זמן ההמתנה במוקדי השירות יקוצר
ועדת הכלכלה אישרה תקנות שלפיהן יחויבו חברות התקשורת המים, הגז, החשמל וחברות המספקות שירותי רפואה דחופה לקצר את זמן ההמתנה במוקדי השירות שלהן
צפריר בשן
26/02/12

ארגון הצרכנים אמון הציבור פרסם בשבוע שעבר הודעה לפיה הוא ערך בדיקה שהעלתה כי צרכנים מבלים זמני המתנה ארוכים בצורה לא סבירה בשיחות טלפון למוקדי השירות של חברות התקשורת השונות. עוד עולה מהבדיקה כי קיים פער ברור בין זמני ההמתנה שבהם נתקלים צרכנים קיימים המבקשים לקבל שירות, לבין צרכנים המבקשים להצטרף כלקוחות חדשים של העסק.
ממצאי בדיקת ארגון אמון הציבור הועברו לוועדת הכלכלה של הכנסת ולח''כ איתן כבל שהעלה הצעת חוק בנושא. ועדת הכלכלה אישרה בעקבות הפנייה תקנות לפיהן חברות יחויבו לפעול לצמצום זמני ההמתנה.
התקנות קובעות כי במקרה שזמן ההמתנה עולה על שלוש דקות תחויב החברה לחזור אל הצרכנים בתוך שלוש שעות. על פי התקנות החדשות, במידה שזמן ההמתנה ארוך משלוש דקות, תחויב החברה לאפשר לצרכנים להשאיר הודעה ובכך תפטור אותם מההמתנה הממושכת על הקו.
על פי אמון הציבור, שירות כזה קיים אמנם כיום בחלק מהחברות, אך גם חברות אלה יצטרכו לשנות את התנהלותן, כי התקנות קובעות שפרק הזמן שיינתן לחברות לחזור אל הצרכן אשר פנה אליהם יעמוד על שלוש שעות בלבד. עוד נקבע בתקנות כי במידה שהצרכן לא יוכל לענות, יחויב נציג החברה להשאיר הודעה שבה יפרט את מסגרת הזמן שבה יחזור בשנית אל הצרכן.
התקנות החדשות לא יחולו על כל העסקים בישראל, אלא על חברות הטלפון (הוט ובזק), חברות הסלולר, ספקיות אינטרנט, חברות הכבלים והלווין, חברות המים, חברות הגז, חברת החשמל וחברות המספקות שירותי רפואה דחופה (חברות פרטיות דוגמת נטלי, שח''ל וכו').
ארגון אמון הציבור מסר בעקבות פרסום התקנות, כי יש בהן חשיבות רבה. הארגון צופה כי הן יעניקו מענה לאחת הרעות החולות שממנה סובלים צרכנים, הנאלצים לבזבז זמן יקר, מחיר זמן שיחה ממושך ועוגמת נפש בעת שהם פונים לקבלת שירות מהגוף לו הם משלמים מדי חודש בחודשו סכומי כסף בלתי מבוטלים.
עוד על צרכנות נבונה:
מחירי המזון הגבוהים: מי אשם
כמה באמת עולה מכונת קפה
פסק זמן כמשל
הדלק מתייקר, מחירי הטיסות עולים
חברת התעופה קרסה, מה עושים עם הכרטיסים
הטעיית צרכנים: תלונות נפוצות
להתייעצות עם מומחי מוטק'ה:
פורום צרכנות, תלונות ותגובות
עוד על צרכנות נבונה:
מחירי המזון הגבוהים: מי אשם
כמה באמת עולה מכונת קפה
פסק זמן כמשל
הדלק מתייקר, מחירי הטיסות עולים
חברת התעופה קרסה, מה עושים עם הכרטיסים
הטעיית צרכנים: תלונות נפוצות
להתייעצות עם מומחי מוטק'ה:
פורום צרכנות, תלונות ותגובות
תגובות
0
אהבו
0
כתוב/י תגובה...
עריכת תגובה
השבה לתגובה
עוד בהכסף שלי
איך להיזהר מעקיצות נדל"ן?
עד גיל 40 ניסתה טובה רוכברגר-מאיר (63) להקים עסקים, בעיקר בתחום ההלבשה, ו"בכל פעם זה היה כישלון מפואר", היא...
כך תחסכו כסף בתשלום החשבונות השוטפים
רובנו מודעים למושג כלכלה נבונה, שהמוטו שלה הוא "לא צריכים - לא צורכים". אבל מה קורה עם החשבונות השוטפים,...
מחברים את האזרחים הוותיקים לדיגיטל
בעשור האחרון חלה עלייה משמעותית מאוד בקרב האזרחים הוותיקים בשימוש במחשב בכלל ובאינטרנט בפרט: לפי סקר...
מוטק’ה גם בפייסבוק
סייר תמונות