חזרה להכסף שלי

התקלה ברשת סלקום: תביעה ייצוגית ופיצויים

לקוחות של רשת סלקום הגישו תביעה ייצוגית נגד החברה בגלל התקלה ששיתקה אתמול את הרשת. אך הניזוק העיקרי מתקלה זו היא סלקום עצמה
צפריר בשן 02/12/10
התקלה ברשת סלקום: תביעה ייצוגית ופיצויים
דומה שהדי התקלה ברשת הסלולרית של סלקום לא ישככו מהר. הבוקר הודיעה החברה כי מרבית המכשירים שבו לפעול כסדרם, אך לחברה עוד צפויות מהמורות רבות, במונחי הפסד כספי, בגלל נפילת השירות ופיצוי ללקוחות, וכן בשל הנזק התדמיתי שנגרם לה. כך, למשל, הבוקר כבר הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז בקשה לאישור תביעה ייצוגית ראשונה נגד חברת סלקום בסכום של יותר מ-1.1 מיליארד שקל. התביעה הוגשה בעקבות התקלה שאירעה אתמול בליבת הרשת של סלקום, ושגרמה להשבתת השירות למרבית לקוחות החברה במשך שעות רבות. התובעים, ישי וטובה ברסלויער, באמצעות עו"ד יוסי פוקס, מעריכים את הנזק שנגרם להם ולעוד למעלה משלושה מליון לקוחות של החברה ב-350 שקל ללקוח. הם טוענים כי סלקום התרשלה בכל הנוגע לתקלה והפרה את החוזה עימם ועם יתר לקוחות החברה. התובעים טוענים כי "חשיבותו של הטלפון הנייד אינה נופלת מחשיבותם של כלי הרכב שבו אדם נוסע או מכרטיס האשראי שאיתו הוא עושה קניות. למעלה משלושה מיליון לקוחות של החברה מצאו עצמם מנותקים משגרת חייהם במשך יום שלם. הנזק המשותף לכלל המנויים הוא עוגמת נפש המוגדרת בחוק ובפסיקה, כ'נזק לא ממוני', המוערכת בסכום של כ-350 שקל ליום". לדעתי לא כדאי לקחת ברצינות בקשות שכאלה לתביעות ייצוגיות. מדובר במהלכים שכל תכליתם רדיפה אחר תשומת לב ציבורית ו/או ניסיון לעשות עושר על חשבון קשייה של החברה, ויש סיכוי סביר שהם יידחו על הסף. אין זה אומר שלא יוגשו בעתיד תובענות ייצוגיות רציניות יותר, אולם יש טעם להמתין להתייחסותה של החברה כמו גם לפיצוי שהיא תעניק ללקוחות (והיא תעניק פיצוי שכזה ללא ספק) לפני שרצים לבית המשפט בבקשת פיצוי. הרשת של סלקום לא תפקדה אתמול. סביר שהדבר גרם אי נוחות, וייתכן שבמקרים מסוימים אפילו נזק של ממש לאי אלו עסקים שמבוססים על טלפונים ניידים בלבד. אבל הנזק העיקרי נגרם אתמול לסלקום עצמה. לנו כלקוחות בסך הכול נגרמה אי נעימות קלה. וכיוון שהמשמעות של אי נעימות זו היא, קרוב לוודאי, ירידה בחיובים ופיצוי קטן בגין עוגמת הנפש, הרי שאין הדבר נורא כל כך. ואם אתם רוצים טיפ קטן ואחרון לגבי השימוש ברשת סלקום בימים הקרובים: הימנעו משירות הלקוחות של החברה. הוא ממילא נמצא בעומס כל כך לא סביר, שמוטב לכם לא לבזבז את זמנכם אלא אם אתם באמת חייבים שהשירות יטפל לכם בבעיה.
עוד על צרכנות נבונה:

דצמבר: חפשו את ההנחות

ביטוח בריאות: מה מגיע לנו?

פירות וירקות: לשלם פחות

חבילות גלישה בטלפון הסלולרי: לשלם פחות

כרטיסי אשראי: לשלם פחות

להתיעצות עם מומחי מוטק'ה:

פורום צרכנות, תלונות ותגובות
תגובות  0  אהבו 

כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
עוד בהכסף שלי

איך להיזהר מעקיצות נדל"ן?

עד גיל 40 ניסתה טובה רוכברגר-מאיר (63) להקים עסקים, בעיקר בתחום ההלבשה, ו"בכל פעם זה היה כישלון מפואר", היא...

לקריאת הכתבה
כך תחסכו כסף בתשלום החשבונות השוטפים

רובנו מודעים למושג כלכלה נבונה, שהמוטו שלה הוא "לא צריכים - לא צורכים". אבל מה קורה עם החשבונות השוטפים,...

לקריאת הכתבה
מחברים את האזרחים הוותיקים לדיגיטל

בעשור האחרון חלה עלייה משמעותית מאוד בקרב האזרחים הוותיקים בשימוש במחשב בכלל ובאינטרנט בפרט: לפי סקר...

לקריאת הכתבה
מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה