חזרה להכסף שלי

משרד התקשורת נגד קנסות היציאה

בשורה לצרכנים: שר התקשורת בוחן בימים אלה את ביטולם או את הגבלתם של קנסות היציאה שמטילים מפעילי התקשורת - טלוויזיה, טלפונים ואינטרנט - על לקוחות העוזבים מסלול בזמן תקופת ההתחייבות
צפריר בשן 22/02/10
משרד התקשורת נגד קנסות היציאה
בשורות צרכניות של ממש ממשרד התקשורת. שר התקשורת, משה כחלון, מפעיל בימים אלה את אנשי משרדו על מנת שיבחנו את ביטולם של קנסות היציאה שמטילים מפעילי התקשורת על לקוחות העוזבים מסלול בזמן תקופת ההתחייבות שעליה חתמו מראש עם המפעיל. בולטים במיוחד בשנה האחרונה הם הקנסות שמטילים ספקי הטלוויזיה הרב ערוצית על לקוחות המעוניינים להתנתק מהשירות ולעבור לספק מתחרה או לצריכת שידורי טלוויזיה מינימליים (ברודקאסט בלבד), שלא היתה אפשרית כלל עד השנה האחרונה. כחלון מתכנן לפרסם בקרוב שימוע ציבורי, שמשמעותו פתיחת שיח ציבורי בין משרד התקשורת למפעילים. המשרד יזמין את המפעילים להביע את דעתם בעניין, ולאחר מכן יפסוק מה מותר ומה אסור למפעילים לגבות מלקוחותיהם. חשוב לדעת: מי שממתין לפסיקה בעניין על מנת לעזוב את ספק השירות שלו, מוטב שיזכור כי תהליך הרגולציה ייארך חודשים אחדים. כחלון מתכנן להגביל את היקף קנסות היציאה לסכום מקסימלי שיהיה מצוי בפיקוח משרד התקשורת. המשרד אף ישנה את רישיון חברות התקשורת, הסלולר, הטלפון הקווי והאינטרנט, כך שיכלול הוראה בעניין זה.


כיום, לשם תזכורת, יכולים מפעילים להשית (ואף משיתים בפועל) קנסות של אלפי שקלים למי שעוזב במהלך תקופת ההתחייבות, וכך מהלכים אימים על לקוחותיהם, כובלים אותם בצורה לא הוגנת ומונעים עזיבה ותחרות של ממש. הקנסות מבוססים כיום על היקף ההטבות שמקבלים צרכנים בעת הצטרפות למסלולים השונים. בחברות הסלולר מדובר בהחזר עלות המכשיר באמצעות זמן אוויר, ובחברות הכבלים והלוויין מדובר בסבסוד הממירים בבית הצרכנים. משרד התקשורת מעוניין להגדיל את השקיפות ללקוח ולחשוף בפניו ביתר פירוט את היקף ההטבה שהוא מקבל ואת ההרכב שלה. כמו כן ידרוש המשרד כי החברה תסביר ללקוח את המנגנון שלפיו נקבע קנס היציאה אם יעזוב את השירות לפני תום תקופת ההתחייבות. המשרד גם ידרוש קנס יציאה מדורג הפוחת ככל שהלקוח עשה שימוש ארוך יותר בהטבה (ככל שקרב סיום תקופת ההתחייבות - כך יפחת הקנס) ההחלטה של משרד התקשורת נוגעת הן לניסיון המתמשך שלו להגביל את סבסוד מכשירי הסלולר ולנתק את הזיקה בין רכישת המכשיר לבין הטבות כספיות שמעניק ספק השירות והן לכוונה להכניס בעתיד הנראה לעין מפעילים סלולריים חדשים. המשרד לא מעוניין שצרכנים המעוניינים לעבור לספקים החדשים הללו יילכדו בהסכמים עם הספקים הנוכחיים שלהם ויידרשו לשלם קנסות גבוהים על מנת להשתחרר מהתחייבויותיהם. מצב כזה ימנע כניסה מהירה של השחקנים החדשים לשוק ואת פיתוחו של שוק תחרותי בהרבה מזה הנהוג בישראל היום.
עוד על צרכנות נבונה:

טלוויזיה בכבלים: השירות יורד, המחיר עולה

כיצד להתנהל מול ספק האינטרנט

איך מתנתקים מחברת שירותים

רוצים להתנתק מהכבלים? תשלמו

להתייעצות עם מומחי מוטק'ה:

פורום צרכנות, תלונות ותגובות
תגובות  0  אהבו 

כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
עוד בהכסף שלי

איך להיזהר מעקיצות נדל"ן?

עד גיל 40 ניסתה טובה רוכברגר-מאיר (63) להקים עסקים, בעיקר בתחום ההלבשה, ו"בכל פעם זה היה כישלון מפואר", היא...

לקריאת הכתבה
כך תחסכו כסף בתשלום החשבונות השוטפים

רובנו מודעים למושג כלכלה נבונה, שהמוטו שלה הוא "לא צריכים - לא צורכים". אבל מה קורה עם החשבונות השוטפים,...

לקריאת הכתבה
מחברים את האזרחים הוותיקים לדיגיטל

בעשור האחרון חלה עלייה משמעותית מאוד בקרב האזרחים הוותיקים בשימוש במחשב בכלל ובאינטרנט בפרט: לפי סקר...

לקריאת הכתבה
מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה