חזרה להכסף שלי

טלפונים סלולריים: הסכמי התקשרות חדשים

לפי ההוראות החדשות שפרסם משרד התקשורת חברות הסלולר יחויבו לאפשר למנוי לבחור האם הטלפון שלו יהיה פתוח או חסום לשירותי תוכן שונים, וכל זה באמצעות טופס פשוט וקל להבנה
צפריר בשן 13/09/11
טלפונים סלולריים: הסכמי התקשרות חדשים
הבוקר נכנסו לתוקפן הוראות חדשות שפרסם משרד התקשורת בעניין הסכמי ההתקשרות של חברות הסלולר עם לקוחותיהן ואופן ביצוע ההתתקשרות. על פי ההוראות החדשות, עיקרי התוכנית בין הלקוחות לחברה הסלולרית יפורטו בעמוד אחד בלבד. החברות יחויבו לאפשר למנוי לבחור האם הטלפון שלו יהיה פתוח או חסום לשירותי תוכן שונים, וכל זה באמצעות טופס פשוט וקל להבנה. בנוסף, יצורף להסכם עמוד נוסף המתייחס לגישה לשירותים, שבו יסמן הלקוח לגבי כל שירות האם הוא מעוניין שהגישה אל השירות תהיה פתוחה או סגורה. כך למשל, כל לקוח יקבע אם הוא מעוניין להפעיל שירותים כגון הצבעה סלולרית לתוכניות טלוויזיה, תרומה, השתתפות בהגרלות ועוד ועוד. תשומת לב מרובה תינתן גם לשירותים מתחדשים, אשר גובים תשלום חודשי מלקוחות הסלולר. השירותים המוכרים ביותר מהסוג הזה הם מיני שירותי טריוויה מפוקפקים שמפתים גולשים להצטרף לשירות בהבטחה לפרס כספי גדול ומהיר וגובים ממנו לאחר מכן עשרות ואפילו מאות שקלים מדי חודש. עמוד הבחירה בשירותי התוכן יישלח גם ללקוחות הקיימים של חברות הסלולר באחד משני החשבונות הקרובים. כל הלקוחות מתבקשים למלא את הטופס (לסמן באילו שירותים הם מעוניינים ובאילו השירותים הם אינם מעוניינים) ולהשיב אותו לחברות הסלולר לא יאוחר מ-13 בדצמבר, אחרת חלק מהשירותים יישארו פתוחים וניתנים לחיוב כברירת מחדל. עם זאת חשוב לדעת שבכל רגע תוכלו ליצור קשר עם חברת הסלולר ולמלא את הטופס מחדש, ואפילו לבקש לשנות אותו טלפונית. כאמור, משרד התקשורת פרסם את ההוראות בשל מקרים רבים שבהם לקוחות התלוננו שחברות הסלולר חייבו אותם בשירותים שלא ביקשו. ההוראות מאפשרות ללקוח להגדיר מראש איזה סוג של שירותים הוא לא מעוניין לקבל בשום מקרה, כך שחברות שירותים מתוחכמות לא יצליחו להוציא ממנו במרמה כספים בגין תשלומים שהוא לא ביקש באופן מפורש. ההוראות החדשות יגבירו את השקיפות של הסכם ההתקשרות עם המנוי ויאפשרו לו להבין את ההסכם ביתר קלות. על פי ההוראות, כל הסכם התקשרות יכלול שני עמודים פשוטים וקלים להבנה. בעמוד הראשון יפורטו עיקרי פרטי תוכנית ההתקשרות של הלקוח עם החברה, ולעמוד השני יצורף טופס גישה לשירותים, שבו יסמן הלקוח את השירותים שהוא מעוניין שיהיו נגישים בעבורו. עמוד "עיקרי פרטי התוכנית" יכלול את הפרטים הבאים (בעמוד אחד בלבד!) באופן ברור ומדייק באותיות מודפסות, ללא תוספות או שינויים בכתב יד: 1. שם החברה או הלוגו שלה, פרטי הנציג שביצע את ההתקשרות, תאריך ביצוע העסקה ופרטי המנוי. אלה יכללו מספר תעודת זהות, מען, מספר הטלפון החדש וכן מספר נוסף אם יש כזה. 2. משך תקופת ההתחייבות, אם יש כזו, ומועד סיומה. 3. כל תעריפי החיוב של המנוי בעבור שירותים שביקש בעת ביצוע ההתקשרות, וכן הסכומים הקבועים לתשלום. תעריפי השירותים יוצגו בטבלה בת שתי עמודות (שם השירות ומחיר השירות). 4. מחירו הכולל של המכשיר, וכן היקפו של כל תשלום אם המכשיר נמכר בתשלומים. 5. ההטבות, תוך ציון שווי ההטבות ומשך הזמן שלהן. 6. מידע בדבר יתרת תשלום או ביטול הטבה עבור מכשיר שנרכש בעבר. 7. התחייבות של החברה (אם קיימת כזו) לשלם את דמי היציאה מהתחייבות בחברה קודמת. 8. הצהרה חתומה של המנוי כי קרא את ההסכם וקיבל אותו במעמד ההתקשרות.
עוד על צרכנות נבונה:

מבצעים ברשתות השיווק: מה כדאי לבדוק

שידורי עידן: יותר ערוצים בפחות כסף

מים: הדרך הזולה והנכונה

פעילות גופנית: לחסוך בהוצאות

סימון מחירים: המחיר הקובע

להתיעצות עם מומחי מוטק'ה:

פורום צרכנות, תלונות ותגובות
תגובות  0  אהבו 

כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
עוד בהכסף שלי

איך להיזהר מעקיצות נדל"ן?

עד גיל 40 ניסתה טובה רוכברגר-מאיר (63) להקים עסקים, בעיקר בתחום ההלבשה, ו"בכל פעם זה היה כישלון מפואר", היא...

לקריאת הכתבה
כך תחסכו כסף בתשלום החשבונות השוטפים

רובנו מודעים למושג כלכלה נבונה, שהמוטו שלה הוא "לא צריכים - לא צורכים". אבל מה קורה עם החשבונות השוטפים,...

לקריאת הכתבה
מחברים את האזרחים הוותיקים לדיגיטל

בעשור האחרון חלה עלייה משמעותית מאוד בקרב האזרחים הוותיקים בשימוש במחשב בכלל ובאינטרנט בפרט: לפי סקר...

לקריאת הכתבה
מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה