הרקדנית רינה שיינפלד (70) - דוגמנית צמרת
מלכת המחול הישראלי רינה שיינפלד (70) שהיתה ה"פרימה באלרינה" של להקת "בת-שבע", וזכתה בהכרה בינלאומית כ"אחת הרקדניות החשובות בדורינו" ע"י ה"ניו יורק טיימס", נבחרה להוביל את צילומי אופנת חורף 2009 של חברת האופנה Comme il faut.
בלה דיאמנט
09/09/08
רינה שיינפלד, הנחשבת ל"מלכת המחול הישראלי", נבחרה להוביל את צילומי קולקציית החורף של האופנת comme il faut. שיינפלד זוכת "פרס ישראל למחול", המציינת השנה 70 אביבים, תשתתף בקמפיין הפרסום ויחסי הציבור של החברה.
במשך שלושת העשורים האחרונים, יצרה שיינפלד עבודות שהפכו לקלאסיקה של המחול הישראלי המודרני: היא המציאה ופיתחה שפת מחול ייחודית, המשתמשת בחפצים ובחומרים המבליטים ומדגישים את גוף האדם.
שיינפלד נולדה בתל אביב בשנת 1938 והחלה כבר בגיל 12 לרקוד בלט קלאסי, אצל המורה האגדית מיה ארבטובה. לאחר שקיבלה מילגה לבית הספר "ג'וליארד" ביו-יורק, הרחיבה את תחומי לימודיה לכוריאוגרפיה, כתב תנועה, מוזיקה, מחול מודרני, מחול קלאסי ועוד.
עם שובה לארץ, הייתה ממקימי "להקת בת שבע" בשנת 1964. הלהקה עלתה ושיגשגה ורינה, שהייתה ממייסדיה, הפכה לרקדנית מבצעת ראשית, כוריאוגראפית, מורה ומנהלת בתקופות שונות של הלהקה, אשר זכתה להצלחה רבה, והופיעה על הבימות היוקרתיות ביותר בעולם ובפסטיבלים החשובים בעולם. רינה, כ"פרימה באלרינה", זכתה בהכרה בינלאומית כאשר ה"ניו יורק טיימס" הגדיר אותה כ"אחת הרקדניות החשובות בדורינו".

לאחר עשרים שנה עזבה רינה את להקת בת-שבע, על מנת להקים את "תיאטרון מחול רינה שיינפלד", שבמסגרתו פועלים כיום להקה, בית ספר וסדנאות. לתיאטרון המחול שלה יצרה רינה עד היום למעלה משישים מחולות, כאשר רבים מיצירותיה הפכו לנכסי צאן ברזל ולקלאסיקה של המחול הישראלי.
במסגרת עבודתה ב"תיאטרון מחול רינה שיינפלד", היא יצרה שפת מחול ייחודית ומקורית המשלבת, חפצים, קולות אדם, שירה, וידאו, מוזיקה וציור. שיינפלד הינה מורה רבת השפעה שגידלה דור של רקדנים, כוריאוגראפים, מורים ומנהלי להקות בארץ ובעולם.
השנים החולפות לא הקהו את הלהט והתשוקה שלה לאומנותה: היא יוצרת, מלמדת, מרצה ורוקדת ללא ליאות, מראשית דרכה ועד היום, וממשיכה להיות אחת הנציגות המקוריות והחשובות של התרבות הישראלית והמחול הישראלי ברחבי תבל.
עוד על גימלאים מרתקים בכותרות
[u]
ברברה סטרייסנד בת 65: שוברת את כל השיאים
[/u]
[u]
יפני בן 75 בדרך לכיבוש האוורסט
[/u]
[u]
מסע הפנסיה סביב העולם
[/u]
[u]
סבא וסבתא חורשים את הארץ על הארלי דוידסון
[/u]
[u]
בגיל 61 - מדליה אולימפית ראשונה
[/u]
[u]
הסיפור שלאה רבין לא סיפרה לדן מרגלית
[/u]
[u]
חנה מרון חוגגת 84: העצות שלה לגיל הזהב
[/u]
[u]
אפרים אילין: האיש שאיפשר את מבצע נחשון
[/u]
אומרת אירה גולדמן, מעצבת ראשית ב"קום איל פו": "רינה מייצגת עבורנו סקסיות על-זמנית והיא מביאה עימה את המשהו האחר - היא משדרת עוצמה, עומק, יצירה, אינטילגנציה, עצמאות ורוח צעירה. המבט והנוכחות שלה מייצגים נשיות אמיתית, המתחברת לרוח החברה. "קום איל פו" עוסקת מזה שנים בנושא מודל היופי, ומביאה אלטרנטיבות יופי שונות מאלו המאפיינות את עולם האופנה המסורתי. הפעם חשבנו להציג מודל אחר, אמיתי יותר מהחיים." חברת האופנה "קום איל פו" מובילה מאז ומתמיד אג'נדה פמיניסטית ותפיסה חברתית נרחבת, הנושאת ביקורת חברתית ופוליטית ובאה לידי ביטוי בקו העיצובי, בקמפיינים השיווקים ובקטלוגים. בעבר, השיקה החברה את קטלוג "החומה", אשר צולם בגדר ההפרדה וזכה לתהודה נרחבת, כמו גם קטלוג "בתאבון מותק", אשר הפגין אכילה נשית, כשהוא יוצא נגד הפרעות האכילה שסיגלו לעצמן נשים והקטלוג "להיות בת", אשר הציג מודל יופי חדש, בדמות שלוש נשים בנות 70 שכיכבו בקטלוג.


עוד על גימלאים מרתקים בכותרות
[u]
ברברה סטרייסנד בת 65: שוברת את כל השיאים
[/u]
[u]
יפני בן 75 בדרך לכיבוש האוורסט
[/u]
[u]
מסע הפנסיה סביב העולם
[/u]
[u]
סבא וסבתא חורשים את הארץ על הארלי דוידסון
[/u]
[u]
בגיל 61 - מדליה אולימפית ראשונה
[/u]
[u]
הסיפור שלאה רבין לא סיפרה לדן מרגלית
[/u]
[u]
חנה מרון חוגגת 84: העצות שלה לגיל הזהב
[/u]
[u]
אפרים אילין: האיש שאיפשר את מבצע נחשון
[/u]
אומרת אירה גולדמן, מעצבת ראשית ב"קום איל פו": "רינה מייצגת עבורנו סקסיות על-זמנית והיא מביאה עימה את המשהו האחר - היא משדרת עוצמה, עומק, יצירה, אינטילגנציה, עצמאות ורוח צעירה. המבט והנוכחות שלה מייצגים נשיות אמיתית, המתחברת לרוח החברה. "קום איל פו" עוסקת מזה שנים בנושא מודל היופי, ומביאה אלטרנטיבות יופי שונות מאלו המאפיינות את עולם האופנה המסורתי. הפעם חשבנו להציג מודל אחר, אמיתי יותר מהחיים." חברת האופנה "קום איל פו" מובילה מאז ומתמיד אג'נדה פמיניסטית ותפיסה חברתית נרחבת, הנושאת ביקורת חברתית ופוליטית ובאה לידי ביטוי בקו העיצובי, בקמפיינים השיווקים ובקטלוגים. בעבר, השיקה החברה את קטלוג "החומה", אשר צולם בגדר ההפרדה וזכה לתהודה נרחבת, כמו גם קטלוג "בתאבון מותק", אשר הפגין אכילה נשית, כשהוא יוצא נגד הפרעות האכילה שסיגלו לעצמן נשים והקטלוג "להיות בת", אשר הציג מודל יופי חדש, בדמות שלוש נשים בנות 70 שכיכבו בקטלוג.

תגובות
0
אהבו
0
כתוב/י תגובה...
עריכת תגובה
השבה לתגובה
עוד בהחיים הטובים
מאבק מוזיקלי ופוליטי: כך תתמודד יובל רפאל בחצי גמר האירוויזיון בבאזל
אוטוטו תעלה יובל רפאל על במת האירוויזיון בבאזל, שוויץ, כחלק מחצי הגמר השני של התחרות. רפאל בת ה-24 מרעננה,...
סקס של מבוגרים בפריים טיים. למה לא, בעצם?
- "תגיד מתי שכבנו בפעם האחרונה?"
- "מה?"
- "הזדיינו, מתי זה היה? מה, במרס?"
את הדיאלוג הזה ניהלו ארנונה...
חתונה ממבט ראשון: סוף סוף זוג מבוגר
במוצ"ש האחרון, אחרי שתי עונות, זה סוף סוף קרה: העונה החדשה של "חתונה ממבט ראשון" (ערוץ 12) נפתחה עם שידוך של...
מוטק’ה גם בפייסבוק
סייר תמונות