חזרה להכסף שלי

אמון הציבור: הפיצוי שמציעה בזק אינו הגון

ארגון אמון הציבור טוען כי מנגנון הפיצוי שמציעה בזק ללקוחותיה בעקבות התקלה ברשת לפני כחודשיים - אלף דקות שיחה בשבוע ליעדים סלולריים - הוא למעשה מהלך של קידום מכירות
צפריר בשן 22/03/11
אמון הציבור: הפיצוי שמציעה בזק אינו הגון
ארגון אמון הציבור פרסם הודעה המביעה התנגדות למנגנון הפיצוי שהציעה בזק ללקוחותיה בעקבות התקלה שנפלה ברשת שלה לפני כחודשיים. בזק הציעה ללקוחותיה פיצוי בגין התקלה המשמעותית ברשת שלה, שאירעה ב-25 בינואר. הפיצוי שהציעה החברה הוא שבוע של שיחות חינם ליעדים סלולריים, אולם על פי הודעת אמון הציבור "החברה מצויה בימים אלה במאמץ שיווקי אינטנסיבי לעידוד הציבור להתקשר למנויים סלולריים מקוויה. לכן החלטת החברה 'לפצות באלף דקות חינם לסלולר' נחזית למהלך קידום מכירות לכל דבר ועניין". אמון הציבור גייס ועדת מומחים, שכללה את פרופ' ראובן גרונאו, עו"ד מיכל הלפרין, פרופ' אמיר ברנע, עו"ד יובל קרניאל ופרופ' ראובן חורש. הוועדה בחנה את מנגנון הפיצוי והגיעה למסקנה כי הוא אינו הגון. הארגון אף פנה בעניין זה ליועץ המשפטי לממשלה ולשר התקשורת. על פי הודעת אמון הציבור, "ב-25 בינואר 2011 אירעה תקלה חמורה ברשת חברת בזק אשר גרמה להשבתה מהותית של הרשת במשך שעות ארוכות באותו היום. בעקבות התקלה הציעה חברת בזק מנגנון פיצוי למנויי החברה בדמות אלף דקות שיחה לרשתות הסלולר במשך שבוע ללא תשלום. לאחר ניתוח כלכלי ומשפטי של מנגנון הפיצוי, לרבות התקנון והפרסומים בעניינו, נמצאו כשלים מהותיים". הארגון טוען, כי לבזק אסור להציע הטבה שכזו בהתאם לתנאי הרישיון שלה, שכן כל הנחה שהא מעניקה כפופה לאישורים. אמון הציבור מוסיף וטוען, כי ההטבה זניחה: בזק הציעה ללקוחותיה עד אלף דקות שיחה חינם במהלך השבוע לרשתות סלולר, בעוד על פי נתונים שהמציגה החברה, מנויי החברה מדברים בהיקף של כ-85 דקות לשבוע בקו. כלומר, ממילא אין הם עושים שימוש בהיקף כזה בקו ומרבית ההטבה לא תגיע לכדי שימוש. אמון הציבור מוסיף כי בזק לא פרסמה מספיק את הסדר הפיצוי. בארגון טוענים כי החברה הייתה צריכה להתקשר ללקוחותיה ולהשמיע להם הודעה מוקלטת בעניין. מבזק נמסר בתגובה כי "בזק העניקה הטבה משמעותית ללקוחות החברה בעקבות התקלה האמורה. ההטבה הייתה לתקופה עתידית, כלומר אפשרה ללקוחות לנצלה באופן מלא ולחסוך מחשבון הטלפון סכומים משמעותיים. ההטבה התבססה על עקרונות צרכניים מובהקים, והיא נעשתה בהתאם לחוק ועל פי כל דין. ההטבה אכן הגדילה את השימוש ללא כל עלות לצרכן, ויצרה תועלת של ממש בעבורו. מעבר לכך, מסקנות אמון הציבור מוזרות. מחד נטען שאסור לבזק חוקית לפצות, ומנגד נטען שהפיצוי לא מספק. מוטב היה אילו באמון הציבור היו מכירים בעובדה שלא ניתן לאחוז את המקל בשני קצותיו".
עוד על צרכנות נבונה:

הצרכנים התלוננו, נטוויז'ן תבטל ההתקשרויות

האם אתם בודקים חשבונות תקופתיים

קופונים: קראו את האותיות הקטנות

זהירות: מסרונים יקרים

מדריך: כך תחסכו בהוצאות הדלק

להתיעצות עם מומחי מוטק'ה:

פורום צרכנות, תלונות ותגובות
תגובות  0  אהבו 

כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
עוד בהכסף שלי

איך להיזהר מעקיצות נדל"ן?

עד גיל 40 ניסתה טובה רוכברגר-מאיר (63) להקים עסקים, בעיקר בתחום ההלבשה, ו"בכל פעם זה היה כישלון מפואר", היא...

לקריאת הכתבה
כך תחסכו כסף בתשלום החשבונות השוטפים

רובנו מודעים למושג כלכלה נבונה, שהמוטו שלה הוא "לא צריכים - לא צורכים". אבל מה קורה עם החשבונות השוטפים,...

לקריאת הכתבה
מחברים את האזרחים הוותיקים לדיגיטל

בעשור האחרון חלה עלייה משמעותית מאוד בקרב האזרחים הוותיקים בשימוש במחשב בכלל ובאינטרנט בפרט: לפי סקר...

לקריאת הכתבה
מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה