חזרה להכסף שלי

כמה באמת עולה לילה בבית מלון

על פי המועצה הישראלית לצרכנות מודעות הפרסום של מחירי הנופש בבתי מלון מטעה את הצרכנים
צפריר בשן 01/09/10
כמה באמת עולה לילה בבית מלון
בדיקה שערכה המועצה לצרכנות בפרסומי ספקי שירותי נופש העלתה כי אופן הצגת הפרסומים למחיר לינה בבית מלון עלול להטעות את הציבור. אופן הצגת המחיר על דרך של "מחיר לאדם ללילה בחדר זוגי" אינו מובן לרוב הציבור, ובנוסף לא מוצגים בפרסום תנאים מהותיים. במסגרת התחקיר נאספו מודעות שפורסמו באמצע אוגוסט בעיתונים יומיים. במודעות הוצע לצרכן לרכוש לינה בבית מלון במחיר מסוים. בעקבות הפרסומים ביצעה המועצה שיחות טלפון למשרדי החברות על מנת לבדוק את המחיר הסופי של החדר. כמו כן נבדק מחיר חדר באותו מלון בעבור אדם בודד. מהממצאים עולה, כי המחיר שמפורסם אינו המחיר הסופי שאותו נדרש לשלם הצרכן, בניגוד להוראות החוק ותוך הטעיית הצרכנים בדבר המחיר האמיתי והצנעת תנאים מהותיים בעסקה, זאת במטרה לתת לצרכן את התחושה שהמחיר נמוך הרבה יותר ולמשוך את עיני הצרכנים. מתחקיר המועצה לצרכנות עולה כי בפועל לא ניתן לקבל חדר במלון במחיר שפורסם, מאחר שהסוכנויות מפרסמות מודעות על מחיר חדרי מלון לרוב כ"מחיר לאדם בחדר זוגי" או "מחיר לאדם בחדר". בדרך זו המחיר משקף מחיר לאדם יחיד בעסקה שבה נכללים בפועל שני אנשים לפחות. גם אם יחפוץ אדם יחיד לשכור חדר ללילה הוא לא יקבל את המחיר במודעה ויידרש לשלם מחיר כפול או קרוב לכפול מהמחיר שפורסם. בנוסף, לעתים מחויב הצרכן לשכור את החדר ליותר מלילה אחד, כאשר החובה להזמין מינימום של כמה לילות כתנאי למחיר או המידע על מספר לילות המינימום הנכללים בעסקה לא תמיד מפורסם במודעה.


סקר שערכה המועצה באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה באוגוסט בדק כיצד נתפש המושג "מחיר לאדם בחדר זוגי" בעיני הצרכנים והאם הוא מטעה אותם. מהסקר עולה כי 57 אחוז מהציבור מוטעים מפרסום שמוצג תחת הכותרת "ללילה לאדם בחדר זוגי". על השאלה כיצד הייתם מעדיפים שהמחיר יפורסם, ענו 66 אחוז כי הם מעדיפים פרסום של מחיר ללילה לזוג בחדר זוגי, או מחיר כולל לחדר ללילה. רק 18 אחוז מהנשאלים העדיפו שהפרסום יישאר כמות שהוא. המועצה לצרכנות סבורה כי הצגת מחירי החדרים בבתי מלון במודעות לא עומדת בדרישות החוק ומטעה את הצרכנים. בדרך זו נמנעות סוכנויות הנסיעות לנקוב את המחיר הכולל של העסקה, נוקבות מחיר נמוך בהרבה ומטעות את הצרכנים לחשוב כי המחיר שמפורסם הוא מחיר אפשרי, למרות שפועל לא ניתן להשיגו. נראה כי בענף זה השתרשה נורמה של פרסום המאפשר להציג מחיר נמוך מאוד, שמסתיר את המחיר האמיתי של העסקה. מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, אומר: "ההגינות והחוק מחייבים הצגת מלוא המידע לצרכנים בדרך ברורה. כל ניסיון להתחכם ולהתחמק מקיום חובה זו כמוהו כניסיון להשיג לקוחות בדרכים לא כשרות וראוי לגינוי". מנכ"ל המועצה ממליץ לצרכנים להתייחס בזהירות ובחשדנות לפרסומים על מחירי לינה, ולוודא במסגרת בדיקות הכדאיות וההשוואה שהם מבצעים לפני הקנייה את המחיר האמיתי של ההצעות, בהתאם להזמנה שהם מבקשים לבצע בפועל ולמספר הלילות המינימלי שהם יידרשו לרכוש.
עוד על צרכנות נבונה:

ראש השנה: מבצעים ברשתות השיווק

חבילות גלישה בטלפון הסלולרי: לשלם פחות

כרטיסי אשראי: לשלם פחות

העברת חשבון בנק: לעשות את זה בקלות

המחאות: הגבילו את הסחירות

להתיעצות עם מומחי מוטק'ה:

פורום צרכנות, תלונות ותגובות
תגובות  0  אהבו 

כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
עוד בהכסף שלי

איך להיזהר מעקיצות נדל"ן?

עד גיל 40 ניסתה טובה רוכברגר-מאיר (63) להקים עסקים, בעיקר בתחום ההלבשה, ו"בכל פעם זה היה כישלון מפואר", היא...

לקריאת הכתבה
כך תחסכו כסף בתשלום החשבונות השוטפים

רובנו מודעים למושג כלכלה נבונה, שהמוטו שלה הוא "לא צריכים - לא צורכים". אבל מה קורה עם החשבונות השוטפים,...

לקריאת הכתבה
מחברים את האזרחים הוותיקים לדיגיטל

בעשור האחרון חלה עלייה משמעותית מאוד בקרב האזרחים הוותיקים בשימוש במחשב בכלל ובאינטרנט בפרט: לפי סקר...

לקריאת הכתבה
מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה