כיצד להתנהל מול ספק האינטרנט
בעסקאות טלפוניות עם ספקי אינטרנט מסתתרות לא מעט בעיות וטעויות, בדרך כלל לא לטובת הצרכן. טיפים והמלצות להתנהלות נבונה
צפריר בשן
02/01/10

המועצה הישראלית לצרכנות פרסמה לאחרונה מדריך להתמודדות עם ספקי אינטרנט בעסקאות טלפוניות. המדריך שימושי במיוחד מול הגופים הללו, שלא פעם מעתירים עלינו שורות ארוכות של מונחים טכניים במקום שירות, ונוטים "לשכוח" לספק את השירות שדרשתם ולחייב דווקא על השירות שהם רוצים להעניק, גם אם אתם לא זקוקים לו.
להלן שורה של טיפים מבית המועצה לצרכנות, ולצידם גם המלצות מטעם המדור. תנו עליהם את דעתכם ותוכלו לחסוך סכומים משמעותיים.
נציג שירות פנה אליכם טלפונית כדי להציע שדרוג/הטבה/הנחה?
זהירות! אם תקבלו את העסקה המוצעת, תתחייבו לתקופה מינימאלית. שימו לב גם למחיר: שדרוגים אינם מבוצעים חינם, ולרוב אין מדובר בהוצאה חד פעמית, כי אם בחיוב מתמשך הגבוה מהחיוב הנוכחי שלכם.
ביצעתם עסקה טלפונית או במכר מרחוק?
דרשו אישור בכתב של כל התנאים שסוכמו. וזכרו: חובתו של העסק על פי החוק למסור מסמך בכתב לא יאוחר ממועד אספקת השירות. נציגי השירות במוקדים של ספקיות האינטרנט יגידו לכם לא פעם שיש להם קושי לשלוח לכם דואר אלקטרוני או פקס עם פרטי החוזה. הניסיון מלמד שאם תתעקשו, הם יצליחו להתגבר על "המגבלות הטכניות".
לא קיבלתם אישור בכתב לתנאי העסקה?
הגיבו מיד, ושלחו דרישה בפקס תוך ציון התנאים שסוכמו. זה יסייע לכם להוכיח מה הם התנאים שסוכמו בעל פה. זכרו לוודא שהפקס הגיע, ואל תהססו לשלוח דואר רשום, שחברה תתקשה להגיד כי לא קיבלה אותו.
קיבלתם אישור בכתב לעסקה והתנאים אינם תואמים את המובטח?
הגיבו מיד ושלחו דרישה לתיקון ההסכם בהתאם למוסכם. זה יסייע לכם להוכיח כי האישור בכתב אינו תואם את המובטח בעל פה. במקרה כזה מומלץ במיוחד לפנות גם בדואר רשום, שכן הספקיות יבקשו להתנער מטענותיכם תחת ההצדקה ש"הפקס לא הגיע". דואר רשום מגיע תמיד.

שיניתם את תנאי החוזה ( מהירות, מחיר, התחייבות)?
גם במקרה כזה יש לדרוש אישור בכתב ולפעול אם התנאים אינם תואמים את המובטח.
הודעתם בטלפון על רצונכם להתנתק?
שלחו גם הודעה בכתב, כדי שתוכלו להוכיח שביקשתם להתנתק.
לא כיבדו את דרישתכם להתנתק?
שלחו דרישה בכתב להחזר כספי ופיצוי בגין סירוב ניתוק שירות מתמשך. זה התנאי לתביעת פיצוי עונשי של עד 10,000 שקל.
חידשו את החוזה לאחר המבצע או בתום התקופה ללא אישורכם?
שלחו מיד הודעת סירוב ודרישה לפיצוי. זה התנאי לתביעת פיצוי עונשי של עד 10,000 שקל.
הספק הפר את תנאי ההסכם אך אינכם מעוניינים להתנתק?
השתמשו בהפרה לטובתכם. זכרו שהספקיות יעשו הכול כדי להימנע מהידיינות משפטית. אם מכופפים את ידיהן, ספקיות האינטרנט משיבות כסף שגבו שלא בהתאם להסכם וכן מציעות זיכויים משמעותיים לתקופות ארוכות או הטבות של ממש באיכות השירות. עמדו על שלכם ותוכלו להשיג זיכויים והטבות כאלה. ודאו שהספקית שולחת סימוכין בכתב לסיכומים בעל פה בשיחת הטלפון.
עוד על צרכנות נבונה:
כך תצמצמו את ההוצאה על הטלפון הסלולרי (א')
כך תצמצמו את ההוצאה על הטלפון הסלולרי (ב')
איך מתנתקים מחברת שירותים
ביטול עסקת שירות: התשלום יעמוד על 100 שקל
שירותים קבועים: על מה בדיוק אנחנו משלמים
להתייעצות עם מומחי מוטק'ה:
פורום צרכנות, תלונות ותגובות
נציג שירות פנה אליכם טלפונית כדי להציע שדרוג/הטבה/הנחה?
זהירות! אם תקבלו את העסקה המוצעת, תתחייבו לתקופה מינימאלית. שימו לב גם למחיר: שדרוגים אינם מבוצעים חינם, ולרוב אין מדובר בהוצאה חד פעמית, כי אם בחיוב מתמשך הגבוה מהחיוב הנוכחי שלכם.
ביצעתם עסקה טלפונית או במכר מרחוק?
דרשו אישור בכתב של כל התנאים שסוכמו. וזכרו: חובתו של העסק על פי החוק למסור מסמך בכתב לא יאוחר ממועד אספקת השירות. נציגי השירות במוקדים של ספקיות האינטרנט יגידו לכם לא פעם שיש להם קושי לשלוח לכם דואר אלקטרוני או פקס עם פרטי החוזה. הניסיון מלמד שאם תתעקשו, הם יצליחו להתגבר על "המגבלות הטכניות".
לא קיבלתם אישור בכתב לתנאי העסקה?
הגיבו מיד, ושלחו דרישה בפקס תוך ציון התנאים שסוכמו. זה יסייע לכם להוכיח מה הם התנאים שסוכמו בעל פה. זכרו לוודא שהפקס הגיע, ואל תהססו לשלוח דואר רשום, שחברה תתקשה להגיד כי לא קיבלה אותו.
קיבלתם אישור בכתב לעסקה והתנאים אינם תואמים את המובטח?
הגיבו מיד ושלחו דרישה לתיקון ההסכם בהתאם למוסכם. זה יסייע לכם להוכיח כי האישור בכתב אינו תואם את המובטח בעל פה. במקרה כזה מומלץ במיוחד לפנות גם בדואר רשום, שכן הספקיות יבקשו להתנער מטענותיכם תחת ההצדקה ש"הפקס לא הגיע". דואר רשום מגיע תמיד.

שיניתם את תנאי החוזה ( מהירות, מחיר, התחייבות)?
גם במקרה כזה יש לדרוש אישור בכתב ולפעול אם התנאים אינם תואמים את המובטח.
הודעתם בטלפון על רצונכם להתנתק?
שלחו גם הודעה בכתב, כדי שתוכלו להוכיח שביקשתם להתנתק.
לא כיבדו את דרישתכם להתנתק?
שלחו דרישה בכתב להחזר כספי ופיצוי בגין סירוב ניתוק שירות מתמשך. זה התנאי לתביעת פיצוי עונשי של עד 10,000 שקל.
חידשו את החוזה לאחר המבצע או בתום התקופה ללא אישורכם?
שלחו מיד הודעת סירוב ודרישה לפיצוי. זה התנאי לתביעת פיצוי עונשי של עד 10,000 שקל.
הספק הפר את תנאי ההסכם אך אינכם מעוניינים להתנתק?
השתמשו בהפרה לטובתכם. זכרו שהספקיות יעשו הכול כדי להימנע מהידיינות משפטית. אם מכופפים את ידיהן, ספקיות האינטרנט משיבות כסף שגבו שלא בהתאם להסכם וכן מציעות זיכויים משמעותיים לתקופות ארוכות או הטבות של ממש באיכות השירות. עמדו על שלכם ותוכלו להשיג זיכויים והטבות כאלה. ודאו שהספקית שולחת סימוכין בכתב לסיכומים בעל פה בשיחת הטלפון.
עוד על צרכנות נבונה:
כך תצמצמו את ההוצאה על הטלפון הסלולרי (א')
כך תצמצמו את ההוצאה על הטלפון הסלולרי (ב')
איך מתנתקים מחברת שירותים
ביטול עסקת שירות: התשלום יעמוד על 100 שקל
שירותים קבועים: על מה בדיוק אנחנו משלמים
להתייעצות עם מומחי מוטק'ה:
פורום צרכנות, תלונות ותגובות
תגובות
0
אהבו
0
כתוב/י תגובה...
עריכת תגובה
השבה לתגובה
עוד בהכסף שלי
איך להיזהר מעקיצות נדל"ן?
עד גיל 40 ניסתה טובה רוכברגר-מאיר (63) להקים עסקים, בעיקר בתחום ההלבשה, ו"בכל פעם זה היה כישלון מפואר", היא...
כך תחסכו כסף בתשלום החשבונות השוטפים
רובנו מודעים למושג כלכלה נבונה, שהמוטו שלה הוא "לא צריכים - לא צורכים". אבל מה קורה עם החשבונות השוטפים,...
מחברים את האזרחים הוותיקים לדיגיטל
בעשור האחרון חלה עלייה משמעותית מאוד בקרב האזרחים הוותיקים בשימוש במחשב בכלל ובאינטרנט בפרט: לפי סקר...
מוטק’ה גם בפייסבוק
סייר תמונות