ייעוץ חינם לשיקום עסקים קטנים בדרום

(צילום: Shutterstock)
"פעמונים" - ארגון לשיקום כלכלי מפעיל מוקד ייעוץ כלכלי לבעלי עסקים קטנים ובינוניים חינם. המוקד כולל עורכי דין, בנקאים, יועצים עסקיים, ופועל בשיתוף פעולה מלא עם ביטוח לאומי. נותני התמיכה הטלפונית הינם יועצים מומחים בתחומים שונים כגון: כלכלת הבית, ייעוץ עסקי לעסקים קטנים, יעוץ בנקאי ועוד.
המוקד הוקם בעקבות המציאות הביטחונית, אשר גרם לבעלי העסקים בינוניים וקטנים מהדרום לקשיים בניהול העסק שלהם, להוצאות כלכליות רבות אך הכנסות נמוכות, או בכלל לא.
להלן מספר רעיונות מה כדאי לעשות על מנת לשפר את המצב, האם יש פתרונות קסם, וטיפים כיצד לצאת מהמשבר בחוכמה:
1. ארגנו את עצמכם מחדש
עכשיו כשתנועת הלקוחות דלה, זהו הזמן לארגון שיווקי מחודש. בדקו את תיק הלקוחות, הכינו רשימה של לקוחות אשר קנו מכם בעבר, צרו לכם מבצעים חדשים, עדכנו אותם טלפונית ורעננו את המידע באתר האינטרנט שלכם.
אם אין לכם אתר אינטרנט -זהו בדיוק הזמן לבנות.
2. בחנו שוב את סידור המוצרים בחנות
בתצוגת החנות הציגו את המוצרים הנמכרים ביותר, ואילו בתוך החנות ארגנו את המוצרים המוצרים הנמכרים ביותר בחלק הרחוק יותר של החנות. וכך הלקוחות ייחשפו אל המוצרים בעלי נפח המכירות הנמוך יותר, בדרך אל המוצרים הנמכרים יותר, הנמצאים רחוק יותר.
3. נסו למכור חלק מהמוצרים שלכם ב- EBAY
אתם עשויים להיות מופתעים עד כמה תוכלו לשפר את תזרים המזומנים אם תעלו מוצרים למכירה ב www.ebay.com. אם אינכם יודעים לעשות זאת, בקשו עזרה ממי שכן מבין בזה.
4. זהו הזמן המתאים לכנס את עובדי העסק לשיחת מוטיבציה
מומלץ לתת לכל עובד ועובדת לבטא את עצמם בחופשיות, לספר על עצמם, על תחביביהם ועל תחושותיהם. יש להעצים אותם ולפרגן לכל אחד מהם על הפעילות שלו.
זו דרך נפלאה לשפר את מערכת היחסים בין עובדי הארגון ובינם לבין המנהלים.
רוצים להתעדכן? הצטרפו למוטק'ה בפייסבוק
5. השקיעו בשיווק המטפל ב-5 החושים של הלקוחות
ראיה: דאגו לתיאורה מספקת בכניסה לחנות, אשר תבדל את החנות שלכם משאר החנויות.
ריח: בסמוך לכניסה לחנות דאגו לריח טוב - בושם מסוים יכול לעזור.
טעם: אם אתם מוכרים דברי מאכל, הוציאו דוכן עם דגימות לטעימה, כבדו את העוברים ושבים והציעו להם לרכוש את המוצרים במבצע - זה עובד.
שמיעה: דאגו למוסיקה התואמת את רוח המותגים שלכם. חשוב שהעוצמה תהיה סבירה, לא רועשת ולא מאיימת.
מישוש: הלקוחות אוהבים לחוש את המוצר, למדוד אותו, להחזיק אותו בידיהם. ארגנו מדף מתאים אשר יאפשר להם זאת.
6. התאמנו במיומנויות המכירה
אומנות המכירה נסמכת על כישורי הקשבה ללקוחות. כישורי הקשבה אלו יעזרו לכם להבין בדיוק מה הלקוח צריך, רוצה ומצפה לו. ככל שתאמנו את כישורי ההקשבה, המכירה תהיה טבעית יותר, ללא צורך בפלפולי לשון.
7. אמנו את עצמכם באומנות המכירה
במצבי מכירה או עמידה מול קהל, חשוב מה אתם אומרים, אולם חשוב גם איך אתם אומרים את זה, וכמה אנרגיה אתם משקיעים באמירה.
התאמנו כדי שהאופן שבו נאמרים הדברים שלכם, יעובד על מספר רב יותר של חושים תחושתיים אצל הלקוח.
8. נסחו חזון ואמנת שירות לעסק
תפקידו של החזון הוא לשקף את תודעת השירות שלכם ללקוחות. רשמו לכם לפחות 10 סעיפי חזון, הכוללים את המחויבות שלכם לשירות מעולה, את ההעמדה של הלקוח במרכז, והנכונות שלכם לנהל את העסק לטובתו. מסגרו את החזון ותלו אותו בכניסה לעסק, באופן שהלקוחות יוכלו לראות ולקרוא.
9. במידת הצורך ובעת משבר - דחו תשלומים
צלצלו לספקים שלכם, בקשו לדחות תשלומים, שתפו אותם במצב ודאגו עד כמה שאפשר להרגיע אותם.
אל תניחו לצ'קים לחזור ללא כיסוי - עשו הכול למנוע הגבלה בחשבון הבנק, תוך כדי שיתופם המלא של הספקים, כולל משיכת המחאות מופקדות מהבנק.
10. הכינו תכנית "המראה מחודשת" יחד עם השותפים והעובדים
תכנית המראה תפנה לכלל העובדים, גם אם הם הדרג הנמוך ביותר. התכנית צריכה להיות פשוטה, עם הגדרת משימות ולוחות זמנים, ועל כל אחד מהעובדים והמנהלים, לחתום על המשימות ולהתחייב לבצע אותן.
משפחות המעוניינות לעבור את תהליך השיקום הכלכלי, מוזמנות לפנות לטלפון 02-9975577. משפחות אשר מעוניינות להיוועץ עם מומחים: המוקד הטלפוני 08-6555770 יפעל בימים א-ה בין השעות 8:00-19:00.
לקהילת עבודה ותעסוקה בגיל השלישי: לחצו
בעוד עבור רבים הפנסיה מסמלת את סוף הדרך, עבור אנשים אחרים זוהי רק ההתחלה של החיים הטובים. יש אנשים שמחפשים...
לא קל להיות עצמאי בישראל – עוד לפני מגפת הקורונה, על הבידודים והסגרים שהגיעו בעקבותיה וגרמו להפסדים...
אם יש משפט שרבים אוהבים להשתמש בו בתקופת הקורונה, ויחד עם זאת נראה כי הוא הכי לא מתחבר לימים הללו, הוא...