום דיני הנזיקין.
אכן, מהמקרה עולה חשש לכאורה, לרשלנות של בית העסק, אשר בעקבות ההתנהלות הרשלנית נגרמו לך נזקים רבים, אובדן זמן, כאב וסבל וכן הוצאות כספיות, את בהחלט רשאית לתבוע את נזקייך באמצעות בית המשפט לתביעות קטנות, בצירוף חוות דעת של רופא מומחה שיעיד כי המדרס שסופק אינו תקין ואינו תואם את צרכיך.
הדס יעקבסון, עו"ד
האם חוק הספאם תופס במקרה כזה? איך מפעילים את החוק ונפטרים אחת ולתמיד מההודעות המעצבנות האלו שמגיעות תמיד במנוחת הצהריים או כשהולכים לישון בערב? (לצערי אינני יכולה לכבות את הטלפון שמא מישהו במשפחה יזדקק לי)
לעמוד ההודעה
התיקון לחוק התקשורת הידוע בכינויו "חוק הספאם" מאפשר לצרכן הגשת תביעה בסך של 1,000 ₪ ללא הוכחת נזק, בגין כל מסרון שהתקבל.
המטרה הייתה להרתיע חברות ממשלוח מסרונים על ידי חשיפתם לתובענות כספיות.
מבחינה פרגמאטית, ישנה אפשרות לחסום מספרים מסוימים שמהם נשלחות הודעות "ספאם" באמצעות ההגדרות בטלפון.
הדס יעקבסון, עו"ד
אצלי ניכנסים באייקון: I של המיספר שרוצים לחסום, גוללים עד לתחתית אותו עמוד,
יש שם תכונה: חסום מיספר זה..וברוך-שפטרנו עד למטרידן הבא..
על פי חוק הספאם את יכולה ללכת למשטרה להתלונן.
חוששני שהם יהיו עסוקים באוכל/ בשתיה/ בניצבים/ בשוטרות.......
למשטרה אין זמן מלטפל בתלונות של אזרחים
כפי ציינתי מעלה, כאשר מדובר במסרונים, או בהודעות מוקלטות, ניתן לפנות לבית המשפט לתביעות קטנות לתבוע סך של 1,000 ₪ עבור כל הודעה ללא הוכחת נזק. הפניה למשטרה רלוונטית רק כאשר מדובר בשיחות טלפוניות אנושיות, ואז הסעיף הרלוונטי הוא באמת פלילי בלבד: "הטרדה באמצעות מתקן בזק".
הדס יעקבסון, עו"ד
את יכולה ליפנות לחברת הסלולר ולקבל מיספר חדש שמראשיתו יהייה יהייה חסוי.. אך אלייה וקוץ בה.. כעת שאת מיתקשרת אל - אנשי-שלומך - הם רואים מיספר-חסום..ובעת שתישלחי מיסרון.. ייחשף המיספר למקבל.. אוי-אוי.. התיחכום בשירות האדם-מצריך הרבה ..״׳ מדיטצייה ״׳..
אני תמיד מקשיב עד הסוף, הואז מגיעה הפואנטה - תרומה.
אני בוחר באופציה של תרומה לנציג - נדמה לי שזה -1
כאשר אני מנקבל את הנציגה - בדרך כלל תחיה/ אמונה/....... אני שואל לשמה ואז מסביר לך בתוקפנות מגעילה שיש לי את מס' הטלפון שלה ואת שמה ואם אני רקבל עוד שיחה אחת מהשדכן/מרביע!!
אני פונה למשטרה ומגיש תלונה אישית!!!! נגדה.
מיד היא מבטיחה ומקיימת מוחקים אותי מרשימת התקשורת שלהם וכבר הרבה זמו שאיני מקבל הצעות לזיווג / הזדווגות בטלםון
בתקווה שזה יסייע לכם להתנהל בצורה צרכנית נבונה, לדעת את זכויותיכם ולדרוש אותם!
יום הצרכן הבינלאומי שמח לכולנו :)
ערב טוב לך:)
תודה לערבה על הרעיון הטוב ויישומו. ישר כוחך!!
נקווה שבסיוע התשובות שקיבלנו נוכל להתמודד טוב יותר עם עוולות צרכניות.
אני מזמינה את כל באי הקהילה, המצטרפים החדשים, להישאר עימנו ולהעשיר את הקהילה בהארותיהם והערותיהם.
בכל מקום בו נתקלתם בעוולה צרכנית, שתפו אותנו. בכל מקום בו "נתקלתם" בשירות טוב, שתפו אותנו.
המשך נעים ויום טוב.
דיווחתי לא פעם על אי היכולת לצרף קישור בתגובות.
כלום9 לא קרה
הודעות מגיעות אחרי שבוע אם בכלל
מה יהיה?
פשוט נמאס
אינני יכולה אלא להמליץ על סבלנות נוספת. הבה נקווה לטוב. בקרוב.
אבל צר לי לאמר לך ואני כותב את זה בכוונה - דיווחתי להנהלה כמה וכמה פעמים מדוע אין אפשרות להעלות קישורים בתגובות.
קרה משהוא?
לא!!!
את אשה מאמינה ואכן את מאמינה אני כבר איבדתי את אמונתי.
ואם אני הייתי עובד כך כשעבדתי מזמן היו מפטרים אותי.
תודה על המאמץ ,הגעתי לעמוד הזה ,אבל לא מוצאת את השאלה שלי :(
ניסיתי גם בבוקר.
ואני לא רואה המאמר שלי