חזרה להכסף שלי

דו"ח המועצה לצרכנות: עלייה בפניות הציבור

מחאת הקיץ האחרון העלתה את מודעות הצרכנים לזכויותיהם וגם את מספר התלונות שהופנו למועצה לצרכנות. תחום התקשורת מוביל את טבלת הפניות, ואחריו מופיעים מכשירי החשמל, ביגוד והנעלה וריהוט
צפריר בשן 09/04/12
דו"ח המועצה לצרכנות: עלייה בפניות הציבור
המועצה לצרכנות פרסמה לאחרונה את הדו"ח השנתי שלה על פניות הציבור. מהדו"ח עולה כי בשנת 2011 נפתחו במועצה לצרכנות 34,388 תיקי תלונה, עלייה של 41% בהשוואה לשנת 2010. על פי המועצה, מחאת הקיץ העלתה לסדר היום הציבורי את יוקר המחייה ואת מודעות הצרכנים לזכויותיהם. ייתכן שעובדה זו יש מסבירה גם את העלייה שנרשמה במהלך השנה במספר הפניות: במחצית השנייה הוגשו שבעה אחוזים יותר תלונות מאשר במחצית הראשונה של 2011. חמש הערים שתושביהן התלוננו יותר מכל יישוב אחר (לפי מספר תלונות לאלף תושבים) הן גבעתיים (7.5 פניות לכל אלף תושבים) הוד השרון (7.4 פניות), קריית אונו (7.2 פניות), רמת גן (7.1 פניות) ותל אביב (6.9 פניות). בתחתית הרשימה: הערים לוד (2.6 פניות), רמלה (2.4 פניות), ירושלים (2.3 פניות), בני ברק (2.1 פניות) ובית שמש (רק שתי פניות לכל אלף תושבים). אשר לאופי התלונות, הנושא המרכזי של פניות הציבור נגע לביטול עסקה. 26% מהפניות נגעו לעניין זה. על פי המועצה לצרכנות, ניתוח התלונות מעלה כי התנאים המזכים בזכות לביטול עסקה אינם נהירים עדיין למרבית הצרכנים, ומנגד, ישנם עסקים המנסים לעקוף את אכיפת התקנות ובכך תורמים לחוסר הוודאות בעניין זה. 17% מהתלונות שהופנו נגעו לאיכות שירות ירודה. בלטו בשכיחותן תלונות בענף הרהיטים, בגין חוסר התאמה בין המוצר שהוזמן למוצר שסופק (סוג עץ, סוג בד/עור, גוון) וכן תלונות רבות בגין אספקה מאוחרת או אי אספקה. 14% מהתלונות נגעו לפגם במוצר, בעיקר בתחום הריהוט ומכשירי חשמל. 12% מהתלונות נגעו לחיוב יתר, בעיקר בתחום התקשורת. כלומר, חיוב בשירותים שלא הוזמנו כלל, או גביית תשלום על שירותים שהובטח לצרכן כי יסופקו חינם. כרגיל בשנים האחרונות, תחום התקשורת עודו מוביל את טבלת הפניות: 24% מכלל הפניות למועצה נגעו לתחום. בשנת 2010 נגעו 31% מהפניות לתחום זה. אחריו הופיעו בטבלה מכשירי החשמל, ביגוד והנעלה וריהוט ומטבחים. בתחום המזון ניכרה עלייה מתונה בהיקף הפניות. בסך הכול עלה מספר הפניות בתחום המזון ב-200, ונותר על שיעור של שלושה אחוזים מסך הפניות. עלייה משמעותית חלה במספר הפניות בתחום הביגוד וההנעלה (79%), בתחום הריהוט (81%) ובתחום השידוכים והיכרויות (136%). ייתכן שהסיבה לכך היא כניסתן לתוקף של התקנות לביטול עסקה.
עוד על צרכנות נבונה:

בוטלו קנסות היציאה ללקוחות הסלולר

תקשורת: על מה מתלוננים הצרכנים

בקרוב: מועדון צרכנות לאזרחים ותיקים

כמה באמת עולה מכונת קפה

איך לחסוך בהוצאות הרכב

מפחיתים את דמי הניהול

להתייעצות עם מומחי מוטק'ה:

פורום צרכנות, תלונות ותגובות
תגובות  0  אהבו 

כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
עוד בהכסף שלי

איך להיזהר מעקיצות נדל"ן?

עד גיל 40 ניסתה טובה רוכברגר-מאיר (63) להקים עסקים, בעיקר בתחום ההלבשה, ו"בכל פעם זה היה כישלון מפואר", היא...

לקריאת הכתבה
כך תחסכו כסף בתשלום החשבונות השוטפים

רובנו מודעים למושג כלכלה נבונה, שהמוטו שלה הוא "לא צריכים - לא צורכים". אבל מה קורה עם החשבונות השוטפים,...

לקריאת הכתבה
מחברים את האזרחים הוותיקים לדיגיטל

בעשור האחרון חלה עלייה משמעותית מאוד בקרב האזרחים הוותיקים בשימוש במחשב בכלל ובאינטרנט בפרט: לפי סקר...

לקריאת הכתבה
מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה