על אחים ושבטים

על שבטים ואחים
מה שיפה אצלנו בתורה. זה שהתורה מראה את האמת, בלי ליפות את המציאות. ובטח לא כפי עושים היום פרשנים דתיים. שנוטים להחליק וליפות את המציאות הדתית.
התורה כבר בהתחלה מביאה לנו את סיפור קין והבל. בהמשך את יריבות יעקב ועשו. בהמשך את היריבות של בני יעקב. גם שהאחים הפכו לשבטים. המלחמות בניהם לא הסתיימו. בני ראובן, גד, וחצי שבט מנשה. למעשה רצו להתנתק מיתר השבטים. ולא לעלות לכנען, הארץ המובטחת. ומשה בחירוק שיניים. הסכם בתנאי שהם הגברים ישתתפו במלחמות של יתר השבטים. בכיבוש כנען. ואח"כ יחזרו למזרח ירדן למשפחותיהם.
כבר בתחילת ספר שופטים. מתחילה הפרדה שבטית . יהודה יוצא למלחמה. ומבקש את שמעון להצטרף אליו. השבטים כמעט נלחמים כול שבט לעצמו. בכיבוש הארץ. ויותר מאוחר אף נלחמו שבט אחד בשני. ואף שיתפו אויבים, כדי להילחם אחד בשני. נפרדו לשתי ממלכות, ישראל ויהודה.
שאנו מתפללים ואומרים " החזר ימינו כקדם". בעצם לאיזה ימי קדם מתכוונים?. כאשר אומרים " החזר עטרה ליושנה". לאיזה ישן אנחנו אומרים?. המלחמות החיצוניות והפנימיות מעולם לא פסקו. המחלוקות והיריבות בין הפלגים ביהדות, מעולם לא פסקו. רק בימיו של שלמה המלך. לא היו מלחמות חיצוניות. אבל לעם לא היה יותר טוב. שלמה רדה בעם במיסים ועבודה. וכאשר הוא מת ועלה בנו רחבעם, העם ביקש ממנו להקל עליהם. והתשובה שלו הייתה. " אבי הכביד את עולכם, ואני אוסיף על עולכם, אבי ייסר אתכם בשוטים, ואני אייסר אתכם בעקרבים".
היריבות ומלחמות האחים אף פעם לא פסקו בין היהודים. על חורבן בית שני נאמר שנחרב בגלל שנאת חינם. שנאת חינם זה משפט מכובס. שמתאר את היריבות, והמלחמות בתוך העם. כולם היו נגד כולם. כ"ד כתות, קיצוניים שלא בחלו ברצח. חלקם אף שיתפו עם אחר( את האדומים), במלחמות הפנימיות. מי שהביא את החורבן היו הקיצוניים המשיחיים. לא היה להם שום סיכוי במרד ברומאים. רומא הייתה המעצמה הגדולה אז.
הקיצוניות המשחית מימין ומשמאל. הם הסכנה האמתית לעם. הקיצוניים מימין שמאמינים שהמשיח קרוב. לא יתנו שיתקיימו שתי מדינות. פינוי יהודה ושומרון, זה לא פינוי גוש קטיף. שם האדמה לא הייתה קדושה למאמינים בביאת המשיח. אם יהיה מצב של פינוי יהודה ושומרון. בהחלט יהיה שפיכות דמים. שם לא ייזלו רק דמעות.
המשיחיים משמאל, שמאמינים, שאפשר להחזיר את יהודה ושומרון. גם ללא סידורי בטחון מספיקים. ימשיכו לחתור נגד המדינה. מתוך אמונתם שהם רוצים את טובתה של המדינה. אבל מה שהם עושים זה רק להחליש את החוזק של העם. מה שיכול להביא למדינה אחת, דו לאומית. כמו מה שהימין הקיצוני רוצה. ומה שרוצים שני הקצוות מימין ומשמאל. יביא למדינה אחת שתהיה גם סופה של מדינת ישראל.
היריבות והמחלוקות ומלחמות האחים. בין הזרמים השונים, הם לא דבר חדש בעמנו. הם ליוו את העם הזה מאז שהוא נהפך לעם. המפקד הרומאי אספסיאנוס. חיכה ומשך זמן על כיבוש ירושלים. כי הוא נתן למלחמת האחים בירושלים שיהרגו אחד את השני, ויקלו עליו את העבודה.
הסכנה ביריבות בתוך העם. לא פחותה מהסכנה החיצונית. ומשום כך על הממשלות. לדאוג שלא תתפתח שנאה בין הזרמים השונים בעם. עד עכשיו הממשלות מימין ומשמאל ליבו את השנאה בעם.
ממשלות השמאל שפכו תקציבים על הקיבוצים. והשניאו אותם על כול היתר. ממשלות הימין שפכו תקציבים על המתנחלים והחרדים. והשניאו אותם על יתר העם.
ממשלה חייבת לאזן בין כולם. לדאוג שיהיה חוק אחד לכולם. פיתוח, ותקציבים, שווים לכולם. ממשלה שמעדיפה מגזר אחד יותר מאחרים גורמת לשנאה של אותו מגזר. שממשלה לא דואגת שיהיה שוויון בחובות ובזכויות. של כול המגזרים בעם. מפוררת את האחדות בעם .
עד עכשיו הממשלות עשו את ההפך. הם תמיד העדיפו קבוצה אחת על אחרים. ואפילו הסיתו אחד כנגד השני.
זה נעשה בעיקר בגלל הדמוקרטיה המזויפת שלנו. מפלגה של השמאל או של הימין. מקבלת 25% מהקולות. וכדי להשיג רוב בכנסת. משלמת שוחד בחירות. למפלגות קטנות אחרות שיצטרפו אליה. בלי התשלום המגזרי אין רוב. כך שהצטרפות המפלגות הקטנות הן לא אידיאולוגיה. הם שלמונים וסחיטה. וכך מגברים את השנאה וההפרדה בעם.
בראשית המאה הקודמת. ישבו בעיר העתיקה חרדים. שהרבי שלהם אמר, שהמשיח בפתח. החרדים הלוו כספים מהערבים. בהנחה שהמשיח יגיע. ולא יהיה צורך להחזיר את ההלוואות. אבל המשיח לא הגיע כמו תמיד. ואז משלא יכלו להחזיר את הכסף. גורשו במקלות מהעיר העתיקה.
החרדים היום מתרבים. על חשבון החמור החילוני. אבל יגיע יום שהחמור החילוני. לא יוכל או לא ירצה .להמשיך לממן את החרדים. ואז יגיע הפיצוץ. שהחרדים יצטערו על הדרישות הגדולות שהיו להם.
מסכימה-זהר-יקר-עם כל ה נ ח ו ת היסוד שלך
מכנה משותףכלשהו ששומא עלינו לחפשו ולטפחו?
...מסכימה-זהר-יקר-עם כל ה נ ח ו ת היסוד שלך
לי מסכים איתך
לזהר,
רשומה נכונה בכל מילה שלה.באשר לעתיד בארבע השורות האחרונות-אין לי מידע,אבל בשאר הכל נכון.
איני יודעת אם קיים עוד עם ששונא עצמו כמו עמנו.וזה שורש הרע בעיקר.\כל מילה שלך בסלע...
לזהר,
רשומה נכונה בכל מילה שלה.באשר לעתיד בארבע השורות האחרונות-אין לי מידע,אבל בשאר הכל נכון.
איני יודעת אם קיים עוד עם ששונא עצמו כמו עמנו.וזה שורש הרע בעיקר.\כל מילה שלך בסלע.
טובה: תודה אהבתי.