חזרה להכסף שלי

משרד התמ"ת: הוט הטעתה את לקוחותיה

משרד התמ"ת הגיש תביעה נגד חברת הכבלים הוט, בטענה כי זו הטעתה את לקוחותיה בעניין התנאים לקבלת הטבות במהלך מבצעים שערכה. וגם: תיקון לחוק פוגע ברוכשים חבילות תיירות
צפריר בשן 15/03/10
משרד התמ"ת: הוט הטעתה את לקוחותיה
חברות הטלוויזיה הרב ערוצית מוזכרות לא פעם במדור זה ככאלה שיכולות לשפר מאוד את גישתן לצרכנים. דומה שגם במשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה מרגישים כך: בשבוע שעבר הגיש המשרד לבית משפט השלום בפתח תקווה תביעה נגד חברת הכבלים הוט, בטענה כי זו הטעתה את לקוחותיה. המשרד טוען בכתב התביעה, כי החברה הטעתה את הלקוחות בעניין התנאים לקבלת הטבות במהלך מבצעים בשם "ספק אינטרנט חינם" ו"מנוי לכדורגל". על פי כתב התביעה, בקיץ 2005 פרסמה החברה מודעת מבצע, שעל פיה הובטח לצרכנים המצטרפים חיבור לאינטרנט במשך תקופת המבצע (24 חודש). מודעה נוספת שפורסמה בתל אביב הבטיחה לצרכנים גם מנוי למשחקי אחת מקבוצות הכדורגל בעיר לעונה אחת. המודעה אף הגדירה כי המבצע מובטח גם ללקוחות קיימים של החברה. בפועל, מנויי החברה שביקשו להצטרף למבצעים נענו כי המבצע חל רק על מנויים חדשים. לגבי מבצע הכדורגל נאמר כי ניתן לקבל מנוי כ"מחווה", ורק כתחליף להטבת האינטרנט חינם, ובכל אופן לא ניתן לקבל את שני המבצעים גם יחד. על פי התמ"ת, צרכן סביר היה עלול להבין כי הוא זכאי לשתי ההטבות (לא הוזכר במודעות כי אין כפל הטבות). התמ"ת טוען לפיכך כי הוט לא גילתה את כל הפרטים וההגבלות לצרכניה הן במודעות והן באמצעות מחלקת שירות הלקוחות בעת קשירת העסקאות עם הצרכנים. עוד עולה מכתב האישום, כי הוט נהגה בחוסר תום לב ולא קיימה את חובת הגילוי המוטלת עליה בחוק. סגנית שר התמ"ת והאחראית על הצרכנות במשרד, אורית נוקד, ציינה כי "הטעיות רבות בפרסום של החברות נובעות מהצגה מגמתית של תנאי ההתקשרות, תוך הדגשת תנאים מסוימים מצד אחד ואי מתן בולטות ראויה לסייגים שבעסקה. ביום הצרכן הבינלאומי (אתמול) נכנסה לתוקפה הוראת החוק שמסמיכה את שר התמ"ת לקבוע את גודל 'האותיות הקטנות'. בכוונת משרד התמ"ת לעשות שימוש יעיל וצודק בהוראה חשובה זו, על מנת להעלות את רמת השקיפות בפרסום ולהגן על הצרכנים".



פגיעה ברוכשים חבילות תיירות
אתמול נכנס לתוקף תיקון מספר 26 לחוק הגנת הצרכן. התיקון עוסק בעסקאות מכר מרחוק בתחום התיירות, וקובע כי לא ניתן יהיה לבטל עסקת מכר של שירותי תיירות אם מועד ביטול העסקה חל במשך שבעה ימי עבודה טרם קבלת השירות. ראשית, באשר למעטפת, מצער שבכנסת ובמשרד התמ"ת לא מזהים את הבעיה בתיקון לחוק הפוגע בצרכן שנכנס לתוקף ביום הצרכן הבינלאומי. שנית, וחשוב מכך, באשר למהות, מדובר בתיקון בעייתי ביותר. כיום, כשהמערכות לשיווק שירותי תיירות (טיסות ו"דילים") מתוחכמות ומבוססות כל כך וכאשר רבים מאיתנו מבצעים רכישות כגון אלה ברגע האחרון, חשוב שהמחוקק יאפשר ללקוחות לצאת מ"עסקה רעה" שהם מבצעים ברגע האחרון. זאת, במיוחד לנוכח החופש היחסי שיש לחברות התיירות לשנות את תנאי החבילות שלהן: הן את שעות הטיסות והן את מיקום בתי המלון ורמתם. אמת, יש לשפות בדרך כלשהי את משווקי החבילות על שירותים שהצרכנים מבטלים. עם זאת, המחוקק חייב לשמור על האינטרס של הצרכן מול המשווק, וספק רב אם הכלל הזה עומד כנר לרגלי התיקון החדש לחוק.
עוד על צרכנות נבונה:

טלוויזיה בכבלים: השירות יורד, המחיר עולה

איך מתנתקים מחברת שירותים

רוצים להתנתק מהכבלים? תשלמו

שירותים קבועים: על מה בדיוק אנחנו משלמים

שידורים לפי דרישה - כמה זה עולה לנו

להתייעצות עם מומחי מוטק'ה:

פורום צרכנות, תלונות ותגובות
תגובות  0  אהבו 

כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
עוד בהכסף שלי

איך להיזהר מעקיצות נדל"ן?

עד גיל 40 ניסתה טובה רוכברגר-מאיר (63) להקים עסקים, בעיקר בתחום ההלבשה, ו"בכל פעם זה היה כישלון מפואר", היא...

לקריאת הכתבה
כך תחסכו כסף בתשלום החשבונות השוטפים

רובנו מודעים למושג כלכלה נבונה, שהמוטו שלה הוא "לא צריכים - לא צורכים". אבל מה קורה עם החשבונות השוטפים,...

לקריאת הכתבה
מחברים את האזרחים הוותיקים לדיגיטל

בעשור האחרון חלה עלייה משמעותית מאוד בקרב האזרחים הוותיקים בשימוש במחשב בכלל ובאינטרנט בפרט: לפי סקר...

לקריאת הכתבה
מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה