מוטקה > בלוגים > מירה10 > אינפוזיית הטלפון הנייד

אינפוזיית הטלפון הנייד

אינפוזיית הטלפון הנייד
אני במסדרון בין ילדים מתגודדים. חלקם צובאים על דלת הכניסה לחדר המעבדה, אחרים עדיין ישובים על הרצפה, סמוכים לקיר המסדרון. תיק על הגב, טלפון נייד אחוז בכף היד, מחכים שאפתח. על סף הדלת מועבר הטלפון לכיס המכנסיים או לכיס האימונית. אני נדחקת ביניהם, פותחת את הדלת, והם זורמים פנימה בהמולה.
 
מניחה את התיק על הכיסא, מוציאה את יומן הנוכחות ומניחה על השולחן, אחריו באטיות את הקלמר עם המרקרים. נותנת מרחב זמן להכניס את הטלפון לתיק, מנסה לחסוך אנרגיה עתידית על עימות מיותר. אצל חלק הטלפון נשלף מהכיס. פעולה זו אינה מותירה לי ברירה אלא להזכיר ש"לפי כללי בית הספר הטלפון צריך להיות מכובה ומונח עמוק בתוך התיק". בשלב הזה אני מוציאה את הספוג ומסתובבת אל הלוח למחוק את הכתוב שנותר מן השיעור הקודם, נותנת הזדמנות נוספת לעצמי להימנע מעימות חזיתי.
מלחמה אבודה. עדיף להעלים עין. עולם ומלואו מסתתר מאחורי מגע אצבע קל. מי אני שאמנע בעדו.
מה להם ולמבנה החלקיקי של החומר. מה להם ולריק. להם עולם משלהם, רחב וגדול ומלא.
 
ניסיון אמיץ של הבאת המנהל להחלטה על איסור גמור של הכנסת האויב הזה לתחום בית הספר, נחל כישלון חרוץ. אחרי חליפת מכתבים ענפה, נותרתי עם מכתב אחרון ללא כל תגובה. פחדן.
אז אני עושה עצמי לא רואה, לא שומעת וגם לא אומרת כלום. ממשיכה בניסיונות הסרק להוביל אותם אל עולמות אחרים, לנתק אותם מהאינפוזיה שלהם.
צלצול קוטע את הריחוף המחשבתי. לא של טלפון. רק פעמון בית הספר הישן והטוב. שוב ניצלתי.

 
תגובות  8  אהבו 

666
מי אמר שהיום יש צורך במורה??? היום מספיק-"מורה"... מישהו שיהווה דמות 'בוגרת'.....שותקת ולא דומיננטית... תחילת 'התעשיה- הידנית' (המאנופקשוררס) האם והאב הלכו לעבוד בתעשיה היד...
מי אמר שהיום יש צורך במורה???

היום מספיק-"מורה"... מישהו שיהווה דמות 'בוגרת'.....שותקת ולא דומיננטית...

תחילת 'התעשיה- הידנית' (המאנופקשוררס) האם והאב הלכו לעבוד בתעשיה הידנית 16....18 שעות.... מה יעשו עם הילדים? הכומר המקומי אסף אותם בכנסייה וניסה 'להעביר' להם את הזמן,.... תחילתו של ביה"ס המודרני, חזרנו לשם....
30/03/16
חזרנו לנקודת ההתחלה, אלא שכעת המורה בעמדה הרבה יותר נחותה - כבר אינו מקור הידע והסמכות הבלעדיים. מה שדורש מכל המערכת כולה גישה אחרת, דגשים אחרים, כמו למשל, במקום העברת ידע לעסוק בפיתוח מיומנויות למידה...
חזרנו לנקודת ההתחלה, אלא שכעת המורה בעמדה הרבה יותר נחותה - כבר אינו מקור הידע והסמכות הבלעדיים. מה שדורש מכל המערכת כולה גישה אחרת, דגשים אחרים, כמו למשל, במקום העברת ידע לעסוק בפיתוח מיומנויות למידה, כלומר בלימוד דרכים להשיג את הידע ולהשתמש בו בתבונה. דברים כן נעשים, אך לטעמי לא מספיק. בגדול, במבנה בית הספר (כלומר מבחינת התוכן שלו) לא חל שינוי מהותי מאז נוסד. באה הטכנולוגיה, המתקדמת בצעדי ענק, והעמידה, לצד אפשרויות רחבות, אתגרים גדולים. לדוגמה - הטלפון הסלולרי. מכשיר שעושה שמות ביכולת הריכוז של התלמידים. 

אז אולי באמת אין צורך במורה, כפי שאמרת יוסי (בשאלה רטורית, כך נראה לי). בכל אופן לא במורה המתנהל על פי המתכונת הרגילה, המקובלת. 
31/03/16
מירה יתכן שאת מכירה את הסיפור -אבל חוזר --נקראתי בחופשה מהפלגה להחליף חבר מורה לשבוע --הנושא ימאות --40 רעשנים בכיתה --הוצאתי את כולם --הסתדרו בשורה --נכנסו אחד אחד והתפקדו --אז לא צריך יומן --מסרו את...
מירה יתכן שאת מכירה את הסיפור -אבל חוזר --נקראתי בחופשה מהפלגה להחליף חבר מורה לשבוע --הנושא ימאות --40 רעשנים בכיתה --הוצאתי את כולם --הסתדרו בשורה --נכנסו אחד אחד והתפקדו --אז לא צריך יומן --מסרו את החסרים מייד --שאלתי האם מישהו רוצה לצאת לפני ההתחלה כי אם יפריע --יוצא --שלשה דיברו תןך כדי וטסו החוצה --שקט בכיתה --לאחד אמרתי לנקות את הלוח -והשיעור --בחירת מקום עגינה עבר בהצלחה יתרה --אני לא חבר שלהם --אני עושה להם טובה שאני בא ותורם מעט מניסיוני --ומי שלא רוצה לשתות מהבאר -מצידי -שיצמא -- אבל לא בכיתתי -אה כן לגבי הניידים ברור לך  (שכולם היו נאספים על שולחני ) בימי קדם עוד לא יהיו טלפונים -יום טוב
31/03/16
קשת, כל הכבוד. מסירה את הכובע בפניך. אין ספק שזה תלוי בעיקר באישיות של המורה, אך ישנם גורמים נוספים, שהם מאפייני המערכת, כמו למשל - אופי בית הספר (לימאים, ככל הידוע לי, יש אופי צבאי עם משמעת בהתאם). ...
קשת, כל הכבוד. מסירה את הכובע בפניך. אין ספק שזה תלוי בעיקר באישיות של המורה, אך

ישנם גורמים נוספים, שהם מאפייני המערכת, כמו למשל - אופי בית הספר (לימאים, ככל הידוע לי, יש אופי צבאי עם משמעת בהתאם).

והכללים - ובכן, אצלנו אסור היה לאפשר לתלמיד שאינו מעוניין לצאת על דעת עצמו מהכיתה.

הייתי שמחה ללמד תלמידים שבחרו בכך.

 
למירה,אני לא מקנאה בך.יצאתי לגימלאות ,מורה ביסודי ותיכון טרם בוא המן הרשע,כלומר הסלולרי.וכיום,אני לא מקנאה במורות שמלמדות ומחנכות בעידן זה.אני פרשתי בשנת 2000.אבל גם הנכדים ליד שולחן האוכל בששי,נושמים...
למירה,אני לא מקנאה בך.יצאתי לגימלאות ,מורה ביסודי ותיכון טרם בוא המן הרשע,כלומר הסלולרי.וכיום,אני לא מקנאה במורות שמלמדות ומחנכות בעידן זה.אני פרשתי בשנת 2000.אבל גם הנכדים ליד שולחן האוכל בששי,נושמים חמצן מהמכשיר הזה ואנחנו לא מרשים להם.יפה דימית את זה לאינפוזיה.ממש כך.בינינו,אני לא יודעת איך הסתדרתי לפני כן בלי מכשיר זה.
31/03/16
פני הדור כפני הנייד --חבל שהמוח עבר לכף היד --שבת שלום --מורות יקרות
31/03/16
כן, טובה, קשה איתו וקשה בלעדיו. וכמו תמיד, צריך למצוא את הדרך לנהוג בתבונה - זה הוא שאמור להיות משרתנו, ולא אנו משרתיו. 

תודה לשיתוף, שמביע הזדהות והבנה.
31/03/16
יפה אמרת, קשת דניאל. שבת שלום שתהיה לכולנו, שלווה ורגועה.
כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
פוסטים אחרונים

חג האהבה
ירח של טו באב כמוהו כירח של כל טו בחודש. לאהוב מתאים תמיד
לקריאת הפוסט
חֲנֻכָּה
כְּשֶׁהָלַךְ הָאוֹר וְהִתְמַעֵט בְּתַהֲלִיךְ קוֹסְמִי מֻפְלָא, עָשָׂה הָאָדָם לְמַגֵּר אֶת...
לקריאת הפוסט
ושוב שנה חדשה
כצמד טליים תמימים בעשב הירוק, הפשוט. לאלה אני מתגעגעת לכאלה מייחלת. מאחלת שכזו תהיה השנה הנכנסת
לקריאת הפוסט

מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה