חזרה להכסף שלי

השוואת מחירים: איפה לא לקנות

כל צרכן יודע שכדאי להשוות מחירים. אבל בכל מקום מציעים לנו מיני "הנחות" ו"מבצעים" על מוצרים נחותים או מיותרים, ואנו מתפתים. אלה בדיוק הקניות שמהן יש להיזהר
צפריר בשן 03/03/10
השוואת מחירים: איפה לא לקנות
השוואת מחירים היא בבחינת כלל שלמדנו עוד כפעוטות. יש שיטענו אפילו שמדובר בערך של ממש, המלמד אדם לשמור על כספו ולהגן על משאביו מפני רמייה, הונאה ותאוות בצע של אחרים. כיום, בעולם שבו גבולות הסחר כמעט שאינם קיימים ושבו המידע זמין לכל נפש, השוואת מחירים מקבלת משמעות כפולה. מחד, אין בנמצא מוצרים שלא ניתן להשיג במחיר נמוך מהמחיר הראשון שבו תיתקלו. מאידך, יש בידיכם הכלים למצוא את המוצרים הללו ולהשיגם במחיר מופחת. ראשית חוכמה: בטור זה נעסוק במה שזמין ומיידי - מה שנוצץ ומזמין על שולחנכם או על מסך הטלוויזיה שלכם, מה שמוצע לכם במחיר זול לכאורה בתחנת הדלק או בשיחת טלפון של נציג טלפוני רהוט של חברת ביטוח, בנק, ספק תקשורת או חברה לשיווק מוצרים חדשניים - כל אלה הן הרכישות שאל לכם לבצע! אפשר לפרוט את הדברים הללו לפרטים: החוברות המצורפות לחשבונות כרטיסי האשראי שלכם וכל הקטלוגים הדומים להם, שבהם מוצעים לכם מיני מוצרי חשמל והתעמלות, מגבות ומצעים, כרטיסי תיאטרון - והכול בהנחות ענק ובתוספת נקודות, הם בדרך כלל לא כדאיים. כמעט כל עסקה שתבצעו מתוך החוברות הללו היא עסקה במחיר מופקע שבה תרכשו מוצר מיושן שלא יעלה על המדפים באף רשת שמכבדת את עצמה. זאת ועוד: מרגע שביצעתם עסקה עם אחד הגופים המפעילים את החוברות הללו ו/או את ערוצי הקניות הישירים בטלוויזיה, יש סיכוי סביר שאתם "מסומנים" לנצח. יש תיעוד של אלפי מקרים של צרכנים תמימים ? בחלק גדול מהמקרים מדובר בפנסיונרים - שהפכו לקורבנות לשיחות טלפון יומיות מצד חברות השיווק הללו שמיררו את חייהם והוציאו מהם כספים באמצעות עשרות ומאות מוצרים מיותרים שלרוכשים לא היה כל צורך בהם. מדובר בגופים שהמודל העסקי שלהם מבוסס על תמימותם של קשישים ועל הקושי שלהם לסרב או להיות "לא נחמדים".


ועוד מילה אחת בנושא: אם אתם קורבנות להתנהלות כזו של חברות שיווק ישיר (לאחרונה הגיעו אלי תלונות לפיהן החברות הללו מתקשרות יומיום בשעות הצהריים ומפריעות את מנוחתם של לקוחותיהם האומללים), דעו שיש סעד משפטי במקרים כאלה. ננסה לפרט את הדרך להתמודד באופן משפטי עם התופעה באחד הטורים הקרובים. שנית, מוצרים המוצעים לכם בתחנות הדלק הם מוצרים שיצאו מהמחזור של הרשתות הגדולות ו/או מוצרים במחירים מופקעים. גם כשמציעים לכם שלושה מוצרי חשמל במאה שקל, תקבלו בתמורה מוצרים גרועים. זול, במקרים הללו, הוא יקר. מוצרים חדשניים שיוצעו לכם בתחנות הדלק יוצעו תמיד במחירים "רעים". הווה אומר: תוכלו להשיג מוצרים איכותיים יותר במחירים נמוכים יותר במקומות אחרים. שלישי ואחרון הוא נציג החברות המוכרות לכם היטב בבואו להציע לכם מבצעים. כאן מדובר במיני חברות סלולר, טלוויזיה רב ערוצית, טלפוניה, טלפוניה בינלאומית ואינטרנט. לנציגים הללו תמיד יש מבצע באמתחתם, והם תמיד יציעו לכם "עוד מבצע אחד". במקרה דנן, הדרך הטובה ביותר להתמודד עם ההצעה היא לא להחליט. לרוב, מי שנענה לכל הצעה המוצעת לו - משלם יותר. את הרכישות ואת הוראות הקבע שאתם מבצעים מול החברות הללו מוטב לכם לתכנן לפי צורכיכם, ולא לפי הצעותיהם. נכון, ייתכן שיציעו לכם ערוץ במחיר נמוך להפליא, אך האם אתם מעוניינים לצפות בערוץ הזה? נכון שיציעו לכם רוחב פס גדול פי שישה במחיר גבוה ב-20 אחוז בלבד מזה שאתם משלמים כיום, אך האם אתם זקוקים לרוחב הפס הזה? על השאלות "מה אני צריך" בענייני תקשורת וטלוויזיה, ולא רק בהם, ככדאי להחליט בצוותא עם בני משפחה אחרים, ובמיוחד אלה המכירים את צורכיכם האמיתיים, ורק אז להשוות בין הספקים. ואיך להשוות מחירים? בזה ניגע בטור הבא.
עוד על צרכנות נבונה:

כיצד להתנהל מול ספק האינטרנט

כך תצמצמו את ההוצאה על הטלפון הסלולרי (א')

כך תצמצמו את ההוצאה על הטלפון הסלולרי (ב')

איך מתנתקים מחברת שירותים

ביטול עסקת שירות: התשלום יעמוד על 100 שקל

להתייעצות עם מומחי מוטק'ה:

פורום צרכנות, תלונות ותגובות
תגובות  0  אהבו 

כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
עוד בהכסף שלי

איך להיזהר מעקיצות נדל"ן?

עד גיל 40 ניסתה טובה רוכברגר-מאיר (63) להקים עסקים, בעיקר בתחום ההלבשה, ו"בכל פעם זה היה כישלון מפואר", היא...

לקריאת הכתבה
כך תחסכו כסף בתשלום החשבונות השוטפים

רובנו מודעים למושג כלכלה נבונה, שהמוטו שלה הוא "לא צריכים - לא צורכים". אבל מה קורה עם החשבונות השוטפים,...

לקריאת הכתבה
מחברים את האזרחים הוותיקים לדיגיטל

בעשור האחרון חלה עלייה משמעותית מאוד בקרב האזרחים הוותיקים בשימוש במחשב בכלל ובאינטרנט בפרט: לפי סקר...

לקריאת הכתבה
מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה