הקניות המוצלחות של סוף העונה

עוד לא ממש נרגענו מהסופה העזה שהרגע הסתיימה, התחושה היא שהחורף עדיין רחוק מסופו, אבל לחנויות האופנה זמן משלהן ולפיכך הן כבר הגיעו לסוף העונה, ולכן המכירות כבר בעיצומן. ההנחות נעות מ-30 ועד 70 אחוזים, אבל חובה לשים לב על אילו פריטים ניתנת איזו הנחה, ומה הם תנאי המבצע בכל חנות ומכירה.
כך למשל יש רשתות המציעות הנחות שנעות על פני טווח מסוים על כל הפריטים (למשל 30-50 אחוז בגולברי, 40-70 אחוז בפוקס), ואז צריך לשים לב מה גובה ההנחה על הפריט שמעניין אתכם. יש חנויות ורשתות שבהן המכירה אינה כוללת פריטים מסוימים, שבדרך כלל מצוינים באותיות קטנות יותר (לא כולל פריטי פרומו או בייסיק, פריטים חדשים וכו'). זה לעתים מבלבל, ועלול להטעות. יש רשתות שבהן השלטים מפתים ב-50 אחוז הנחה, אבל רק על הפריט השני (הוניגמן למשל), מה שמחייב חישוב אם בכלל נחוצים או רצויים שני פריטים מהיצע המכירה וכמה באמת יעלה אז כל אחד מהשניים (כלומר, האם המחיר המוזל אכן אטרקטיבי).
מכירות סוף עונה הן בהחלט הזדמנות למקסם את משוואת השופינג ולהשיג יותר בפחות. אבל יש אי אילו דברים שכדאי לזכור ולדעת כשיוצאים למסע הזה:
בשפה פשוטה זה אומר ללכת על עיצובים יותר קלאסיים, שאינם מבליחים וחולפים בגחמת עונה, ואותו הדבר גם בצבעים, ולהתאים את אלה למבנה הגוף ולצורכי החיים שלכם. אם אתם בחיים לא לובשים ז'קטים אין טעם לקנות עכשיו אחד רק כי הוא בהנחה, אבל אם זה חלק מרפרטואר הביגוד שלכם - זה בדיוק הזמן לקנות אחד באורך, בגזרה, בצבע או במרקם בד שונה ונוסף. זה גם הזמן לקנות למשל את המעיל הלבן ששבה את לבכם בראשית העונה (אבל אז קניתם שחור, כי זה יותר פרקטי והיה תקציב רק לאחד) במחיר מציאה, וזה במיוחד הזמן לקנות פריטי בייסיק שימושיים ואיכותיים (כמו טי-שירטס למיניהם או ג'ינס) בהוזלות שעושות באמת שמח.
• קודם נכנסים לרשת, אחר כך יוצאים מהבית: למרבית הרשתות והחנויות, המקומיות ובוודאי הבינלאומיות, יש אתרים נגישים וידידותיים שבהם אפשר ומומלץ לבקר לפני שיוצאים למשש ולגעת בסחורה. באתרים הללו אפשר לראות קולקציות, ובחלקם גם מה מוצע במכירות בהנחות. ככה אפשר להתרשם, לראות ולהחליט לאן כדאי להגיע ומה באמת מעניין אותנו, הן מבחינת ההיצע והן מבחינת המחירים.
• אל תתנו למספרים לבלבל אתכם: כאמור, כל רשת או חנות וכל מכירה - והחוקים שלה. אחוזי ההנחה משתנים על פריטים שונים, הנחות מפריט שני, פריטים שלא כלולים במכירה וכן הלאה. צריך לפקוח עין ולשים לב היטב מהו באמת מחיר המכירה של כל פריט שמוצע. והכי חשוב: אל תתנו לגובה ההנחה לבלבל אתכם, בדקו תמיד מהו המחיר הסופי של המוצר הנבחר. לפעמים תגלו כי למרות שההנחות המוצעות בחנות נעות נגיד, מ-20 עד 50 אחוז, ההנחה בכסף על הפריט שבחרתם מסתכמת ב-20 או 30 שקל בלבד ממחיר של כמה מאות שקלים. במצב כזה מדובר בפריט שנותר יקר ובהנחה שאינה משמעותית, ולכן כדאי שתשקלו אם להמר שהמחיר יוסיף לרדת (והפריט גם יישאר במלאי) ואז אם תחכו תרוויחו, לוותר, או לדעת שקניתם פריט שאתם אולי נורא רוצים אבל הוא לא באמת במכירה.
השורה התחתונה היא שקובעת אם מדובר בפריט שמוצע באמת במחיר מציאה או שהוא בסך הכול טיפה פחות יקר, אבל עדיין יקר.
רוצים להתעדכן? הצטרפו למוטק'ה בפייסבוק
• לכל שבת יש מוצאי שבת: ובפרפרזה אופנתית על כך, לכל מכירה יש מחיר. כלומר, נכון שלפעמים הדילים באמת מדהימים, אבל אסור לשכוח את מסגרת התקציב - גם לפריטים במחירים נמוכים. כלומר, לכו על זה, אבל לא בלי הכרה, כי בסוף זה כמו בדיאטה: מי שאוכל הרבה, גם אם מוצרים דיאטטיים, ממש לא מרזה אלא משמין. ומי שקונה פריטי אופנה בהפרזה, גם אם בהנחה, לא באמת חוסך אלא מגדיל את המינוס.
• חופשי זה לגמרי לבד: הלב אולי אומר שכיף בשופינג עם חברות, אבל במקרה הזה עדיף להישמע לקול ההיגיון ולא לקול האמוציות: לחפש מציאות במכירות סוף עונה עדיף ללכת לבד, ולקבוע עם החברה (או החברות) לקפה אחרי או לצורך הפסקה תוך כדי. כי לפעמים גם החברה הכי טובה לא תבין למה את רוצה חמישה טי-שירטס לבנים זהים (כי את כבר שנים לובשת כאלה מתחת לסוודרים בחורף וב-28 שקל זו באמת מציאה), או למה את לא לוקחת את המעיל האדום שכל כך מחמיא לך ועולה ממש גרושים (כי את יודעת שהוא אכן יפה לך, אבל גם שתלבשי אותו אולי פעם וחצי בערך בעשור הבא, כי את לא הולכת עם מעילים ארוכים), ותנסה לשכנע אותך אחרת. ולחץ חברים הוא, כידוע, כוח גדול, שלפעמים ממש קשה עד בלתי אפשרי לעמוד בפניו, בעיקר כשהוא נובע מכוונות טובות.
• להתלבש כדי להתפשט: הכלל הזה - כוחו יפה לכל מסע לקניית בגדים, אבל כפליים במקרים של מכירות סוף עונה, שבהן החנויות עמוסות בקונים והתורים לתאי המדידה לעיתים ארוכים ומנדנדים. משום כך חשוב מאוד להתלבש למסע הקניות כדי להתפשט - בבגדים שנוח להסיר וללבוש מחדש בזריזות ובקלות, בכלל ובפרט. בכלל - כדי שתוכלו להגיע לעיקר, כלומר לבגד שאותו אתם שוקלים לקנות, בקלות ובמהירות ולא לאבד את הסבלנות בדרך, ובפרט - באופן ממוקד מטרה אם אתם יודעים מראש מה אתם הולכים לחפש.
למשל, אם אתם מתכוונים למדוד מכנסיים, אל תנעלו נעלי שרוכים או מגפיים שקשה להסיר והימנעו מלהגיע במכנסיים צרים שקשה להשתחל מהם החוצה ופנימה; אם אתם מעוניינים במעיל - זכרו לבוא או להביא בחשבון מה אתם באמת לובשים מתחת למעיל, כדי לבדוק נוחות תנועה בשרוולים למשל. ובכלל - השאירו בבית חגורות מתוחכמות, חולצות עם כפתורים זעירים וכיוצא באלה בגדים נאים מהסוג שיעכב את המשימה.
מחפשים טיפים לקניית מעיל? לחצו
צילום: Shutterstock
|
הוזמנתם לדייט, איזו התרגשות. בין אם אתם בחיפושים אחר זוגיות בפרק ב' ובין אם מדובר בדייט מזדמן לאחר שנים...
שלחתם קורות חיים, עברתם ראיון טלפוני ואולי אפילו שניים, והנה זה מגיע. ראיון עבודה....
פיליפ דומאס מצרפת היה בן 60 כשחתם על חוזה הדוגמנות הראשון שלו. הוא עבד בתחום הפרסום והקולנוע, וכשיצא לפרישה...