אמון ללא גבולות

אמון ללא גבולות

 

 
לפעמים, הדבר שאליו אנחנו מייחלים חיים שלמים, נמצא במרחק נגיעה מאיתנו - וצריך רק מעט אמונה ולהיות מסוגלים לוותר על כל מה שאנחנו חושבים שהוא אמיתי...


אמון ללא גבולות

זהו סיפורו של מטפס הרים אשר אחרי הרבה מאוד שנות הכנה, החליט לממש את חלומו ולטפס על אחד ההרים הגבוהים ביותר.
מאחר והוא בקש את התהילה לעצמו בלבד, יצא למסע לבדו.
השעות חלפו מהר והעלטה הגיעה מוקדם מהצפוי.
מאחר ולא היה ברשותו ציוד לחניה, החליט להמשיך בטיפוס.
בעלטה הכבדה לא יכול היה לראות את דרכו, ואפילו אור הירח נעלם מאחורי מעטה עננים כבדים...
הוא כמעט הגיע לפסגה, כשהבלתי נמנע קרה...הוא מעד...ונשאב לתוך התהום, כשהוא מספיק לראות צללים חולפים מול עיניו, ותמונות מילדותו חולפות אל מול עיניו.
הוא חשב כבר הנה והוא מת, כאשר מכה אלימה איימה לבקע את קרביו....הוא הגיע לקצה החבל אשר אותו הוא קיבע לסלע בדרכו למעלה ולמזלו העוגן...היה יציב.
לאחר שחזרה אליו נשימתו, הבין שהוא תלוי באפלה ובדממה מוחלטים.
ביאושו, הוא צעק: "אלוהי, בוא לעזרי!"
לפתע, עלה קול רם ועמוק ממעמקי נשמתו וקרע את הדממה: "מה אתה רוצה שאעשה?"
"הצל אותי, אלוהי!!!"
"המאמין אתה באמת, כי יכול אני להצילך?" השיב לו האל.
"בוודאי, אלי!"
"אם כך, חתוך את החבל עליו אתה תלוי."

חלף עוד רגע של היסוס לפני שהאיש נאחז בחבל בצורה נואשת יותר.
צוות ההצלה מספר שלמחרת היום מצאו את המטפס מת.
הקור הכריע אותו ובידיו הקפוצות הוא אוחז בחוזקה את החבל.




במרחק  של שני מטרים מהקרקע.



ואנחנו, היינו חותכים את החבל?
בחיים עלינו להחליט החלטות המעמידות במבחן את אמונתנו.
אנו, הסומכים כל כך על החבלים שבחיים - "ביטחון" כלכלי, קשרים, ידע שצברנו, אפילו הגוף שלנו...  האם נסכים לחתוך אותם?



"כל דבר בעולם - מה שקיים ומה שקורה - הינו מבחן, שנועד להעניק לך את חופש הבחירה. בחר בתבונה."  (רבי נחמן מברסלב)

"החכמים אינם שמים לב לקולה המתוק של האשליה הגדולה."  (מתוך "קול הדממה")

"דע! שהאדם צריך לעבור על גשר צר מאוד מאוד... והעיקר לא לפחד כלל!"  (רבי נחמן מברסלב)

"בעודך צועד בדרך תמיד התפלל כך אל האלוהים: "רצונך הוא שיעשה, לא רצוני, בי ודרכי".  (ילדי חוק האחד)

בא במייל

תגובות  8  אהבו 

1040
25/03/15

תודה אלישבע



סיפור יפה עם מוסר השכל חכם



כולנו קשורים בחבלים השאלה היא מה אנו עושים איתם בעת הצורך.


לרחל ג.

מעניין איך ליקטת את האימרות האלה ליד הסיפור.סיפור מרתק עם דילמה קשה מאד.

אני חושבת,כי זה באמת מענין ,שלפני המעשה צריך לתכנן.במבצע גדול וקשה כזה,חכם מכין ומתכונן כך שפיקח...

לרחל ג.



מעניין איך ליקטת את האימרות האלה ליד הסיפור.סיפור מרתק עם דילמה קשה מאד.



אני חושבת,כי זה באמת מענין ,שלפני המעשה צריך לתכנן.במבצע גדול וקשה כזה,חכם מכין ומתכונן כך שפיקח אחר כך לא יצטרך לחשוב איך לצאת מהמצב.אבל אם כבר אדם יוצא למבצע כזה,היה צריך לחשוב לפני זה.לא לטפס לבד.להכין אמצעי תיקשורת,לא בלילה ועוד.



אהבתי את הפיתגם שלמדנו באחד משיריו של יל"ג:אם ידך לך לא תושיע-לא יעזור לך גם אלוהים מרקיע"


25/03/15

לרחל



טובה אני חושבת שלמדנו יחד באותו גן

לרחל

המשל מתאר נסיון קשה, אבל הנמשל מתאים כמובן לכל מצב שבו כדאי לתת אמון,

וזה ממש לא קל בדור הספקני והחשדני ולפעמים פחדני שלנו.

תודה על הסיפור ועל הלקחים.

...

לרחל



המשל מתאר נסיון קשה, אבל הנמשל מתאים כמובן לכל מצב שבו כדאי לתת אמון,



וזה ממש לא קל בדור הספקני והחשדני ולפעמים פחדני שלנו.



תודה על הסיפור ועל הלקחים.


מקסימה



תודה לך על תגובתך.המשך ערב נעים


טובה

לגבי הסיפור הבאתי אותו ככתבו וכילשונו.הסיפור בעצם מתאר מצב כיצד אנחנו מקבלים החלטות קשות.האם אנחנו ניצמדים לדפוסים וסיבות  וחוששים ומאבדים עשתונות ולא סומכים על אף אחד  בהח...

טובה



לגבי הסיפור הבאתי אותו ככתבו וכילשונו.הסיפור בעצם מתאר מצב כיצד אנחנו מקבלים החלטות קשות.האם אנחנו ניצמדים לדפוסים וסיבות  וחוששים ומאבדים עשתונות ולא סומכים על אף אחד  בהחלטות קשות .או מפעילים שיקול דעת ונותנים אמון באחרים או בידידים בהתאם לנסיבות.תודה טובה על תגובתך המשך ערב נעים


רחל 



תודה רחל על תגובתך המשך ערב נעים


אלישבע



כל מילה בתגובתך מציאותית .כאלה הם החיים.תודה לך אלישבע על תגובתך



המשך ערב נעים


כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
פוסטים אחרונים

רמאויות קטנות
לפני הרבה שנים רכשנו רכב קטן וגילינו בדיעבד שהמוכר רימה אותנו במחיר. בעודי מתרגז ומתכנן נקמה, רעייתי הרגיעה...
לקריאת הפוסט
הרכבת עומדת לצאת
כל שנה ההורים של מרטין לקחו אותו עם סבתו לבלות את חופשת הקיץ, והם חזרו הביתה באותה רכבת למחרת. יום אחד...
לקריאת הפוסט
סיפורו של החמור לנמר
סיפורו של החמור והנמר החמור אמר לנמר: ′′הדשא כחול". הנמר השיב: ′′לא, הדשא ירוק". הדיון התחמם, והשניים...
לקריאת הפוסט

מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה