חזרה להכסף שלי

ועדה לעזרת הוותיקים בקיבוצים

שר הרווחה יקים צוות להתמודדות עם מצוקת בני הגיל השלישי בקיבוצים המתחדשים. וגם: מחר תוגש לאישורו של ראש הממשלה תוכנית נתיבי ישראל לרישות ישראל במסילות רכבת ובכבישים
צפריר בשן 07/02/10
ועדה לעזרת הוותיקים בקיבוצים
העיתון ידיעות הקיבוץ פרסם בסוף השבוע החולף כי שר הרווחה והשירותים החברתיים יצחק (בוז'י) הרצוג יקים צוות במשרדו להתמודדות עם מצוקת בני הגיל השלישי בקיבוצים המתחדשים. לדברי הרצוג מדובר ב"אתגר אמיתי שגם אני נתקל בו לא אחת: מצוקת בני הגיל השלישי בקיבוצים שעברו שינוי והתחדשות ומוצאים שמעמדם השתנה ללא הכר". על פי הכתבה בידיעות הקיבוץ כתב הרצוג למזכירות התנועה הקיבוצית: "אנו מוכנים למנות צוות משותף של השירות הקהילתי והשירות לזקן במשרדנו, לבחון את השפעות הסוגיה ולבנות מודלים להתמודדות עמה. אבקש לקבל התייחסות התנועה הקיבוצית, באם תהיו מוכנים לשלב ידיים בתהליך. לאחר המענה החיובי מצדכם, בצירוף אנשי קשר רלוונטיים, ימנה מנכ"ל המשרד, נחום איצקוביץ, את הצוות ויקבע את מטרותיו". את ההחלטה על הקמת הצוות קיבל השר בעקבות מכתב שהעביר אליו עו"ד יובל אלבשן, מנהל הקליניקה הקהילתית באוניברסיטה העברית וסמנכ"ל עמותת ידיד. על פי אלבשן, הקיבוצניקים הבוגרים במצוקה. אלבשן אמר בעבר כי "יש חברים רעבים בקיבוצים" וכי אל העמותה הגיעו 746 פניות של קיבוצניקים, בבקשה לסיוע חומרי ולמידע לגבי זכויותיהם. בידיעות הקיבוץ מוסיפים כי אלבשן כתב לשר שפניות שהגיעו אליו בשנים האחרונות מבני הגיל השלישי מקיבוצים שונים, "מעידות על מצוקות חומריות ואחרות. למיטב הערכתנו נובעת מצוקתם מהיעדר פתרון ממוסד לסטטוס החדש שלהם, ובשל כך הם נופלים בין הכיסאות במובנים שונים מול גורמי המדינה והמוסד לביטוח לאומי, שבו צברו פחות זכויות ומעמדם לא ברור, ומול שלטונות הקיבוץ, שלא מספקים להם מידע הנוגע לזכויותיהם".



תוכנית נתיבי ישראל: בעד ונגד
מחר תוגש לאישורו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תוכנית נתיבי ישראל לרישות ישראל במסילות רכבת ובכבישים. התוכנית כוללת הנחת מסילות בין הפריפריה לאזור המרכז וכן את הארכת כביש חוצה ישראל. סך ההשקעות בתוכנית, שפרושה על פני 15 שנה, הוא בין 50 ל-80 מיליארד שקל. מטרת התוכנית היא שיפור הנגישות לפריפריה תוך האצת הפיתוח האורבני והתעשייתי בצפון המדינה ובדרומה. בין היתר כוללת התוכנית את הפרויקטים של רכבת העמק, המסילה המזרחית והרכבת לאילת ומסילה בין עכו לקרית שמונה. במקביל ישודרגו כבישים בצפון, וכביש חוצה ישראל יוארך עד קרית שמונה. רוב הפרויקטים טרם תוכננו. יעד של התוכנית הוא פיזור אחיד יותר של האוכלוסייה ושל הפעילות הכלכלית במשק, וכן השוואת רמת החיים בפריפריה לזו שבגוש דן. הבוקר נשמעה שוב התנגדות משמעותית לתוכנית, כולל טענות שהמדינה הולכת "לזרוק לפח" מיליארד שקלים. המתנגדים טוענים כי יש לבצע תכנון מפורט יותר של הפרויקטים לפני אישור התוכנית, וכן נשמעות טענות כי אין להפקיד בידי רכבת ישראל תקציבים גדולים כל כך.
עוד על כלכלה ופיננסים:
,
על בועות פיננסיות ואוצרות טבע

נדל"ן: האם המחירים עולים או יורדים?

הצעת חוק: פנסיה חובה לעצמאים

טיפים להתנהלות פיננסית נכונה

כיצד לבחור מוצרים פיננסיים

להתייעצות עם מומחי מוטק'ה:

פורום כלכלה ופיננסים
תגובות  0  אהבו 

כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
עוד בהכסף שלי

איך אפשר לשמור על רמת החיים בגיל השלישי וגם לעזור כלכלית לילדים?

בשיתוף עו"ד יקי כהן

כשאומרים "משכנתא", האסוציאציה הראשונית היא הלוואה לצורך קניית דירה, שלרוב מלווה...

לקריאת הכתבה
השקעות בשוק ההון: כך תיצרו את תיק ההשקעות הנכון עבורכם

בשיתוף VIDEA

בגיל הבוגר לרבים מאיתנו יש סוג כזה או אחר של חיסכון - בין אם מדובר בחיסכון של שנים, ובין אם...

לקריאת הכתבה
נדל"ן מול שוק ההון: איפה משתלם יותר להשקיע?

 

בשיתוף וידאה

 

עם הפרישה ממקום העבודה, רבים מוצאים את עצמם עם סכום כסף לא מבוטל ביד: יש מי שמחליטים...

לקריאת הכתבה
מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה