מוטקה > בלוגים > > אגם הברבורים כמופע פלמנקו11.6

אגם הברבורים כמופע פלמנקו11.6

אגם הברבורים כמופע פלמנקו11.6

UNPLUGGED          מופע אקוסטי מקורי – ריקוד, שירה ומוזיקה חיה

"אגם הברבורים"

140 שנה ליצירתו הנצחית של צ'ייקובסקי

בגרסת פלמנקו של מיכל ברט ואנסמבל פאסיטו 


https://www.youtube.com/watch?v=qy7s8-Rxf9Y&feature=youtu.be

 

חמישי, 11.6.15 בשעה 20.30, מרכז ענב לתרבות

 

במלאות 140 שנה ליצירתו הנצחית "אגם הברבורים" של צ'ייקובסקי מעלה מיכל ברט מופע פלמנקו, ללא הגברה, באולם אקוסטי ייחודי במרכז ענב לתרבות. במסגרת המופע מוצג קטע ה'פה דה דה' (המוכר מהבלט – כ – "ארבעת הברבורים") בגרסת פלמנקו, לראשונה בישראל, בשילוב ריקוד פלמנקו מסורתי גברי שנקרא "פארוקה".

עיבוד מוזיקלי מקורי לקטע נעשה על ידי גיטריסט הפלמנקו אופיר עטר.

 

המופע בנוי מכוריאגרפיות צבעוניות ומפתיעות ומושתת על ניגודים ושילוב מקורי וייחודי ביניהם - ישן מול חדש, קלאסי מול מודרני, נשי מול גברי – ובא לידי ביטוי בכוריאוגרפיה, באינטרפרטציות והעיבודים המוזיקליים וכן בשילוב שני זמרי הפלמנקו הבינלאומיים – גבר ואישה – יהודה שוקי שווקי ויעל הורביץ המשלימים את הרעיון הויזואלי עם הפן האודיטורי. כל החוויה הזו אף מתעצמת בפרט במופע זה שמתקיים באולם אקוסטי– ללא הגברה, ללא פילטרים, ועובר באופן בלתי אמצעי מנשמתו של האמן אל נשמתו של הצופה. 

 

כרקדנית בלט צעירה ביצעה מיכל בהופעה - כחלק מפרוייקט רפרטואר- את גרסת הבלט של היצירה שמשלבת 4 רקדניות בנעלי פוינט (נעלי אצבעות) בשמלות 'טוטו' ורודות ובצעדים קטנים, קצובים ושקטים. מודל זה של נשיות ואידאל היופי הנשי המתבטאים בריקוד זה הוטבע בעולמה התרבותי של מיכל כמו אצל כל בני דורה בעולם כולו. החשיפה של מיכל למקצב ולריקוד הפארוקה בגרסתו המסורתית – המבוצע לרוב ע"י גברים, משכה את מיכל לתהות על קנקנו של מודל זה להטיל בו ספק, וליצור לו אלטרנטיבה דרך העיניים שלה.

 

 

זאת, דרך יצירת כוריאוגרפיה המשלבת את שני הייצוגים הללו של נשיות וגבריות המנוגדים במהותם זה לזה ולחבר אותם יחד ל"אישה החדשה". ע"י יצירת שילוב זה נוצר מרחב חדש לייצוג נשי אלטרנטיבי, המורכב משילוב שתי מסורות קיצוניות בתפיסתן את הגבר מול האישה, תפקידה החברתי, וייצוגה האסתטי.

בגרסת הפלמנקו – הרקדניות בעצם, לא רק משנות את לבוש – מחצאית 'טוטו' למכנסיים, כמו גם את האווירה כולה – מביגוד ורוד – לשחור, אלא גם – בעזרת נקישות הנעליים – משתלבות באופן בלתי אמצעי, כפרקשן לגיטרה בתוך היצירה - ונותנות לה נופך חדש לגמרי

 

במופע מספר כוריאוגרפיות נוספות ביניהן:

טנגוס דה גרנדה בשילוב כסאות – באופן מסורתי  שילוב הכסא נעשה בפלמנקו במקצבים הכבדים, האיטיים והעצובים יותר. כאשר בגרסה זו – של מיכל – השילוב נעשה דווקא בכוריאוגראפיה על מקצב שמח ועגול ויוצר חוויה חדשנית בתוך המסורת.

פנדנגו – אחד מהמקצבים העתיקים ביותר, שורשיו מושפעים גם מהמוזיקה היהודית העתיקה דוברי הלדינו וה'SEFARDI' בודאי יזהו את המנגינה. שורשיה המשפחתיים של מיכל לוקחים אותה לשפת הלדינו – אותה היא שומעת מילדות – מסבתה הדוברת אותה ושאבות אבותיה גורשו מספרד וברחו לאיטליה.

אלגריה – (שמחה) מקצב שמח וקליל, ריקוד סולו של מיכל – כוריאוגרפיה באינטרפרטציה מעניינת וייחודית.

טנגוס דה טריאנה – שולח את הקהל לקולות ותחושות היום יום מה'פואבלו' (כפר) המסורתי הספרדי המסורתי, אחוות הנשים - הכובסות, בשוק, בחצרות, בבתים.. ריקוד הומוריסטי, מלא חן.

 

יוצרת וכוריאוגרפית:  מיכל ברט

רקדניות: מיכל ברט, אלינור בן-חנן, מיכל בן-צבי, ניבה חיים, נועה פטיש ואיה קנת גליק.

מוזיקאים: שירה: יעל הורביץ, יהודה 'שוקי' שוויקי, גיטרה: אופיר בן עטר,              פרקשן: חגי לשם.

 

 

מיכל ברט יוצרת, כוריאוגרפית ורקדנית פלמנקו. נולדה בחיפה והחלה דרכה בגיל 5 בלימודי בלט קלאסי ומודרני במשך 12 שנה. בהמשך למדה ג'אז ופאנק. את דרכה בפלמנקו החלה אצל סילביה ברוא בחיפה. אחרי שרותה הצבאי, כלוחמת קרקל ומפקדת. עברה לתל אביב ולמדה אצל סילביה דוראן, נטע שיזף ומיכל נתן.

 

בשנת 2007 זכתה במלגת לימודים בספרד בתחרות הפלמנקו של קרן עד"י. נסעה לספרד למשך 5 שנים, למדה בבתי הספר- Amor de dios, Casa Pates במחיצת רקדנים בינלאומים ביניהם ישראל גלבן, אנטוניו קנאלס, רפאלה קרסקו, אווה לה ירבה-בואנה, חואקין גרילו, אלפונסו לוסה, כרמן לה טלגונה, אנטוניו אל פיפה.

 

 

לפני כ- 3 שנים, עם שובה לארץ, הקימה את הסטודיו Pasito (צעד קטן) בית של פלמנקו בפלורנטין, שם היא יוצרת ומלמדת את כל רזי הפלמנקו על גווניו ריקוד, שירה, גיטרה וקחון.

במסגרת בית הספר הקימה מיכל אנסמבל פאסיטו המונה 5 רקדניות.

 

 “בשנים האחרונות אני עובדת הרבה על לחפש את השפה התנועתית שלי בתוך הפלמנקו, אני מתבססת על הרבה דברים שלמדתי במשך השנים, מחפשת מה אני אומרת בתוך תנועה ואיך אני מביעה רעיון ומרגישה אותו דרך הגוף תוך כדי ההקשבה למוסיקה”. אומרת מיכל ברט.

 

 

 

 

מחיר: 80/60 ₪

 

 

כרטיסים: "פשבר", עוזיאל 63 רמת גן, 03-5745005 http://enav.pashbar.co.il/

 

תגובות  0  אהבו 

893
כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
פוסטים אחרונים

קונצרטים של ג'אז חם-שאנל גונס
שנל ג'ונס מזמינה אתכם לערב של ג'אז לוהט! שילוב מיוחד במינו בין הזמרת האמריקנית שנל ג’ונס, שזו לה הופעת...
לקריאת הפוסט
תזמורת המהפכה וציפורלה בבית האופרה 24.3.2020
לחץ על התמונה להגדלה
לקריאת הפוסט
קונצרטים של תז סימפונית רשל'צ
התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציוןמרטין פנטלייב, מנצח (בולגריה) שירלי בריל, קלרינטבתל-אביב 23, ברחובות 26...
לקריאת הפוסט

מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה