חזרה להכסף שלי

ברגע האחרון: נסיעות סוף הקיץ

השבועות הקרובים הם התקופה המשתלמת ביותר לצאת לחופשה בחו"ל. כמה טיפים חשובים למזמינים חופשה בימים אלה
צפריר בשן 26/08/11
ברגע האחרון: נסיעות סוף הקיץ
השבועות האחרונים של אוגוסט, כמו גם השבועיים הראשונים של ספמבר, הם מבין המשתלמים ביותר לתיירים במהלך השנה כולה. עונת התיירות באירופה הסתיימה בעצם בסוף השבוע האחרון, ובתי המלון ואזורי הנופש התרוקנו מנופשים. עם זאת, באזורים החמים, כמו יוון, תורכיה, בולגריה, ומדינות אגן ים התיכון הנוספות אתרי התיירות פועלים בדרך כלל עד אמצע או סוף חודש ספטמבר במתכונת קיץ. המתכונת הקיצית שנשמרת, כמו גם אתרי התיירות הריקים, גורמים לירידת מחירים דרסטית הן במונחי לינה והן במונחי טיסות. עבורנו הישראלים, שצריכים לסבול את חום יולי-אוגוסט גם בספטמבר, מדובר בתקופה משתלמת ביותר לנסוע לחו"ל במחיר נמוך. את רוב העסקאות שישראלים רוכשים בימים אלה הם עושים באמצעות אתרי הדילים השונים. האתרים הללו משתלמים במיוחד בעסקאות של הרגע האחרון, שמתבססות לא פעם על מטוסים שנמצאים בארץ או צפויים להגיע לארץ וייצאו מכאן בכל מקרה בזמן נתון. עבור סיטונאי התיירות, כל כרטיס שלא נמכר למטוסים הללו הוא הפסד, ולכן ככל שמתקרבת הטיסה הם מוכנים לרדת בעשרות אחוזים במחירים שהם מציעים לנו. למי שמעוניין בדיל זול במיוחד בעונה הזולה במיוחד חשוב לגלות גמישות לגבי אורך הנסיעה והיעד. נופשים שיודעים להתנהל באופן זה ולהיות מוכנים לטיסה גם בעוד שש או שמונה שעות יכולים לטוס ולנפוש במחירים זולים ביותר. יחד עם זה חשוב לזכור כי מי שטס במבצעי הרגע האחרון מגביל מאוד את יכולתו לדרוש כספים בחזרה במקרה של ביטול הנסיעה. החוק מאפשר לבטל עסקאות תיירות שבוצעו בטלפון, אולם אינו חל על עסקה אשר המועד שנקבע למתן השירות הוא בתוך שבעה ימים, שאינם ימי מנוחה, ממועד עשיית העסקה. למי שמתכוון לטוס רק בעוד שבוע או עשרה ימים, להלן כמה טיפים חשובים שמומלצים במיוחד בשיחות עם סיטונאי תיירות, שמתאפיינות מצד אחד בריבוי פרטים, אך מצד שני מתיעוד כמעט אפסי של השיחות: 1. תעדו את הפרסום שעל פיו פניתם לבצע את העסקה. שמרו את המודעה או את עמוד האינטרנט (באמצעות צילום מסך). 2. ברגע שנציג המכירות מתחיל לבקש תוספות כסף או לחרוג מהפרסום חפשו עסקה אחרת. 3. ההבטחות בעל פה של נציג המכירות לא שוות דבר ללא תיעוד בכתב. 4. כדאי גם להקליט את השיחות עם מוקדי ההזמנות. 5. לכל הבטחה שניתנה בעל פה (מיקום בית המלון, הפעלות לילדים וכדומה) יש לדרוש כיסוי בכתב בהזמנה, חתימת הנציג וחותמת החברה. 6. במקרה של שינויים מהותיים בעסקה לאחר התשלום, כגון החלפת בית מלון או דרישה לתוספת תשלום, אתם רשאים לדרוש לבטל את העסקה ללא תשלום. מהלכי התיעוד וההקלטה עם נציגי מכירות של חברות תעופה עלולים להישמע מוגזמים ומיותרים, אבל הניסיון מלמד שהם יכולים לחסוך דרישות מוזרות לתשלומים נוספים בהיקף של מאות דולרים לנוסע. לכן, אם אתם נוסעים מחר ומצליחים לחסוך בצורה משמעותית - אתם יכולים לוותר, אך אם אתם מתכננים את הנסיעה למועד מאוחר יותר, ודאו שתנאי העסקה שביצעתם נשמרים כלשונם.
עוד על צרכנות נבונה:

פעילות גופנית: לחסוך בהוצאות

סימון מחירים: המחיר הקובע

קופונים: לפעמים זה סתם נייר

חוק העיצומים הכספיים: יותר כוח לצרכנים

איבדתם את המזוודה? יש מה לעשות

להתיעצות עם מומחי מוטק'ה:

פורום צרכנות, תלונות ותגובות
תגובות  0  אהבו 

כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
עוד בהכסף שלי

איך להיזהר מעקיצות נדל"ן?

עד גיל 40 ניסתה טובה רוכברגר-מאיר (63) להקים עסקים, בעיקר בתחום ההלבשה, ו"בכל פעם זה היה כישלון מפואר", היא...

לקריאת הכתבה
כך תחסכו כסף בתשלום החשבונות השוטפים

רובנו מודעים למושג כלכלה נבונה, שהמוטו שלה הוא "לא צריכים - לא צורכים". אבל מה קורה עם החשבונות השוטפים,...

לקריאת הכתבה
מחברים את האזרחים הוותיקים לדיגיטל

בעשור האחרון חלה עלייה משמעותית מאוד בקרב האזרחים הוותיקים בשימוש במחשב בכלל ובאינטרנט בפרט: לפי סקר...

לקריאת הכתבה
מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה