החל לפעול המרכז הארצי למיצוי זכויות גמלאים

לראשונה בישראל מוקם על ידי המשרד לענייני גמלאים מרכז למיצוי זכויות גמלאים. אנשי המרכז יתנו מענה לפניות של גמלאים ובני משפחותיהם, יפנו אותם למומחים וליועצים מקצועיים וילוו את הפונים עד לקבלת התשובה. הפניות למרכז מתקבלות באמצעות: טלפון, פקס, דואר ודואר אלקטרוני. לב המרכז הינו המוקד הטלפוני, אשר ייתן מענה ב-5 שפות (עברית, ערבית, אנגלית, אמהרית ורוסית) במספר *8840. המוקד פועל בימים א'-ה', בין השעות: 08:00-20:00. השר לענייני גמלאים רפי איתן: "אני מברך על כך שאחרי תלאות רבות של בירוקרטיה ואישורים, הקמנו את המרכז, אשר יאפשר לכל גמלאי, זקן וניצול שואה באשר הוא, לברר ולהתעדכן לגבי המגיע לו בזמן אמיתי. לא עוד יועברו השואלים מטלפון אחד למישנהו ומפקיד זה לאחר. במספר טלפון אחד קליט וזמין יבררו כל שאלה או בקשה וייענו במהירות האפשרית ובדיוק המירבי". מנכ"ל המשרד לענייני גמלאים, ד"ר אבי ביצור: "בימים אלה אנחנו מציינים שנה למועד הקמתו של המשרד לענייני גמלאים ואין דרך טובה יותר מלהעניק כתובת לכל גמלאי בישראל, אשר בה יינתן מידע אמין ויעיל למיצוי זכויותיו. המרכז הנו לב הפעילות של המשרד לענייני גמלאים למען ציבור הגמלאים והקשישים בישראל". מטרת המוקד הטלפוני היא להוות מרכז לטיפול בפניות ציבור הגמלאים והקשישים ובני משפחותיהם, בכל הנוגע לשירותים המוסדיים והקהילתיים שלהם הגמלאים זכאים. במסגרת זו יספק המרכז מענה לפניות שעניינן בקשת מידע בנושאים שונים ויספק טיפול מיידי בפניות הדורשות זאת: בירור זכויות הגמלאים ברשויות הממשלה, שאלות על זכויות ניצולי שואה, זכויות בנוגע לשירותי סיעוד, מידע הנוגע לביטוח הלאומי, שירותי רווחה, שאלות בנושאי בריאות ועוד. המוקד הטלפוני הוקם על ידי חברת בינת סמך ויאוייש על ידי אנשים מקצועיים ומיומנים: בוגרי לימודי פסיכולוגיה ועבודה סוציאלית, דוברי שפות, שנבחרו בקפידה עפ"י פרמטרים של מקצועיות, רגישות וסבלנות. זאת, לשם קליטת הפניות, תיעודן, סיווגן, טיפול בהן ומעקב אחר המשך הטיפול. כמו כן, המוקד ינהל פעילות של מחקר וניתוח הפניות, עיבוד נתונים שייאספו על בסיס הפניות ויספק דוחות לפי חיתוכים שונים. היועצים של המוקד הטלפוני הם מומחים לתחומים ספציפיים, אשר יתנו מענה ישיר במידת האפשר או שילוו את תהליך מתן הפתרון לפנייה. עלות ההשקעה בהקמת ובתפעול המוקד הטלפוני היא כשלושה מיליון ?. תחילת פעילותו של המרכז תלווה בקמפיין ארצי ברדיו, באינטרנט ובעיתונות, כשמטרת הקמפיין היא להעלות את המודעות למרכז הארצי למיצוי זכויות גמלאים בקריאה "8840* כל הפתרונות לגמלאים במספר טלפון אחד". כן יוקם אתר אינטרנט ייעודי בכתובת: www.gimlaim.gov.il.
המרכז למיצוי זכויות גמלאים מאפשר פנייה בעזרת דרכי התקשרות שונות
: טלפון: 8840* כתובת למשלוח דואר: ת.ד 13034 ת"א פקס: 03/6442572 דואר אלקטרוני: [email protected]

עוד על זכויות גימלאים:
העמותה שעוזרת לניצולי שואה למלא טפסים
דחו את תביעת הסיעוד שלכם?
מהפיכה בתחום הפיצויים עם שינוי חוק הפנסיה
זכויות חולים ונכים שבאחריות הביטוח הלאומי
מדריך לאוכלוסיה המבוגרת בירושלים
כל מה שרציתם לדעת על ביטוח סיעודי
עוד על ארגוני סיוע לגימלאים -
בשימושון
בכל שנה מוגשות לבתי המשפט בישראל קצת פחות מ-2,000 תביעות בגין נזקים שנגרמו מרשלנות רפואית. לפי הנהלת בתי...
אף אחד לא אוהב שחייבים לו כסף או להיות בצד החייב, אבל כולנו ודאי לקחנו בשלב כלשהו בחיים הלוואה מהבנק דוגמת...
כולנו מכירים את סיפורי המרמה והונאה הנוגעים לכל תחומי החיים ומתפרסמים חדשות...