ביקורת טלוויזיה: גירושים נפלאים

זה התחיל בעוד סיטואציה של התגרות/הבטחה לסקס פרוע (שבסוף לא התממש, אבל כמעט), אמצעי פופולרי באחרונה בקרב יוצרי סדרות מקור ללכידת תשומת לב הצופים. קצת אחר כך (אחרי גרפיקת פתיחה חיננית מאוד), שבו השניים מהכמעט-סקס להתגושש, הפעם בסיבוב ראשון של דו-קרב משפטי בסגנון עדות "האנטומיה של גריי" (בבוקר שאחרי מפגש המיטה, מתברר שהצמד ניצב זה מול זה בעבודה). בכלל, אפשר לומר ש"גירושים נפלאים", סדרת הדרמה החדשה של יס שיצרה וכתבה לימור נחמיאס, לא ממציאה שום גלגל, אלא מציעה לו גרסה משלה. ובגרסה הזו, חסר אותו משהו שהופך עוד גלגל בדיוק לזה שכולם רוצים. מדובר בעוד סדרה שבמרכזה עלילות משרד עורכי דין, שהתמחותם הפעם היא דיני אישות, תחום שבהגדרתו נחשב רב רפש, כאבי לב, כאבי כיס וסנסציות. אסי לוי (הילה) וליאת תמרי (עדי) הן שתי השותפות במשרד מעוצב עם לוק תל אביבי. לוי-הילה היא הבכירה, אלמנה בת שלושים ומשהו שבעלה המנוח חי מאוד מבחינתה (ומבחינת הצופים, בטריק המוכר שבו הגיבורה מנהלת איתו שיחות, גיפופים וכן הלאה).
תמרי-עדי היא הפרטנרית הצינית-נשכנית-אגרסיבית, מה שאומר שבשני הפרקים הראשונים היא עושה תרגילים מלוכלכים בעבודה, מהללת בפרוטרוט את כישורי הסקס של עצמה ומשתכרת. דב נבון כעו"ד השכיר במשרד, מציג בשני הפרקים הראשונים את גרסת הפרקליט לדמות הנעבעך המוכרת שלו. ויש גם מזכירה (מי ביקש בחורונת נמרצת עם ראש טוב ולב חם) ועוזרת-מזכירה, שהיא גם הבת של נבון (המתבגרת הפלרטטנית עם ה"הרכב המוזיקלי" וחלום הזמרת). לתערובת הזו הוסיפו: חותנת אחת - אם בעלה המנוח של הילה, ששברה את האגן (עליזה רוזן, שגונבת את הסצנות המעטות והשדופות שיש לה בשני הפרקים הראשונים) ועל כן בנה הצעיר עמית, אחיו של המנוח, מגיע מאמריקה (למה הם תמיד באמריקה ומה הם עושים שם?), לזמן בלתי מוגבל (?), ומיד מתברר שהוא גם שרמנטי, גם מתוסבך עם אחיו המת, עם אמו החיה ועם גיסתו, וגם טיפוס חולמני (הוא רוצה לפתוח כאן חנות ספרים. נו, כן). וישנה גם החוקרת הפרטית נטולת הברקסים ושלל הקליינטים, על תיקיהם עתירי הפלונטרים.

שני הפרקים הראשונים לא כבשו אותי באמת, לא גרמו לי לחבב או להיקשר במיוחד למי מהדמויות, וחרקו לא אחת לטעמי. למשל, סצנת הטיול בבית הקברות של אסי לוי, כולל קבר הבעל שכתובת המצבה שלו נראתה מודבקת למרחקים. אני לא כוססת ציפורניים בציפייה לגלות את טיב הקשר האמיתי בין עמית לגיסתו הילה, לא ממש חשוב לי את מי עדי תכניס למיטה בשלב הבא והאם בסוף תאמין באהבה, אני לא במתח לגלות אם האישה הנחשדת בביגמיה אכן כזו או לא, וכן הלאה. במילים פשוטות, מבחינתי זאת עוד סדרה מהסוג שרבות כמוה משתבצות בלוח השידורים של ערוץ הולמרק ואפשר לשבת מולן, או שלא. יתרונה הבולט - היא משלנו. ואולי זו בעצם מחמאה: טוב שהגענו סוף סוף לשלב שבו יש גם סדרות בנאליות כחול-לבן, בלי יומרות מכבידות, בלי מסרים טעונים, בלי מטענים סמויים של "איכותיות" לכאורה.
שורה תחתונה:
אהבה ושאר פלונטרים. לחיי הנורמליות הבנאלית.
"גירושים נפלאים", יס סטארס ישראלי, ימי שני 21:30. סדרת דרמה מקורית, יוצרת ותסריטאית: לימור נחמיאס, במאי: עופר ויצמן, הפקה: חיים סלוצקי ורון כחלילי, מפיקה ראשית: איילת הראל. משתתפים: אסי לוי, ליאת תמרי, דב נבון, אורי פפר, עינת ויצמן, עליזה רוזן, ליטל שוורץ ואחרים
עוד על תרבות ובידור:
ביקורת ספר: המפגש
ביקורת טלוויזיה: סוזנה הבוכייה
פסטיבל ישראל: הכינו את הכרטיסים
ביקורת תיאטרון: ג'וני הלך
ביקורת קולנוע: הזדמנות אחרונה לאהבה
- "תגיד מתי שכבנו בפעם האחרונה?"
- "מה?"
- "הזדיינו, מתי זה היה? מה, במרס?"
את הדיאלוג הזה ניהלו ארנונה...
במוצ"ש האחרון, אחרי שתי עונות, זה סוף סוף קרה: העונה החדשה של "חתונה ממבט ראשון" (ערוץ 12) נפתחה עם שידוך של...
5.5.19 - את התאריך הזה עמית פדר ומשפחתה לא ישכחו לעולם. זה היה היום שבו הזמן עבורה עצר מלכת, ואביה האהוב משה...