חזרה לחדשות היום

מרכז המידע לזכויות ניצולי השואה: הצלחה

עד 3,000 פניות ביום - זה ההספק של מרכז המידע החדש למיצוי זכויות ניצולי השואה. אחרי כמעט ארבעה חודשי עבודה, ברור כי מדובר בהצלחה ציבורית עצומה
מערכת מוטק'ה 05/04/09
מרכז המידע לזכויות ניצולי השואה: הצלחה
בישראל חיים כיום כ- 250 אלף ניצולי שואה ופליטי שואה. נושא הזכויות המגיעות לציבור זה עלה באופנים שונים בתקופות שונות ותחת ממשלות שונות. לאחרונה נמצא הנושא על סדר היום הציבורי והתקשורתי ביתר שאת, כיוון שעוגן בהחלטת ממשלת ישראל היוצאת והוצב על סדר יומה. נושא זכויות הניצולים סבוך, כשמקורות המידע השונים הנגזרים, בין היתר, ממגוון ארצות המוצא של ניצולי השואה, מספקים מידע שונה ומורכב, ולעתים אף בעייתי. מוקד המידע, אשר מופעל מחודש ינואר השנה, מאפשר את המידע אשר עד כה "הסתובב" בין גורמים רבים שלא סיפקו לניצול השואה את מקסימום המידע ומקסימום התועלת. הוא מאפשר את הנגישות המירבית, הפשוטה והאפקטיבית למידע על זכאות. המוקד בודק ומאשר את הפניות באמצעות מומחים, מעביר בין הפונים לגופים האמונים על הטיפול בהם, עוקב אחר הטיפול, ושב לפונה עם תשובות מוסמכות. המוקד, המרכז את כל סוגי המידע למיצוי זכויות ניצולי שואה, הוקם בהתאם להחלטת ממשלת ישראל ופעילותו כוללת מעורבות אקטיבית של משרד ראש הממשלה, משרד הרווחה והמשרד לענייני גמלאים. מטרת המרכז היא להוות עוגן מקצועי לטיפול בפניות של ציבור זה ובני משפחותיהם בכל הנוגע לשירותים המגיעים להם על פי חוק. במסגרת זו יספק המרכז מענה לפניות שעניינן בקשת מידע ויספק טיפול בבירור זכויותיהם של ניצולי השואה. הוא מבוסס על תשתיות מחשוב מתקדמות מאוד שפותחו בהנחייתו של האחראי על המוקד, הסמנכ"ל במשרד לענייני גמלאים מאיר חזן, תוך התבססות על הפיתוח והתשתית הטכנית של "בינת סמך" מקבוצת רד-בינת. במיוחד עבור המרכז הוקמו מערכי תשתית הכוללים תשתיות חומרה ומיחשוב, לרבות מערכת CRM (ניהול קשרי לקוחות - Customer relationship management), מרכזיה וטלפוניה, מערכות תוכנה, טפסים ודיווח ממוחשבות.


לדברי דורון כהן, מנכ"ל בינת סמך, "אנו רואים בפרויקט זה הרבה מעבר להיבט העסקי. יש כאן היבט ערכי עצום עבורנו. המוקד כולל מערך של אנשי מקצוע מיומנים בתחומי הפעילות הנדרשים. תהליך הטיפול בפנייה מורכב ביותר, ולכן הוא מגובה ומתועד באמצעות מערכות ניהול ומעקב ממוחשבות המספקות מידע זמין ומהיר. כמו כן, המוקד מנוהל במרכז פעילות רחב המאפשר מחקר וניתוח של הפניות המגיעות, עיבוד נתונים הנאספים על בסיס הפניות ויצירת מערך דוחות עדכני. "כל פנייה המגיעה אלינו נבחנת על פי קטגוריות של ארץ מוצא, גיל, מצב משפחתי ו'סיפור האירוע'. בהמשך לריכוז הנתונים אנחנו מעבירים את הפנייה תהליך טיפול על ידי אנשי מקצוע המאיישים את המוקד ומומחים בתהליכים שלהם היבט סוציאלי, פסיכולוגי, משפטי, כלכלי, נושאי ביטוח לאומי, בריאות, סיעוד ועוד. המומחים הללו מעבירים את הפניות המחולקות לתחומי טיפול למספר גורמים ציבוריים שהם גורמי הטיפול הרשמיים בנושאים הללו (המחלקה לשיקום נכים של משרד האוצר, ועידת התביעות ועוד). הפנייה נבדקת אצל גורמים אלה ומקבלת מענה, 'תוצר' של דרך הטיפול והזכויות המגיעות. עם מיצוי התשובה אנו חוזרים אל הפונה, עם תשובה רשמית ומוסמכת." כחודשיים מאז יציאת המוקד לדרך במהלך פברואר האחרון וחשיפתו באמצעות קמפיינים פרסומיים, נראה כי הציבור בהחלט מעמיד את המרכז בניסיון, וכיום מתקבלות כאלף פניות בממוצע ביום, עם שיאים המגיעים עד לפי שלושה ממספר זה בזמני הקמפיינים. "למרות שהפתרונות אינם מיידיים, וכיוון שמדובר בניצולי שואה עם זכויות הנוגעות בנושאים מורכבים," מוסיף כהן, "אנחנו מודעים לכל אשר התרחש מולם לאורך השנים ושמחים לאפשר להם היום את מיצוי התהליך עד תום ובאופן ברור וממצה". לדברי מאיר חזן, נראה כי הציבור רק המתין למנגנון שיאפשר לו תשובה מיידית, מוסמכת ומקיפה בנוגע לזכאותו והדרך למצות את זכויותיו. היקף הפניות, שעלה על כל הציפיות המוקדמות, חייב את מפעילי המוקד לתגבר אותו מספר פעמים בשלושת חודשי קיומו.



המרכז למיצוי זכויות גמלאים מאפשר פנייה בעזרת דרכי התקשרות שונות
: לאתר האינטרנט של המרכז -
לחצו
טלפון: 8840* כתובת למשלוח דואר: ת.ד 13034 ת"א פקס: 03/6442572 דואר אלקטרוני: [email protected]
עוד על זכויות גמלאים:


העמותה שעוזרת לניצולי שואה למלא טפסים



דחו את תביעת הסיעוד שלכם?



מהפכה בתחום הפיצויים עם שינוי חוק הפנסיה



זכויות חולים ונכים שבאחריות הביטוח הלאומי



מדריך לאוכלוסייה המבוגרת בירושלים



כל מה שרציתם לדעת על ביטוח סיעודי


עוד על ארגוני סיוע לגימלאים -
בשימושון

תגובות  0  אהבו 

כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
עוד בחדשות היום

כל מה שצריך לדעת על רשלנות רפואית

בכל שנה מוגשות לבתי המשפט בישראל קצת פחות מ-2,000 תביעות בגין נזקים שנגרמו מרשלנות רפואית. לפי הנהלת בתי...

לקריאת הכתבה
חייבים כסף? כל הדרכים להחזיר את החוב

אף אחד לא אוהב שחייבים לו כסף או להיות בצד החייב, אבל כולנו ודאי לקחנו בשלב כלשהו בחיים הלוואה מהבנק דוגמת...

לקריאת הכתבה
חושדים שמרמים אתכם? כך תדעו

הכתבה מטעם חברת Checknet

כולנו מכירים את סיפורי המרמה והונאה הנוגעים לכל תחומי החיים ומתפרסמים חדשות...

לקריאת הכתבה
מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה