כמה עולה החיוג האוטומטי של בזק?
סקר של המועצה לצרכנות מעלה שכ-70% מהציבור לא יודע כמה עולה לו שירות החיוג האוטומטי של 144 - עד פי 13 ממחיר שיחת בזק רגילה. בזק: התעריף פורסם בדרכים שונות ולאזרחים לא נגרם כל נזק
מערכת מוטק'ה
08/06/07

בבדיקה שערכה המועצה לצרכנות היא מצאה כי השירות ה"ידידותי" של מודיעין 144, לפיו אתה יכול להיות מקושר ישירות לטלפון שביקשת על ידי לחיצה על מקש הכוכבית - עולה לך הרבה כסף מיותר. יותר מזה - רוב האזרחים כלל אינם מודעים למחיר השירות, או בכלל לעובדה שהם משלמים תמורתו. סך הנזק המצטבר הנגרך לכיס הצרכנים השנה - כ-20 מיליון שקל. וזה לא כולל את מחיר השירות הרגיל עבור ההיעזרות במודיעין בזק.
לדברי המועצה, בזק אינה טורחת ליידע את הצרכנים בדבר עלותו של החיוג האוטומטי במקומות שבהם היא מפרטת את עלויות השירותים השונים שהיא מספקת לצרכן.
דמגוגיה לצורך השגת כותרות
לפי חישובי המועצה, עלות השירות מגיעה עד פי 13 בשעות השפל ופי 5.3 בשעות השיא יחסית לשיחת בזק בת דקה בתוך הארץ אם אתם מחייגים באופן עצמאי שלא באמצעות השירות. מתברר, כי כ-69% מהמשתמשים בשירות זה היו מעדיפים לטרוח ולחייג בעצמם אילו ידעו מה מחירו. במכתב ששלח היועץ המשפטי של המועצה לצרכנות למנכ"ל בזק מתבקשת החברה למסור לצרכן את המידע אודות המחיר שהוא נאלץ לשלם כשהוא משתמש בשירות הכוכבית, משום שאי-פרסום עובדה זו פוגע לכאורה בזכות הבחירה של הצרכן לבחור בין קבלת השירות בחיוג המשך לבין ביצוע חיוג ידני ללא עלות נוספת. בתגובה למימצאי המועצה אמרה בזק כי דווקא כן פירסמה את התעריף במודעות עיתונות, בכתבות שונות, באתר האינטרנט של החברה, וכן בחשבונות הנשלחים ללקוחות. לפיכך, גם הטענה "כאילו נגרם לצרכנים נזק במיליוני שקלים היא דמגוגיה מיותרת שלא נועדה אלא כדי להשיג כותרת בעיתון".
דמגוגיה לצורך השגת כותרות
לפי חישובי המועצה, עלות השירות מגיעה עד פי 13 בשעות השפל ופי 5.3 בשעות השיא יחסית לשיחת בזק בת דקה בתוך הארץ אם אתם מחייגים באופן עצמאי שלא באמצעות השירות. מתברר, כי כ-69% מהמשתמשים בשירות זה היו מעדיפים לטרוח ולחייג בעצמם אילו ידעו מה מחירו. במכתב ששלח היועץ המשפטי של המועצה לצרכנות למנכ"ל בזק מתבקשת החברה למסור לצרכן את המידע אודות המחיר שהוא נאלץ לשלם כשהוא משתמש בשירות הכוכבית, משום שאי-פרסום עובדה זו פוגע לכאורה בזכות הבחירה של הצרכן לבחור בין קבלת השירות בחיוג המשך לבין ביצוע חיוג ידני ללא עלות נוספת. בתגובה למימצאי המועצה אמרה בזק כי דווקא כן פירסמה את התעריף במודעות עיתונות, בכתבות שונות, באתר האינטרנט של החברה, וכן בחשבונות הנשלחים ללקוחות. לפיכך, גם הטענה "כאילו נגרם לצרכנים נזק במיליוני שקלים היא דמגוגיה מיותרת שלא נועדה אלא כדי להשיג כותרת בעיתון".
תגובות
0
אהבו
0
כתוב/י תגובה...
עריכת תגובה
השבה לתגובה
עוד בהכסף שלי
איך להיזהר מעקיצות נדל"ן?
עד גיל 40 ניסתה טובה רוכברגר-מאיר (63) להקים עסקים, בעיקר בתחום ההלבשה, ו"בכל פעם זה היה כישלון מפואר", היא...
כך תחסכו כסף בתשלום החשבונות השוטפים
רובנו מודעים למושג כלכלה נבונה, שהמוטו שלה הוא "לא צריכים - לא צורכים". אבל מה קורה עם החשבונות השוטפים,...
מחברים את האזרחים הוותיקים לדיגיטל
בעשור האחרון חלה עלייה משמעותית מאוד בקרב האזרחים הוותיקים בשימוש במחשב בכלל ובאינטרנט בפרט: לפי סקר...
מוטק’ה גם בפייסבוק
סייר תמונות