חזרה להכסף שלי

משקפיים ואופטיקה - חשוב לדעת ולהיזהר

ענף המשקפיים והאופטיקה מאופיין במבצעי שיווק רבים, שלעיתים מציגים מידע חלקי, מגמתי ומטעה. אופטיקות רבות מציעות בדיקות עיניים חינם, אך מסרבות למסור את תוצאות הבדיקות. ממה יש להיזהר בזמן קנייה ועל מה יש להקפיד. מדריך "אמון הציבור"
מערכת מוטק'ה 20/02/08
משקפיים ואופטיקה - חשוב לדעת ולהיזהר
ענף האופטיקה והמשקפיים מצוי בתפר בין התחום הרפואי לתחום האסתטי, כשהאינטרס של הצרכן הפוטנציאלי הוא לודא את מקצועיות העסק בתחום לצד התאמת המסגרות לטעמו האישי ולכל אלה יש כמובן להוסיף את סוגיית המחיר. משקפים הם מוצר אשר לרוב מותאם במיוחד עבור צרכן ספציפי, עובדה המקשה פעמים רבות על הצרכן שנתקל בבעיה. במוצרים ייחודים אלה היכולת של הצרכן להתחרט ולהחזיר את המוצר נמוכה. מצד שני מדובר בהשקעה כספית משמעותית ובמוצר שאיכותו תלויה במקצועיות רפואית. מכיוון שמשקפיים הם צורך רפואי, הפיתוי לרכוש מוצרים יקרים הנחשבים איכותיים יותר הוא גבוה, צרכנים התלוננו כי רכשו משקפים יוקרתיים אך התאכזבו מבלאי מהיר שלהם אשר אינו עולה בקנה אחד עם מוניטין החברה. בנוסף מאופיין ענף המשקפיים במבצעים שיווקים רבים אשר לעיתים מציגים מידע חלקי, מגמתי ומטעים את הצרכנים, לדוגמה: מודעות בהן האותיות קטנות במיוחד, הנחות גדולות על מבחר מצומצם של מוצרים , עדשות או חומרי עדשות עם תאריכי תפוגה מיידיים (צרכן רוכש מוצר שבמהלך השימוש פג תאריך התפוגה) ועוד. אופטיקות רבות מציעות "בדיקות עינים חינם" לצרכנים. עמדת אמון הציבור היא כי לא יתכן כי אופטיקה תפרסם "בדיקות עיניים חינם" אך תסרב למסור את תוצאות הבדיקה לצרכן ותתנה את קבלת התוצאות ברכישת משקפים במקום או בתשלום נוסף. השימוש במילה חינם משמעו ללא עלות, כשההתניה משמעותה תשלום עבור הבדיקה בדרך עקיפה. האינטרס הצרכני הוא שיובהר כי מדובר בשני מוצרים או שירותים שונים, כאשר עלות כל שירות מתומחרת בנפרד וגלויה לצרכן ללא כל כבילה. במקרה שצרכן רכש משקפים וגילה כי אינן מתאימות לו בשל פגם בבדיקה או רשלנות אחרת של החנות על החנות לעשות ככל שביכולתה לתקן את המצב, אם זה אומר להחליף מספר בעדשות, להתאים מחדש את זווית המשקפים וכיו"ב. קיימים סוגי משקפים רבים (מולטיפוקל למשל) הדורשים התאמה מדוייקת עד מאוד ? כל עסק המוכר משקפים שכאלה חייב להיות אחראי למוצר ולקבל את האחריות במקרה שאינו מתאים (מבחינה רפואית כמובן) לצרכן. במוקד התלונות של ארגון אמון הציבור התקבלו עשרות תלונות על בעיות בענף, דפוסי הליקוי העיקריים העולים מהתלונות הן: ? פרסום מטעה ? מוצר פגום (משקפים או עדשות מגע אשר אינן מתאימות או שפג תוקפן). ? אבחון שגוי וחוסר מקצועיות. ? בעיות ביטול עסקה ושירות לקוי. ? אי מסירת מרשם המספר לצרכן. חשוב לזכור כי הבדיקה אינה של עצם קיום התלונות ואף לא של מספרן, הבדיקה העיקרית היא כיצד מתמודד העסק עם תלונות הצרכנים, עד כמה הוא נכון ללכת לקראת הצרכן והאם הוא נוטה להתנער מאחריותו למוצרים.



עוד כתבות צרכנות

היזהרו מהונאה טלפונית


לקוחות YES רשאים לדרוש את כספם


רשימת אתרים צרכניים מועילים


כמה עולה החיוג האוטומטי של בזק


גימלאים פטורים מאגרת הרדיו והטלוויזיה השנה


איך למצוא את המסלול הסלולרי הכדאי ביותר?


לפני שאתם חותמים על חוזה עם ספק שירותים


מה חשוב לדעת לפני שקונים באינטרנט


כל השיטות לחסוך בחשמל


לאתר אמון הציבור -


תגובות  0  אהבו 

כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
עוד בהכסף שלי

איך להיזהר מעקיצות נדל"ן?

עד גיל 40 ניסתה טובה רוכברגר-מאיר (63) להקים עסקים, בעיקר בתחום ההלבשה, ו"בכל פעם זה היה כישלון מפואר", היא...

לקריאת הכתבה
כך תחסכו כסף בתשלום החשבונות השוטפים

רובנו מודעים למושג כלכלה נבונה, שהמוטו שלה הוא "לא צריכים - לא צורכים". אבל מה קורה עם החשבונות השוטפים,...

לקריאת הכתבה
מחברים את האזרחים הוותיקים לדיגיטל

בעשור האחרון חלה עלייה משמעותית מאוד בקרב האזרחים הוותיקים בשימוש במחשב בכלל ובאינטרנט בפרט: לפי סקר...

לקריאת הכתבה
מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה