חשבון הטלפון הסלולרי: על מה אנחנו משלמים
חברות הטלפון הסלולרי משכנעות לעתים את הלקוחות לרכוש שירותים שהם כלל לא משתמשים בהם ולגבות תשלום עבור אותם שירותים. יש מה לעשות
צפריר בשן
09/06/10

אתמול הוגשה לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה בקשה לאשר תביעה כייצוגית נגד חברת פלאפון. על פי התביעה, שהגישה חברת קייטרינג אדמה, חברת פלאפון מחייבת לקוחות על שירותים שלא הזמינו ולא אישרו.
מבלי להיכנס לפרטי התביעה או לשאלה האם יש בה ממש, אפשר להתייחס לנושא זה בצורה כללית יותר. לחברות שירותים, ובפרט לחברות המספקות שירותי טלפוניה סלולרית, יש פרקטיקה עסקית מיומנת עד מאוד "לדחוף" ללקוחות שירותים שאין הם מעוניינים בהם או שאין הם משתמשים בהם, ולגבות תשלום מדי חודש בגין אותו שירות.
כשאתם חותמים על הסכם שירות עם חברה סלולרית, בין אם כאשר אתם מחדשים מנוי, משדרגים מנוי, רוכשים מכשיר חדש או עוברים לרשת אחרת, החברות הסלולריות עושות כל מאמץ להעתיר עליכם שירותים נוספים מלבד שירותי השיחות. הן שמחות לעשות את זה בתשלום, אך לא פעם מציעות שירותים נוספים - כמו מיני רינגטונים, שירותי מוזיקה בעת המתנה (בין אם לכם או לאלה המחייגים אליכם), שירותי גלישה באינטרנט, שירותי ביטוח יקרים ועוד ועוד, חינם אין כסף, אך לתקופה מוגבלת.
כיצורים אנושיים, אנחנו נוטים להירשם בשמחה לשירותים החינמיים הללו, ואם אנחנו חלילה מסרבים, נציגי השירות של החברות הם אנשים משכנעים ביותר. "מה אכפת לך? זה לא עולה לך כסף?" היא אחת מהסיסמאות השחוקות ביותר של הנציג המיומן המשוחח עם הלקוח. ובכן, האמת היא שזה עולה לנו המון כסף.
החברות הסלולריות לא יודיעו לכם בתום החודש, שלושת החודשים, חצי השנה או שנת החינם, וכך, אט אט, מצטברים להם שירותים נוספים שמעולם לא ביקשנו, ונערמים לכדי הוצאות של ממש. ואגב, כשתנסו לבטל את השירותים הללו, תגלו שהדבר קל הרבה פחות מלהירשם אליהם.

מה יש לעשות, אם כן?
? ראשית חוכמה, הירשמו אך ורק לשירותים הדרושים לכם. סרבו בתוקף להצעות המפעילים, כולל (ואולי במיוחד) לשירותי החינם הקורצים.
? בדקו מדי חודש את חשבונות הסלולר שלכם. האם הם כוללים תשלומים על שירותים נוספים? האם אתם זקוקים לשירותים הללו?
? כשאתם מאתרים שירותים לא רצויים, הכינו מראש מכתב המבקש להסיר אתכם לאלתר מהשירות. את המכתב יש למען למחלקת שירות הלקוחות. בה בעת חייגו לשירות הלקוחות ובקשו שיסירו אתכם מן השירות. הנציגים יבקשו מכם לשלוח מכתב. בקשו מהם את מספר הפקס ואת הכתובת למשלוח, ובסיום השיחה השלימו את משימותיכם ושלחו את המכתב בדואר רשום ובפקס. שמרו את ספחי הפקס והדואר הרשום למקרה של מחלוקת עתידית.
? כעבור שבוע, ודאו שהוסרתם מהשירות כפי שדרשתם. אם במקרה הדבר לא נעשה, ציינו בפני נציגי השירות שכבר ביקשתם להתנתק בעבר ושלחתם מכתבים לחברה ולמשרד התקשורת. סביר להניח שהדבר יספיק.
? אחרי שמודיעים לכם שנותקתם מן השירות - בקשו אישור בכתב לדבר. החברה מחויבת לשלוח אישור כזה לפי חוק. ודאו באמצעות החשבון החודשי שהדבר אכן נעשה. אם לא נותקתם, יש לכם עילה לתבוע את החברה הסלולרית.
עוד על צרכנות נבונה:
מדריך: כיצד לבחור חבילת סלולר בסיסית
טורקיה: כיצד לבטל נופש שהוזמן
כך תצמצמו את ההוצאה על הטלפון הסלולרי (א')
כך תצמצמו את ההוצאה על הטלפון הסלולרי (ב')
איך מתנתקים מחברת שירותים
להתייעצות עם מומחי מוטק'ה:
פורום צרכנות, תלונות ותגובות

עוד על צרכנות נבונה:
מדריך: כיצד לבחור חבילת סלולר בסיסית
טורקיה: כיצד לבטל נופש שהוזמן
כך תצמצמו את ההוצאה על הטלפון הסלולרי (א')
כך תצמצמו את ההוצאה על הטלפון הסלולרי (ב')
איך מתנתקים מחברת שירותים
להתייעצות עם מומחי מוטק'ה:
פורום צרכנות, תלונות ותגובות
תגובות
0
אהבו
0
כתוב/י תגובה...
עריכת תגובה
השבה לתגובה
עוד בהכסף שלי
איך להיזהר מעקיצות נדל"ן?
עד גיל 40 ניסתה טובה רוכברגר-מאיר (63) להקים עסקים, בעיקר בתחום ההלבשה, ו"בכל פעם זה היה כישלון מפואר", היא...
כך תחסכו כסף בתשלום החשבונות השוטפים
רובנו מודעים למושג כלכלה נבונה, שהמוטו שלה הוא "לא צריכים - לא צורכים". אבל מה קורה עם החשבונות השוטפים,...
מחברים את האזרחים הוותיקים לדיגיטל
בעשור האחרון חלה עלייה משמעותית מאוד בקרב האזרחים הוותיקים בשימוש במחשב בכלל ובאינטרנט בפרט: לפי סקר...
מוטק’ה גם בפייסבוק
סייר תמונות