חזרה לאופנה ויופי

כוכבת קמפיין ריי באן: דוגמנית בת 70+

מותג המשקפיים הפופולרי בחר לקמפיין החדש שלו דוגמנית אנונימית שחצתה את גיל 70, ובכך מצטרף לחברות נוספות שהשכילו ללהק פרזנטוריות מבוגרות
מאת קרן אוחיון 11/06/19
כוכבת קמפיין ריי באן: דוגמנית בת 70+
מותג המשקפיים בחר בנשים מבוגרות לקמפיין מתוך אג'נדה. צילום: יח'צ

 

 

 

כוכבת הקמפיין החדש של מותג המשקפיים ריי באן ((Rayban היא דוגמנית אלמונית בת 70 פלוס. ולא, זה לא במקרה שהיא אלמונית – יוצרי הקמפיינים הבינלאומיים של המותג נוהגים מתוך אג'נדה לקחת דוגמנים ודוגמניות אלמונים, ולצלם אותם כמו בצילומי רחוב.

 

אווירת הצילומים נראית כאילו הם קלטו ברחוב אנשים מעניינים, ולחצו על הקליק במצלמה. כמובן, המציאות רחוקה מכך ומדובר בקמפיין צילום מבוים ומוקפד, אבל כדי לשמור על אווירת צילומי הרחוב אנשי המותג אינם חושפים את זהות המצולמים, וגם לא משתמשים בדמויות ידועות כמו דוגמניות מפורסמות. הקמפיין החדש שעלה לאחרונה גם בישראל מתמקד בשורה של רגעים אנושיים המחברים בין אנשים, ותחת הכותרת PROUDTOBELONG מתמקד בשלושה רגשות מרכזיים החולקים מימד אוניברסלי המאחד בין דורות: פגיעות ואמפתיה, תשוקה ושמחה, ביטחון וגאווה.

 

 

בריי באן הסבירו כי הבחירה: חלק מהניסיון לייצר תחושת שייכות לקהל יעד חוצה גילים. צילום: יח"צ

 

 

אותנו כמובן מעניינת העובדה שבנוסף לדוגמניות ולדוגמנים הצעירים שמשתתפים באופן קבוע במסעות הפרסום של החברה, בחרו קברניטי המותג בדוגמנית בגיל הבוגר. הם הסבירו בהודעה לעיתונות שהבחירה היא חלק מהניסיון לייצר תחושת שייכות לקהל יעד חוצה גילים - מהדור שעוד זכה לחוות את המותג טרום עידן הרשתות החברתיות ועד לדור המילניאלז של ימינו, ובכך למעשה לחבר בין הדורות. כך קרה שהקמפיין מאגד בתוכו אוסף של דמויות רנדומליות הנקלעות לתרחישים מוכרים בחיי היום-יום, ומעמיד את הדוגמנית הבוגרת בשורה אחת עם דוגמניות ודוגמנים שהיו יכולים בקלות להיות נכדיה.

 

ריי באן לא לבד

 

 ג'וליאן מור לטריומף, צילום: יח"צ

 

 

המגמה לקחת דוגמניות בגיל הבוגר תופסת תאוצה בשנים האחרונות: השחקנית מהאצולה האנגלית ונסה רדרגרייב לוהקה לפני כ-3 שנים, בגיל 79 לקמפיינים של גוצ'י. באותה שנה יסמינה רוסי בת ה-61 כיכבה בפרסומות של דיור, סן לורן ומרקס אנד ספנסר. לורן האטון בגיל 75 הצטלמה לקמפיינים של הלבשה תחתונה, ניקולה גריפין בת ה-56 לשער של מגזין בגדי הים ספורטס אילוסטרייטד, וכרמן דל אוריפיס בת ה-87 מככבת על שערי מגזינים בינלאומיים.

בשנה האחרונה ראינו שמיטב מותגי האופנה והביוטי מיישרים קו, ובוחרים בשחקניות ודוגמניות בוגרות לככב לצד הפרזנטוריות הצעירות שנשכרות כדרך קבע לקמפיינים. כך למשל השחקנית ג'וליאן מור (58) מככבת לצד ליב טיילר (41) במסעות הפרסום של מותג ההלבשה התחתונה הבינלאומי טריומף.

 

סוזאן מק'קנה, מנהלת המותג הגלובלית של טריומף, אמרה בעבר בהודעה לעיתונות עם בחירתה של מור: "ג'וליאן היא לחלוטין התגלמות של אישה מודרנית, מתוחכמת ומסוגננת, מה שהופך אותה לבחירה המושלמת לקולקציה החדשה שלנו. אנו בטוחים כי שותפות מיוחדת זו תהדהד עם נשים ברחבי העולם ותהווה להן השראה".

 

מותג הטיפוח ניוואה בחר במוניקה בלוצ'י בת ה-54 לפרזנטורית המותג. "מוניקה היא סמל של יופי אותנטי בלי פילטר", הסבירו בחברה את הבחירה. "בחרנו בה כי היא מגלמת את ערכי הנשיות, האותנטיות, המשפחה והאמון".

בראיון לדיילי מייל הסביר בכיר בתעשיית האופנה הבריטית שאחת הסיבות לבחירה בפרזנטוריות בגיל בוגר יותר היא מענה לדרישת קהל היעד של המותגים, שהוא נשים שמחפשות לראות בקמפיינים את בנות דמותן - מנוסות, מתוחכמות, בעלות חוכמת חיים. באותה נשימה גם המותגים עצמם נהנים מהבחירה בפרזנטוריות בוגרות: קהל היעד הנשי מרגיש שהמותג מכיר את הלקוחות שלו, מה שגורם להן לגלות אמון וביטחון במותג.

ומה קורה אצלנו?

 

 

עינת ארליך בקמפיין דלתא, צילום: לנס הפקות

 

 

בישראל לא מיישרים קו באופן דרמטי עם הנעשה בעולם. פה ושם אנחנו רואים בחירה בפרזנטורית בגיל בוגר יותר מהמקובל, אבל בדרך כלל מדובר בגימיק או בקמפיין חד פעמי, כמו במקרה של עינת ארליך שחגגה שנה שעברה 50 בצילומי הלבשה תחתונה לדלתא.

יש נשות טלוויזיה ושחקניות בגיל בוגר כמו דליה מזור ורובי פורת שובל שמדגמנות למותגי ביוטי (במקרה של השתיים לרונית רפאל), וניתן לראות את המאמץ העיקש של המפיק מוטי רייף להעלות נשים בגיל הבוגר על מסלולי תצוגות שבוע האופנה. ויש גם דוגמניות בוגרות אנונימיות יחסית, שמתנהלות בלי סוכן ומצליחות לקבל קמפיינים של מעצבות אופנה (אך מודות כי עדיין לא מתפרנסות מכך כמקצוע).

אבל בימים כתיקונם, את הבגדים של המעצבים והמעצבות הישראליים – כמו גם של הרשתות המובילות שקהל היעד שלהן הוא נשים בוגרות כמו עונות, קרייזי ליין, רונן חן ודורין פרנקפורט - מציגות עדיין דוגמניות שדופות בשנות העשרים או השלושים לחייהן. נותר רק לקוות שגם כאן יתחילו ליישר קו עם המגמה העולמית, שעושה טוב לכולנו.

 

 

דוגמניות בנות 60+: עולם האופנה השתנה לטובה

לא גימיק: הדוגמניות המבוגרות לוהטות מתמיד

סודות החיים הטובים של אייקון אופנה בת 96 

הנשים שמוכיחות: 60 זה ה-40 החדש

השראה אופנתית מבנות 70 פלוס

נוטפות סטייל: פאשניסטיות בנות 60 פלוס

הסטייליסטיות המבוגרות כובשות את הרשת

 

אוהבים אופנה ויופי? הצטרפו לקהילת האופנה של מוטק'ה

 

0  תגובות 0 אהבו


קישור:
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עוד באופנה ויופי

מכנסיים קצרים אחרי גיל 50? כן!
  אם המשפט "אני לא יכולה ללבוש מכנסיים קצרים, אני זקנה מדי בשביל זה" יצא לכן עד היום מהפה – הגעתן למקום...
לקריאת הכתבה
איפה מוצאים שמלה שווה עד 100 שקל?
כל כך חם שם בחוץ, שרק המחשבה להתלבש עשויה לגרום לגוף שלנו להזיע עוד יותר. מה הפתרון? ללבוש כמה שפחות שכבות...
לקריאת הכתבה
אופנת חוף: כל מה שצריך לחופשת בטן-גב
אנחנו לא יודעים אם אתן עובדות בקיץ כרגיל או אולי הפילו עליכן את הנכדים במקום לשלוח אותם לקייטנות, אבל...
לקריאת הכתבה
למעלה
חזרה