רייכר מתרגז? שיתרגז. (חלק א'- "רדיפת זרים")

אכן סבלנו לאורך ההיסטוריה מרדיפות, מגבלות ואיסורים. אבל סבלנו משום שהיינו דת זרה, תרבות אחרת. אנחנו - עם הספר, שבניגוד לגויים - כל ילד למד קרוא וכתוב, נתפסנו כאיום על הכלכלה המקומית. אנחנו, שנאלצנו לעסוק במקצועות החופשיים (ולמי שלא זוכר מה זה: מקצועות שלא קשורים למקום מסוים, כמו עבודת אדמה), לקחנו איתנו את חכמתנו וספרינו ממקום למקום יחד עם מעט מיטלטלינו. את חכמת הרפואה, עריכת הדין, בנקאות של אז. היו גם כמה בעלי מלאכה שלקחו את מעט כליהם - והיו מומחים בתחומם, נהגים של פעם - על עגלותיהם ובהמותיהם. כל מלך, קיסר או שליט מקומי דאג ליהודי בארמנותיו. היהודי ידע קרוא וכתוב והיה לאדונו (שלא ידע לכתוב את שמו) האיש המלומד. הוא היה הלבלר, איש הכספים, עורך הדין וכו' וכו'. כאשר לשליט נגמר הכסף, או רצה עוד שטח, או סתם היה לו רע על הנשמה - היהודים היו הקרבן. ואז - הפוגרום, הגירוש, לפעמים הרג, החרמת הרכוש וכסף. והיהודים ברחו - והתחילו הכל מחדש. חכמתם וניידותם הכפויה איפשרו להם זאת. לקום שוב ושוב. זה היה גורלנו.
את כל זה, אדון רייכר, לא תוכל לומר על כל האנשים שאתה מתיימר לדבר עליהם במאמרך. לא חטאנו, לא פשענו, לא חדרנו למקומות ההם בניגוד לחוק, לא אנסנו, לא גנבנו, לא חדרנו למושבותיהם ולא נדחפנו לעסקיהם של העמים בהם ישבנו, לא! להיפך, התבדלנו ונפרדנו - עד הרדיפה או הפוגרום הבא. זה לא המצב בישראל של היום.
"הזרים שנהרו לארצנו באין מעצור" חדרו בניגוד לחוק. גנבו את הגבול. ולמה? כי בארצם היה להם רע והם באו למקום שנתפס בעיניהם כגן עדן עלי אדמות. רובם המכריע אינם פליטי חרב. איש מהם לא גורש על ידי היושבים בארץ מוצאו. יש שם מאבק בין פלגים כאלה ואחרים וכשיש מאבקים - יש מי שבורח. זה עדין לא הופך אותו לפליט חרב וזה לא מה שהיה ליהודים בארצות מוצאם. זו מציאות אחרת לחלוטין. אל תערב בין הדברים מר רייכר. זה עיוות וסילוף האמת.
אדרבה, יש דרך להכנס לישראל כחוק. מי שרוצה - זו הדרך. יש כאלה המשתמשים בה. לא בפרצות גדר, במנהרות עוקפות גבול ובדרך לא דרך אחרת.
"המגירים את זיעתם בכל אתר בנייה ובכל משימה פיזית קשה" לא עושים זאת מאידאל. הם שם משום חוסר ברירה ומחמת ניצול ציני של מעסיקים שמחפשים יד זולה. זו חממה לרגשות מרירות והתפרצויות עברייניות. את מעסיקיהם יש להעמיד לדין ולהעניש בכל החומרה. אבל אין בכך לפאר ולרומם את היושבים כאן שלא כדין. לא נוכל להרים את הנטל הזה.
הם "נכלאים ומגורשים ביד קשה ובזרוע נטויה"? אתה מכיר דרך אחרת לתפוס עבריין ולהרחיקו ממך?
אכן יש לך הצעה מוזרה: בוא ניתן להם עבודה, מעמד משפטי וחסות הרשויות. אז גם לי יש כמה הצעות מר רייכר:
- 1. כל מי שנוהג חמש שנים בלי רשיון ולא נתפס - יקבל רשיון למונית.
- 2. כל מי שהקים תחנת שידור פיראטית והצליח לשדר חמש שנים בלי להתפס - יקבל רשיון לרשת שידור.
- 3. כל מי שאנס חמש שנים ולא נתפס - יקבל רשיון לגניקולוגיה.
- 4. כל מי שגנב כסף ולא נתפס חמש שנים - יוכל להקים בנק.
- 5. כל מי שתקף והכה קשישים חמש שנים ולא נתפס - יפתח מעון מוגן לזקני העם.
- 6. כל מי שתוקף ילדים קטנים חמש שנים ולא נתפס - יפתח גן-ילדים או בית-ספר.
לא, מר רייכר! זרים שהגיעו לארצנו שלא כדין ומבקשים עבודה לא צריכים לקבל את הסכמת הרשויות. "עולמנו הפך להיות רבגוני וצבעוני"? אז שעולמנו יטפל בהם.
"לא עוד גזעים וכתות מסתגרים"? תגיד את זה ליהודים הצרפתים הבורחים משם בזרם הולך וגובר.
"בחוצות לונדון מהלכות בגאווה נשים שפניהן מכוסות רעלה"? הקשב לרחשי לב הציבור שם. התסיסה עולה בכל אירופה על מה שהמוסלמים עושים שם. המלחמה הבאה באירופה היא רק שאלה של זמן. זו תהיה מלחמת דת ותרבות. מלחמה גזעית ועקובה מדם. מלחמת העולם השניה תיראה רק כתקציר. חכה ותראה.
אכן, "יש לגבש מדיניות חדשה שבה לא יתגוללו זרים נטולי זהות ומעמד בביבי השופכין של החברה הישראלית". כל פתרון כזה לא יכול לבוא על חשבונה של ישראל. אין אנו יכולים לעמוד בכך. לא כלכלית, לא חברתית. אסור לתת להם מעמד חוקי שיאפשר להם לעבוד כאן, כי אז נהפוך אט אט למיעוט בארצנו. זה נראה לך רחוק? באירופה לא היו בראש חוצות הרבה מוסלמים לפני שישים שנה - וראה מה הולך שם היום. ראה - ולמד (ותתחיל לספור את הזמן).
העובדות הפיליפיניות שדיברת עליהן - באו הנה כדין ובדרך חוקית. אפשר להסכים למדיניות זו ואפשר לדבר נגדה. אבל היא לגיטימית ומכובדת. לפעמים הן נשארו מעבר למה שהחוק התיר להן - ואז יש לטפל בהן כמו בכל מהגר לא חוקי.
הזרים אכן משבשים את אורחות חיינו.הם מהווים איום וסכנה כלכלית וחברתית. אבל אם נהפוך את שהייתם הלא חוקית - לחוקית, נקבע את השיבושים האלה לעד. יש נטיה לנגיף: להתפשט. כאשר אלה שיהפכו לחוקיים יביאו איתם את קרוביהם ולפי שיטתך יקבלו מעמד חוקי - אוי לנו.
לך קל לדבר - זה לא על חשבונך. לא אתה תישא באחריות לשלומי ולשלום ילדי (ונכדי כשיהיו). להפריח מילים באויר זה קל.
לעמוד בהשלכות שלהם - הו... לא אתה. חכם גדול.
אתה יודע מה? אני אסכים שכל הלא חוקיים יקבלו מעמד חוקי, רק כאשר אני אוכל לקבל מעמד חוקי בכל מדינה שאכנס אליה - אפילו אם באורח לא חוקי (ויש לי כמה מדינות על הכוונת). עשינו עסק?
הסבריך לשנאת היהודים לוקים בחסר, לדעתי, ואני מגייס מזכרוני, את ישעיהו ליבוביץ' ז"ל, כשדבריו במילותי, "הנצרות רואה את עצמה כיורשת היהדות, ולא יכול היות יורש, בעוד המוריש חי". זו הסיבה המרכזית לאנטישמיות הנוצרית, בין אם היא גלויה או חבויה.
גם לדעתי, ייתכן ואירופה על סיפה של השמדה וגירוש מוסלמים.
היה בטוב, עמיר.
המצרים הקדמונים (אלה מיציאת מצרים) החליטו "כל הבן הילוד היאורה תשליכוהו וכל הבת תחיון". זה לא משנאה דתית. הם אמרו "והיה כי תקראנה מלחמה, ונוסף גם הוא על שונאינו, ונלחם בנו ועלה מן הארץ". זה לא היה שמור רק לעברים (הם עוד לא נקראו יהודים). עיון קצר בספרי ההיסטוריה יגלה לך שזו היתה דרכם בכל העמים הנתונים למרותם.
הפרסים הקדמונים (חבריו של המן) רצו להשמיד אותנו בגלל הבדלנות הדתית והדבקות בה. המן אמר לאחשוורוש "ישנו עם אחד, מפוזר ומפורד בין העמים, בכול מדינות מלכותך (להזכירך ? 127 מדינות); ודתיהם שונות מכל-עם, ואת-דתי המלך אינם עושים, ולמלך אין-שווה, להניחם".
היוונים והרומאים (אלה מהמכבים ומבר כוכבא) בכלל לא התייחסו לדת שלנו. היא לא עניינה אותם. היו באימפריות שלהם כל כך הרבה דתות וכל כך הרבה "אלוהויות", אז יש עוד אחת. הם ראו בקיסריהם ? אלים. ולזה היהודים לא היו יכולים להסכים. על כך יצא קצפם.
המוסלמים (מוחמד ליתר דיוק) ראו במוחמד נביא. הוא העיד על עצמו כנביא. אבל בעיני היהודים, מיום שנחרב בית המקדש, ניטלה הנבואה מן העולם. לזה מוחמד לא יכול היה להסכים. ועל כך יצא קצפו (למרות שבתחילת דרכו "כנביא" אסר לפגוע ביהודים ואמר למאמיניו "הם חלק מאיתנו").
הנוצרים שנאו אותנו כי לא הסכמנו שישו (שנולד יהודי ומת יהודי) הוא בנו של האל.
כל זה קשור לשנאת עם ישראל וכל אלה היו נמנעים ממי שעבר לצד "שלהם". בדרך כלל האקט הסמלי היה המרת הדת. אלא שאז באה הגזענות והחליטה שאי אפשר להפסיק להיות יהודי. יהדות = גזע בפני עצמו. כמו שלא תוכל להפסיק להיות כושי, אינדיאני, יפני וכד', אינך יכול להפסיק להיות יהודי. אם תחבר את שנאת ישראל עם הגזענות ? קיבלת אנטישמיות.
אלה עובדות פשוטות שעל פיהן אינני יכול לקבל את דברי ליבוביץ' שהנצרות היתה שורש הבעיה. עצם קיומנו היא הבעיה. כך היה מאז ומעולם.
יותר מזה, הכנסיה (כמו אצלנו הרבנות) אסרה על הרג יהודים אבל צוותה לרדוף אותם. למה? כי כך יתקיימו דברי ישו שאם היהודים ילכו אחריו יהיה להם טוב. אם לא ילכו אחריו יהיה להם רע. בעיני הכנסיה ? כל זמן שהיהודים קיימים וסובלים בשל יהדותם (או מפסיקים לסבול אחרי המרת דת), הם ההוכחה לצדקת ישו. אם כולם ימותו, אי אפשר יהיה להוכיח את דברי ישו.
המוסלמים חייבים להרוג אותנו כי בתפיסה הדתית האיסלמית העולם נחלק לשנים: בית השלום (דאר-אל-איסלאם) ובית המלחמה (דאר-אל-חרב?). כל מי שאיננו בבית השלום יש להלחם בו (ג'יהאד = מלחמת מצווה) וזה מה שהם עושים באירופה ובאמריקה. עכשיו זה על אש קטנה. התבערה ? בוא תבוא. לא יהיה גירוש של מוסלמים. תהיה מלחמה אכזרית. כל העולם יבער. לא רק אירופה. תראה מה הם עושים כשמציירים קריקטורה של מוחמד.
וראה רק טוב.