חזרה להכסף שלי

המדריך המלא למתעכבים בשדה התעופה

איחרתם לשדה שלא באשמתכם? הטיסה התעכבה וביליתם את הלילה בשדה התעופה? דעו מה הזכויות שלכם ומתי מגיע פיצוי
מאת שירי עמית 22/12/15
המדריך המלא למתעכבים בשדה התעופה
זה באמת עושה לי טוב לראות מטוס גדול ממריא דרך דמעה שקופה? צילום: Shutterstock

 

 

פנטזתם על חופשה בחו"ל, הגיע הרגע והחלטתם לצאת אליה. שילמתם ממיטב כספכם וציפיתם שכבר תגיע – אך היא עלולה להיהרס ברגע אחד של איחור בטיסה. כך קרה לניצה ולבני משפחתה, שהיו אמורים לצאת להפלגה בברצלונה שבספרד כדי לחגוג 50 שנות נישואין להוריהם. הנופש, שתוכנן בקפידה, הפך לסיוט בגלל שרשרת של בעיות טיסה.

 

כך, ההורים הגיעו בזמן לשדה התעופה, אולם ניצה ובן זוגה התעכבו בגלל איחור של הרכבת. כשהגיעו, התייצבו בדלפק חברת התעופה וביקשו לזרז את התור, אבל שם נאמר להם שאין מה לדאוג, הטיסה עדיין פתוחה ושימתינו בסבלנות לתורם. כשעה לפני מועד ההמראה פנו השניים שוב לדלפק חברת התעופה, אבל כל מחאותיהם לא הועילו.

 

כשהגיע תורם בדלפק התעופה, אמרה להם הפקידה שהטיסה נסגרה. "בסערת רגשות פנינו לפקידה נוספת, סיפרנו לה מה קרה ושפעלנו בהתאם להנחיות. היא ייעצה לנו להתלונן על המקרה, וחיפשה לנו טיסה זמינה אחרת", מספרת ניצה, שנאלצה לטוס עם בני משפחתה לרומא עקב המקרה, ללון שם במלון, ולנסוע כעבור יומיים ברכבת למקום עגינת האונייה.

 

במכתב תלונה לחברת התעופה כתבו ניצה ובני משפחתה, כי "בגלל הטיפול הכושל של חברת התעופה, נגרמה לנו עוגמת נפש רבה, ונאלצנו לספוג הוצאות כבדות ומיותרות". ניצה פנתה לארגון אמון הציבור שהתערב בפרשה. בתגובה, השיבה חברת התעופה: "אנו מבקשים מנוסענו להתייצב לבידוק שלוש שעות לפני מועד ההמראה. תהא סיבת האיחור בהגעת הנוסעים לדלפקי הבידוק לגיטימית ככל שתהיה, לא ניתן בתוך פרק זמן קצר להשלים את סידור הביטחון, ולכן לחברה אין אחריות לכך".

 

אם נגרמו הוצאות בשל העיכוב, שמרו את הקבלות עבורן

 

 יגיעו בזמן ליעדם או לא? צילום: Shutterstock

 

למרות זאת, הבטיחו בחברה כי מטעמי יחסי לקוחות, הם ישמחו לבחון החזר כספי בגין הוצאות ישירות שנגרמו למשפחה, וביקשו להעביר קבלות המגבות הוצאות אלה. ניצה שלחה לחברה את ההוצאות, ואכן זכתה בפיצוי כספי.

 

אך לא תמיד הנוסעים הם אלה שמאחרים. לפעמים החופשה יכולה להיהרס בגלל עיכוב רציני בזמן היציאה של הטיסה. סיפור כזה קרה לגדי ולאשתו, שהיו אמורים לטוס ב- 01:00 בלילה לאירוע בניו יורק, ובמקום זאת טסו בשעה 7:00 – שש שעות איחור.

 

"הידיעה על דחיית הטיסה נמסרה לנו רק לאחר עמידה בתור של כשעתיים, מבלי שאיש מהחברה יטרח להסביר שהטיסה נדחית לבוקר המחרת", מספר גדי. "חברת התעופה הציעה לנו מונית לביתנו הלוך וחזור, הצעה לא רלוונטית בשעת לילה מאוחרת, למי שמתגורר במרחק של שעה נסיעה משדה התעופה. את הלילה בילינו על רצפת השדה, שלא לדבר על כך שהגענו לאירוע שהתקיים ביום שלמחרת עייפים מאד".

 

התשובה שהתקבלה באמון הציבור למקרה היא כי לעיתים, בשל אילוצים שונים, אכן חלים שינויים במועדי הטיסות. במקרה זה, בשל תקלה טכנית, נדחה מועד ההמראה של הטיסה בשש שעות. "על פי חוק שירותי תעופה 2012, אין מקרה זה מזכה בפיצוי", נמסר מאמון הציבור. עם זאת, מוסיפים בארגון המלצה, כי במידה שנגרמו לנוסעים הוצאות ישירות עקב העיכוב, יש להעביר קבלות המאשרות אותן לארגון, לשם בחינת פיצוי כספי בגינן.

 

אז מתי זכאים לפיצוי ומתי לא?

 

נאלצתם להעביר את הלילה בשדה? יתכן שמגיע לכם פיצוי. צילום: Shutterstock

 

 

חוק שירותי התעופה מ- 2012 קובע, כי אם הטיסה המריאה באיחור של 2-5 שעות, זכאי הנוסע לקבל מזון ומשקאות מחברת התעופה.

 

עבור עיכוב של 5-8 שעות, יכול הנוסע להמתין בשדה, ולקבל גם לינה בבית מלון. אם הוא מחליט שלא לעלות לטיסה שהתעכבה, הוא זכאי לקבל את מחיר הכרטיס ששילם בחזרה, או כרטיס טיסה חלופי.

 

בכל עיכוב העולה על 8 שעות הטיסה תיחשב ככזו שבוטלה, והנוסע יהיה זכאי לפיצוי כספי שגובהו תלוי במרחק הטיסה. רק סיבות מיוחדות שהביאו להשבתת המטוס, כמו פגעי מזג אוויר שנחשבים ל"כוח עליון", פוטרות את חברת התעופה מפיצוי.

 

לגבי התקלה הטכנית שאירעה בטיסה של גדי ואשתו, אומרים באמון הציבור כי "החוק אינו ברור באשר לשאלה האם תקלה טכנית במטוס נחשבת לכוח עליון, והפסיקה בנושא זה אינה אחידה. לכן יש לבחון כל מקרה לגופו. בכל מקרה על חברת התעופה מוטלת האחריות להוכיח, כי דאגה לעשות כל שביכולתה כדי שעיכובים מסוג זה לא יהיו עניין שבשגרה".

 

איחרתם לטיסה? כל מה שחשוב לדעת:

 

מרבית הטיסות נסגרות 45 דקות עד שעה לפני מועד ההמראה. נוסע שהגיע מאוחר יותר לא יוכל לעלות למטוס.

 

מי שמגיע לשדה לאחר סגירת דלפקי הצ'ק-אין, יחויב לשנות את מועד הטיסה בדלפקי הכרטוס. ללא טיפול מיידי בכרטוס, יוכרז הנוסע כ- No Show (כזה שלא הופיע לטיסה), והזמנתו תבוטל.

 

אם איחרתם לטיסת המשך בגלל עיכוב בטיסה הראשונה, החברה המאחרת צריכה למצוא לכם טיסה חלופית, וכן לדאוג לכם לאוכל, לשתייה ולסידורי לינה במידת הצורך. הדבר אינו באחריות החברה שעמה הייתם אמורים לטוס את יתרת הדרך.

 

בטיסה החלופית אתם זכאים לכל ההטבות, כאילו טסתם בטיסה המקורית, וזה כולל צבירת נקודות.

 

העדפתם למצוא בעצמכם טיסה חלופית? חברת התעופה אמורה להחזיר לכם את הכסף עבור הקטעים שלא טסתם איתה.

 

 

הטיול הגדול: לא רק אחרי צבא

כל הדרכים לעבור בין חברות הסלולר ביעילות

חתול בשק? כך תמנעו ממלכודות שיווקיות

מתכננים חופשה בפסח? כך תחסכו בעלויות

הפעילה לחצן מצוקה, ואף אחד לא בא

8 טיפים לקניה חכמה ובטוחה ברשת

חברות הסלולר גובות כסף מיותר? כך תלחמו

כך תתנתקו מחברת התקשורת ב-4 צעדים פשוטים

יש לכם ביטוח? אין לכם ביטחון

הרבה יותר זול: טיפים לחיסכון בהוצאות

כך מתחמקות חברות הביטוח מתשלום

10 הנחות שכל פנסיונר צריך להכיר 

האוטובוס שוב איחר? יש מה לעשות

יש כרטיס מועדון? עושים סדר בארנק

האותיות הקטנות של המבצעים הגדולים

 

עשו את זה בגדול: הזוג שחי בהודו 10 שנים

הגשימה חלום: תרמילאית בת 64

 

הצטרפו לקהילת הצרכנות של מוטק'ה!

 
0  תגובות 0 אהבו


קישור:
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עוד בהכסף שלי

איך להיזהר מעקיצות נדל"ן?
עד גיל 40 ניסתה טובה רוכברגר-מאיר (63) להקים עסקים, בעיקר בתחום ההלבשה, ו"בכל פעם זה היה כישלון מפואר", היא...
לקריאת הכתבה
כך תחסכו כסף בתשלום החשבונות השוטפים
רובנו מודעים למושג כלכלה נבונה, שהמוטו שלה הוא "לא צריכים - לא צורכים". אבל מה קורה עם החשבונות השוטפים,...
לקריאת הכתבה
מחברים את האזרחים הוותיקים לדיגיטל
בעשור האחרון חלה עלייה משמעותית מאוד בקרב האזרחים הוותיקים בשימוש במחשב בכלל ובאינטרנט בפרט: לפי סקר של...
לקריאת הכתבה
למעלה
חזרה