חזרה להכסף שלי

איך מתנתקים מחברת שירותים

ניסיתם להתנתק מחברת הכבלים או מכל חברת שירותים אחרת ולא הצלחתם? נסו לשלוח לחברה את המכתב הבא, עם רשימת המכותבים המופיעה בו. התוצאות ומהירותן יפתיעו אתכם
צפריר בשן 08/12/09
איך מתנתקים מחברת שירותים
בשבועות האחרונים, לאחר שהחלטתי להתנתק משירותי הטלוויזיה הרב-ערוצית הוט, ניהלתי עם החברה כמה וכמה שיחות שבהן הסברתי על כוונתי להתנתק מהשירות. ראשית, בדקתי עם יש קנס שעלי לשלם (והיה כזה, בגובה 400 שקל) ואם עלי לשנות את מסלול התשלומים לשירותים האחרים של החברה (וכן, נדרשתי לכך). משפניתי לחברה בפועל בבקשה להתנתק מהשירות, נתקלתי בעיכובים, שכללו בין היתר שני ניתוקים יזומים של השיחות על ידי נציגי החברה. מובן שהדבר תסכל אותי מאוד, ולפיכך חיפשתי, ומצאתי מכתב שפרסמה ידידה ותיקה ששמה אביבה משמרי. המכתב המצורף להלן הוא דוגמה ומופת לדרך שבה יש להתנהל אם מתקשים בניהול מגעים מול חברת שירותים. השתמשתי בו כמעט מילה במילה, ולמרות שלא באמת שלחתי את העותקים לרשימת המכותבים המצורפת, שמרתי לעצמי את הזכות לעשות כן. אתמול, שלושה ימים לאחר משלוח המכתב, התקשרה אלי החברה מיוזמתה, תיאמה טכנאי שינתק אותי משירותי הטלוויזיה הרב ערוצית, וציינה כי החיובים ייפסקו שלושה ימי עסקים מרגע משלוח הבקשה (היום). וכך, מי שנדרש לסיוע בתקשורת מול הוט או כל חברת שירותים אחרת, מוטב לו שיעשה שימוש במכתב הזה ויתאים אותו לצרכיו. התוצאות, וגם המהירות שבה הן יושגו, יפתיעו אתכם.



אל:
חברת "הוט", מחלקת פניות הציבור, בפקס 077-7078230 וכן 077-7078282 מרכז שירות חברת "הוט", קניון הזהב, סחרוב 21 ראשון לציון משרדי חברת "הוט", קיבוץ יקום, לידי ע. המנכ"ל נציג חברת "הוט", עוד אבי בן אסולי, רח' השבעה 6 בית שמש 99000
עותקים:
מבקר המדינה - נציבות תלונות הציבור, רח' הארבעה 19 תל אביב משרד התקשורת - מחלקת פניות הציבור, אחד העם 9, תל אביב 61290 משרד התקשורת - מנהלת תחום הגנה על הצרכן, מירב אלקבץ, בפקס 02-6702273 הממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת - רח' בנק ישראל 5, ירושלים המועצה הישראלית לצרכנות - ת.ד 20413 תל אביב 61200 "ידיעות אחרונות" - מדור צרכנות, לידי דני שדה "כל-בו-טק" - לידי רפי גינת, משרדי "רשת - נגה", הברזל 23 תל אביב אתר Ynet - מדור צרכנות, לידי מירב קריסטל (בדואר אלקטרוני [email protected] ) חברת כ.א.ל (ויזה) - מוקד השירות, בפקס 03-5723723
הנדון: בקשת התנתקות
א.ג.נ, אני שולח אליכם מכתב זה בדרישה מפורשת להתנתק באופן מיידי משירות המנוי לטלוויזיה בכבלים שאתם מפעילים. אני מנוי על שירות זה (במודם דיגיטל) מאז שנת 2000 ומחויב בחיוב חודשי של מאות שקלים המנוכה מכרטיס האשראי שלי. אין לי שום חובות כספיים שהם כלפי חברתכם, ולא היו שום חובות כאלה כלפיכם בעבר. להווי ידוע לכם כי החוק בישראל מחייב כל מפעיל שירות לנתק את הלקוח על פי בקשתו, ולבטל את החיוב על השירות, בתוך 2 ימי עבודה מקבלת הודעה בכתב. להווי ידוע לכם כי על פי סעיף 42.2.4 לחוק, למנוי אנלוגי יש להפסיק את השידור בתוך 2 ימי עבודה ולחדול מן החיוב הכספי בתוך 2-5 ימי עבודה. כמו כן, על פי רישיונכם, אותו הנפיק משרד התקשורת, ?ניתוק מוחלט של המנוי יבוצע לאחר בקשה בכתב, חתומה על ידי הלקוח". בנוסף, על פי החלטת בית המשפט לתביעות קטנות (תק 2115/07), הערמת קשיים על לקוח המבקש לנתק עצמו משירותי חברה שעל שירותיה הוא מנוי תזכה את הלקוח בפיצוי כספי מצד החברה. יצוין כי כרגע ניתקה לי נציגת השירות שלכם את הטלפון בפנים. לאחר שיחות טלפון חוזרות ונשנות עם נציגי חברתכם (האחרונות שבהן עם מחלקת ניתוקים ומרכז שירות לקוחות, התאריכים והשעות שמורים אצלי), אני כעת מחובר לשירות שלכם בניגוד לרצוני, על אף בקשה מפורשת להתנתק ממנו, דבר המהווה פגיעה בהגינות העסקית, בחוקי ההתקשרות החוזית וברשות הפרט שלי. אני מצפה כי כבר היום, (
כאן יש לציין תאריך
), תנתקו את החיבור שלי לכבלים (ותחדלו מיידית לחייב אותי בסכום החיוב החודשי עבור השירות!). ביצוע פעולות אלה ייבדק על ידי בתוך 5 ימי עבודה משליחת הפקס אליכם, קרי עד התאריך (
הוסיפו תאריך
). באם לא תפסיקו את החיוב באופן מיידי ולא תנתקו אותי מהשירות בתוך הזמן הנקוב, אפנה בהקדם להתייעצות משפטית ואגיש תביעה משפטית נגד חברתכם. כמו כן אבדוק אם יש טעם בהפיכת תביעה זו לייצוגית. כמו כן, במקרה שכזה אמשיך את המעקב אחרי הטיפול בפנייתי מול כל הגופים המכותבים למכתב זה ואעמוד עימם בקשר - מתוך מטרה להשיג טיפול נאות, הוגן ומהיר בפנייתי זו. נא אשרו בהקדם קבלת מכתב זה - ואת הניתוק המיידי מן השירות, כמו גם את הפסקת החיוב המיידית על השירות. מכתב זה נשלח לאחר 4 שיחות טלפון שהתקיימו ביני לבין נציגי חברתכם, בתאריכים ושעות השמורים אצלי, שיחות שבהן הודעתי מפורשות על רצוני להתנתק מן השירות ולהפסיק להיות מחויב עליו. עותק של פקס זה נשלח אליכם גם בדואר רשום, וכן לכל הגופים המצוינים לעיל. בתודה ובציפייה לטיפול מהיר, (
שם המנוי
)
עוד על צרכנות נבונה:

רוצים להתנתק מהכבלים? תשלמו

ביטול עסקת שירות: התשלום יעמוד על 100 שקל

טיפים צרכניים חשובים

שירותים קבועים: על מה בדיוק אנחנו משלמים

חברות האשראי יבטלו עסקה במקרה של מחלוקת

להתייעצות עם מומחי מוטק'ה:

פורום צרכנות, תלונות ותגובות
תגובות  0  אהבו 

כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
עוד בהכסף שלי

איך להיזהר מעקיצות נדל"ן?

עד גיל 40 ניסתה טובה רוכברגר-מאיר (63) להקים עסקים, בעיקר בתחום ההלבשה, ו"בכל פעם זה היה כישלון מפואר", היא...

לקריאת הכתבה
כך תחסכו כסף בתשלום החשבונות השוטפים

רובנו מודעים למושג כלכלה נבונה, שהמוטו שלה הוא "לא צריכים - לא צורכים". אבל מה קורה עם החשבונות השוטפים,...

לקריאת הכתבה
מחברים את האזרחים הוותיקים לדיגיטל

בעשור האחרון חלה עלייה משמעותית מאוד בקרב האזרחים הוותיקים בשימוש במחשב בכלל ובאינטרנט בפרט: לפי סקר...

לקריאת הכתבה
מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה