ביקורת סרט: כמו שאת

"כמו שאת". צילומים באדיבות סרטי יונייטד קינג וסרטי שובל
אחרי שקייט מפטרת אחות מוסמכת שאוון סמך עליה מאוד, מגיעה לראיון צעירה מרושלת בשם בק, נטולת כל ניסיון בטיפול, שהיא התגלמות ההפך המוחלט של קייט ואוון המוקפדים-מלוטשים. היא מאחרת כרונית, מעשנת, זרוקה, לא יודעת לבשל, לסדר ולטפל בכלום, גם לא בעצמה. היא אמנם מנהלת רומן עם מרצה נשוי שלה ובאופן כללי מושכת גברים, אבל היא נכשלת ביחסים, בלימודים ובכלל בהתנהלות בחיים. ובכל זאת, קייט מוצאת בה משהו ומתעקשת דווקא עליה. הזמן שלקח לכם לקרוא את ההסבר הזה הוא בערך הזמן שבו כל זה מתרחש ומתבהר בסרט, שרובו מוקדש למערכת היחסים המתפתחת בין קייט לבק, במקביל להתקדמות המחלה אצל קייט, וכמובן - לשינויים שחלים אצל כל אחת בהשפעת השנייה ויחסיהן.
רוצים להתעדכן? הצטרפו למוטק'ה בפייסבוק
קייט מעיפה את בעלה מהבית אחרי שהיא מגלה שהוא בוגד בה, בעיקר בגלל ההכרה שהוא בעצם לא ספר אותה ממטר מהתחלה, באשמתה לא פחות מאשר באשמתו, כי היא רצתה להיות מי שהוא רצה לראות. למה אנחנו תמיד בוחרות את הגברים שלא רואים אותנו? היא אומרת לבק. בק לומדת לא רק לבשל וכמה דברים על יחסים עם גברים, אלא גם אי-אילו עובדות חשובות על עצמה, שהעיקרית שבהן - שהיא לא באמת לוזרית. קייט מוותרת על הרעיון לגמור הכול באופן יזום, אבל עומדת על דרישתה שלא יחברו אותה בסוף למכשיר הנשמה. בק מצליחה לאסוף כוחות נפש ואומץ ולזרוק סופית את המרצה הנצלן. שתיהן לומדות, כל אחת מהפרספקטיבה שלה, משהו על עצמן מול האמהות שלהן, וכמה שיעורים חשובים על חברות.
הילארי סוואנק מגלמת את קייט, החולה היפה הגוססת, אמי רוסום הצעירה גונבת הרבה סצנות עם המון אנרגיות מתפרצות ורעננות. אז מה הבעיה? הבעיה היא שהכול נורא קיטשי, נורא מעוצב (אפילו הבלגן המרושל של בק), נורא צפוי ורדוד. אם מישהו רוצה לראות סרט שמדגים בצורה הרבה יותר נוגעת-משכנעת את המחלה האיומה הזאת, שיחפש את סרט הטלוויזיה (שעולה בהרבה באיכויותיו על הקולנועי הזה) "ימי שלישי עם מורי", המבוסס על הספר של מיץ' אלבום באותו שם ומתעד (סיפור אמיתי) את החברות והיחסים בין אלבום למורי שוורץ, שהיה מרצה שלו לסוציולוגיה ולקה באותה מחלה. כשתראו, תבינו לבד את ההבדלים. ובכלל, אם לראות סרט שמדגים ברגישות שבאמת צובטת בנשמה מה קורה לזוגיות, ובכלל, כשאישה מוצלחת ויפה לוקה במחלה איומה, חפשו את "הרחק ממנה" בכיכובה של ג'ולי כריסטי הנפלאה, המגלמת אישה נשואה המגלה שהיא לוקה באלצהיימר.
סוואנק עושה את שלה, אבל משהו בה נותר עד הסוף קצת יותר מדי מעוצב, מעוקר ופלסטיקי. ג'וש דוהמל כאוון דומה יותר לדוגמן חליפות שתעה והגיע ללוקשיין הלא נכון, בעיקר כשהוא מרבה לעטות פני פודל נזוף. רוסום, כאמור, חביבה ונמרצת, אבל אין לה הרבה עם מה לעבוד. פרנסיס פישר ומרשה גיי הרדין נותנות הופעות אורח כשתי האמהות המלוטשות מהגיהינום, וג'ייסון ריטר, כמחזר החמוד אך קצת נעבעך של בק, עושה עוד גרסה של אותו טיפוס שהוא מגלם בסדרה "הורים במשרה מלאה". אם מישהו כיוון כאן לדרמה קורעת לב, מה שיצא לו זו מלודרמה קיטשית בלבד. ובקור הנוכחי - ממש לא דחוף לצאת בשביל זה מהבית.
שורה תחתונה: חכו שזה יגיע ל-VOD.
"כמו שאת", דרמה אמריקנית. תסריט: שאנה פסטי, ג'ורדן רוברטס, לפי הספר באותו שם מאת מישל ווילדגן; בימוי: ג'ורג' סי. וולף; צילום: סטיבן פיירברג; עריכה: ג'פרי וולף. משתתפים: הילארי סוואנק, אמי רוסום, ג'וש דוהמל, ג'ייסון ריטר, מרשה גיי הרדן, לורטה דיוויין, פרנסס פישר ואחרים. אורך הסרט: 104 דקות
עוד על קולנוע:
לקהילת סרטים וסדרות טלוויזיה: לחצו
- "תגיד מתי שכבנו בפעם האחרונה?"
- "מה?"
- "הזדיינו, מתי זה היה? מה, במרס?"
את הדיאלוג הזה ניהלו ארנונה...
במוצ"ש האחרון, אחרי שתי עונות, זה סוף סוף קרה: העונה החדשה של "חתונה ממבט ראשון" (ערוץ 12) נפתחה עם שידוך של...
5.5.19 - את התאריך הזה עמית פדר ומשפחתה לא ישכחו לעולם. זה היה היום שבו הזמן עבורה עצר מלכת, ואביה האהוב משה...