סיפור פיתויו של יוסף לאור הפרשנות המודרנית

להלן הפרשנות שלי להרצאה ששמעתי:
סיפורי יוסף מתאפיינים בעליות וירידות רבות בחייו: לאחר שהושלך לבור, עלה לגדולה בבית-פוטיפר, שם נדרש ממנו לעלות גם על אשת אדוניו וכתוצאה מכך הושלך לבית הכלא, ולבסוף עלה שוב לגדולה בבית פרעה.
הכל החל בגלל יופיו של יוסף, מכאן מסתבר שלא רצוי שגברים יהיו יפי-תואר, כי זה גורם להם "לסלסל בשערם" {רש"י]} ומי יודע לאילו סלסולים עוד יגיעו...
מצב הענינים בתחילת הסיפור הוא כזה: אשת פוטיפר משועממת, בעלה רואה רק " את הלחם אשר הוא אוכל" ויוסף הוא יפה-תואר. מסקנה: אכילת לחם מרובת מטמטמת את האדם עד שאינו רואה את המתרחש בביתו.
הגבירה הנישאה "נושאת עיניה" אל יוסף ופוקדת עליו לשכב איתה. וכאן מתחיל משא ומתן שבמהלכו מתגלות לעינינו דרכי-אהבים שונות שהיו נהוגות בתקופת המקרא :
א. ביצוע כתוצאה מפקודה.
ב. "לשכב אצלה" ככל הנראה ביצוע של צד אל צד.
ג."לצחק עם" בהשוואה עם הפסוק " וישב העם לאכול ויקומו לצחק" משמע ש"לצחק" אפשר גם בעמידה.
ד. מן ההשוואה עם הפסוק " הביא ל נ ו איש עברי לצחק ב נ ו" נראה שהענין ניתן לביצוע קבוצתי.
לאחר שמיצינו בהנאה רבה את מגוון אפשרויות הביצוע, נחזור לסיפורנו :למרות שהגברת מוכנה להתפשר ממצב אפקי למצב אנכי ויוסף עדיין אינו נרמז, היא מחליטה לעבור מדיבורים למעשים, בראותה כי "אין איש בבית", בבוא יוסף "לעשות את מלאכתו ותתפשנו בבגדו" כאן באה לידי ביטוי עדינותו של המספר המקראי האומר "ותתפשהו בבגדו" ובכך נותן לנו להבין היכן באמת תפשה אותו. יוסף נדהם מחיבוקה ולאחר שבנוסף לכך הרימה את קולה, נאלץ יוסף להתעלם מבגדו וישא רגליו ויברח.
כאן חל מפנה דרמטי בעלילה: כל מה שקרה קודם התרחש בחדרי-חדרים, אבל מהרגע שבו נמלט יוסף יפה-התואר החוצה ובגדו אין עליו, נעשה הענין גלוי וידוע ואף מזדקר לאור היום. אשת פוטיפר צריכה עכשיו לצאת מהבוץ ולכן היא תופסת את בעלה במצב עדין ואומרת לו "כדברים האלה עשה לי יוסף" פוטיפר נפגע מאד, מה גם שנאמר על יוסף " אין גדול בבית הזה ממנו " ללמדכם כי יוסף היה מצויד במידות גדולות. בהשוואה הזאת לא יכל פוטיפר לעמוד, שנאמר " ויחר אפו " וכדי לחסל את מתחרהו השליכו לכלא.
בעוד ההרצאה מתנהלת על מים סוערים, עלו במוחי הנלוז הרהורי עבירה שונים, אך אלה נגוזו באיבם נוכח הבעיה : איפה מוצאים היום עבד יפה תואר ויפה מראה שנשלף מבגדיו בקלות ? אז חזרתי הביתה ואשב ואכתוב את השטויות האלה, ויתר הדברים הלא הם כתובים בספר "דברי-הימים של הסקס " וניתן להשיג עותקים ממנו בכל קיוסק המכבד את עצמו.
:
רוצים עוד מהנקטר הזה שאת מבשלת..please
ובעוד יוסף פותר חלומות, על 7 פרות הבשן, בריאות הבשר, העולות מן היאור, ונאכלות על ידי 7 פרות רזות,
הכותבת שלנו מאזינה להרצאה אודות יוסף וכל לבושו כתונת פסים, הרצאה המתנהלת על מים סוערים, ובמוחה הצעיר והרומנטי, עולים הרהורי עבירה, חושבת: איפה מוצאים היום עבד יפה תואר ויפה מראה שנשלף מבגדיו? בקלות ?
ואני החולם על ברג'יט ברדו, צעירה ומפתה, עד היום. מוצא נחמה, שאינני בודד, וכיף לי שמפליגים יחד בים בחלומות....
אלישבע יקירתי. אהבתי "פ?יתו?י?ו של יוסף", (חיוך) נדב.
תודה על תגובתך, אני שמחה שהבאתי למישהו קצת צחוק בשבת.
בעצם אני כותבת רק את השירים הקטנים שלי עכשיו, פיליטונים נכתבו בזמן שהייתי מורה , מוקפת בהרבה אנשים והתרחשויות. עכשיו אני לבד. בכל זאת אשתדל למצוא עוד למענך.
אלישבע
אבל קח בחשבון שבריג'יט ברדו צריכה להיות עכשיו כמעט בת שמונים, אז אתה צריך למצוא לך מישהי אחרת לחלום עליה.
שבת טובה, אלישבע
אגב, (סתם רעיון פרוע) פרשנות מודרנית כזאת אילו היתה מושמעת לבני נוער בתלמוד תורה או בישיבה - רבים היו פותחים פיהם ושואלים שאלות ומענה אין.