יציאת מצרים ע''פ ג'אבר קובטי

"baa baa black sheep
"השיר, שיר ילדים אנגלי שזו גרסתו משנת 1731 ומאז עבר הרבה שינויים ושדרוגים כאשר בכל שדרוג נזהה את הסיבה מאחוריה עומד שדרוג או שינוי שבוצע בו.
כעדר כבשים הוביל משה רבנו את העם העברי שכל כך עמל להוציאו מארץ מצריים. ארץ אשר חיבקה אותו לחיקה והרעיפה עליו מטוב הארץ כאשר החמולה של יוסף ירדה מצרימה בחיפוש אחרי המרעה הירוק והשפע שחסר להם בארץ המוצא.
אך ל"ירידה"הזו היה מחיר. צאצאי יעקב ובניהם סטו מהדרך, דרך ארץ יעקב והיו לעבדים. עבדי אלי המצרים ועבדי פרעה, כמוהם כמו כל שאר יושבי מצריים בעת ההיא.
"כבשה שחורה". האם היא מודעת להיותה שונה משאר העדר?! או שמא היא רואה בעצמה "שחורה"?
משה רבנו ראה בחבורת העברים היושבת מצריים, עם שונה, עם מהגר שנטש את ארצו "המובטחת" ואת חלום מימוש הבטחה זו והפך לעם עיוורים, עבד את אלוהי מצריים ועבד את פרעה והיה לעבד לו.
השיר שלמעלה קיבל גרסאות ופירושים שונים ומשונים. בהקשר לימים אלה, גם ההגדה מקבלת פירושים וקונוטציות שונות. אך צירוף המלים והחזרה עליהן בשורה השלישית שהיא תשובה לשאלה בשתי השורות הקודמות, זוכה למשמעות חזקה.
"כן אדוני, כן אדוני"
כך גם ענו העבדים הכושים לאדוניהם בעת החדשה.
ומה נשתנה מאז?!
- החירות. (?)
משאר התשובה ניתן להסיק שכל מה ש"כבשה שחורה" יכולה לתת, אינו שלה. כולו לאחרים, לאדונים.
והאם כך גם היה במצריים?
"שלח את עמי" ביקש משה מפרעה.
משמע שאפילו חייה של הכבשה אינם בידה אלא בידי האדון פרעה. אולי בשל כך פנה משה לפרעה ולא לעם שביקש להוציא ממצריים.
והרי ידוע שקל מאוד לנהוג בעדר של כבשים ועל כן היה קל מדורי דורות לאלף ולביית כבשים.
וכאן הייתה טעותו של משה. העדר הזה לא היה כשאר העדרים. לא היה כלל קל להוביל אותו.
מכבשה שחורה, הפך להיות פגר גמלים במדבר ורק צאצאיו זכו להיות עם אשר מובל אל הארץ המיועדת, הארץ המובטחת.
חג שמח! "
----------------
נה שלא עשו למענם, משה,אהרון בסיועו של השם
שנשבר לו מהם, ומיקוטוריהם ומקטורותיהם.
הוציאום ממצרים-הביטו אחורה בעיניים כלות ובכייניות
ולמה התגעגעו ויצאה נפשם?
- לסיר הבשר לשומים ולבצלים.
התבכיינו. קיבלו את המאן הצפיחית בדבש.
התייבשו?( כי כל הנוזלים שבגופם התנקזו לדמעות תנין.
איזה קוטרים!!!!!!!!!!!!!
וכאבא ( או הרועה) משה, נעלם בכדי לטרוח ולהביא להם את עשרת המצוות שהן לא רק חובה- שהן זכות...
היה להם פתיל קצר. ואהרון ( הבייבי סיטר שלהם)
נאלץ להסיח דעתם המסוכסכת בבניית עגל הזהב.
שסוגדים לו עד עצם היום הזה.
ואתם יודעים מה?
הם יכלו להיכנס מיד לארץ המובטחת ( שלא הגיעה להם).
והאמינו לקוטרים שבמרגלים אלה שאמרו להם בשפה שלהם, ברוח הנמוכה" ארץ אוכלת יושביה"
ולא שמו לב למי שאמר להם " ארץ זבת חלב ודבש".
כאילו שהאכילם קש......
ולכן נענשו בהליכה במדבר עוד 40 שנה.
והסתובבו שם סביב הזנב של עצמם.
והמרגלים המאניאקים נענשו בעונש שהגיע להם. והוא ענשם של כל המלעיזים.( אומר המדרש) . לשונם ( לשון הרע) ארכה עד לטבורם ותולעים אכלוה.
כנראה שלא היו בשלים להגיע לארץ המובטחת.
וגם לאחר גלות של 2000 שנות. לא למדו צאצאי צאצאיהם לברך והמשיכו לקטר ולבכות.
חבל שזה כך. הלוואי שהיה זה אחרת.
כי אין לנו ארץ אחרת.
לא עושים דבר כזה.
או. קיי. יש אצל ג'אבר כמה טעויות. אבל ריבונו של עולם צדיקי צפת. הרי זה סיפור...
מה אהבתי? את רוח הדברים שכתבת בתגובה.
יאללה חבר'ה.
קחו א החיים בקלות!
מוראו של האל( הנ"ל) נפל עליכם?
דור המדבר נענש. לא בגלל שהם היו טטעלך. בגלל מניאקיותם. ואנחנו אוכלים עדיין את הבוסר ושיני נכדינו תקהינה.
חליק!
דברים אמיתיים שקרו ושעתידים להתגשם
יציאת מצרים זהו האירוע הכי מכונן שקרא לעמ ישראל שעיקר מטרתו חיזוק האמונה באל אחד שהוא הקבה
בניגוד לפרשנות נלוזה,אין עם עברי יש עם ישראל -בני ישראל ששפתם היא השפה העברית
כמו שיש מדינת ישראל שזהו הבית הלאומי של העם היהודי.
-נכון שבתנ''ך עם ישראל בדמוי של עדר כשהרועה הוא האל-זה דמוי נפלא
אבל עם ישראל הוא לא עדר של כבשות שחורות ,
נכון שכמה מאחינו הובלו לטבח עיי הצורר הטלר-בשואה -כמו כבשים לטבח אבל זה סיפור אחר.
לקח סיפור ילדים מעפאן ולבנות עליו וריאציה של יציאת מצרים,זה עלוב וזה לא מצחיק-הייתי צוחק אם הייתה כאן בדיחה.
על פי ברית בין בתרים הובטח לאברהם אבינו כי בני ישראל יעברו תקופת חישול במצרים כעבדים ומשם דרך המדבר -עוד 40 שנה יכנסו לארץ המובטחת וזה נוגד את הפרשנות של מר ג'אבר,
כאילו היו בארץ ישראל ונענשו ובאו למצרים.
מצרים הייתה ארץ מ''ט שערי טומאה-והיא לא הייתה ארץ שחיבקה לא את משה ולא את אחיו בני ישראל,
משה היה מבוקש עיי פרעה,יוסף הוסיף תועלת למצרים,ובני ישראל אכלו מירורים במצרים,
נכון שלתורה יש 70 פנים אך לא נוגדים זה לזה אלה משלימים,
לדמות את עם ישראל פעם אחת כבשות שחורות ופעם אחרת פגרי גמלים.
גם זה וגם זה לא נכון.
עם ישראל היו מוגנים בצמר גפן עיי הבורא שבחר בהם בכל בכל שנות הקיום האנושי.
הם מיעוט נרדף ונרצח.
וגם בארץ.
ואנו שאנו מיעוט בעולם מתייחסים לעתים,לגר הדר בארצנו כאל עבדים.
הקובטים נרדפים מכל הצדדים. מהערבים המוסלמים
המצרים. ע"י חלק מהנוצרים וכן
גם לעתים ע"י "העם הנבחר" פאר הבריאה והגניוס. ראה את פרצוף המדינה והאומה כיום. פרי ההתנשאות. השיכחה של מה שנעשה לנו בארץ מצרים וכל גולה.
אני ואפסי עוד.
ואשמים בכך שני אנשי סגולה "מורמים מעם":
מנחם בגין הפתאטי והצבוע והמנוול הזקן - דויד בן גוריון. הגאון....
חזרת בתשובה או שאתה רק חוזר בתשוקה (כמו צבייה שלנו, מלכת הפורנו הקשישה התמימה ששואלת כל דבר את אלוהי חוקי האתר)?
הגבתי עניינית לתכניה שם. בניגוד להכפשות כאן, של צדיקי הדור שפתאום מאמינים באלוה(ק)ים , שאם הוא קיים, ודאי יעניש אותם על שהם גולשים בעיצומו של חג. מרבית דבריה של טובה מבקרים את הטקסט ולא את האיש הצנוע והחכם הזה. ג'אבר.
בכל אופן,
חבל שגם טובה מצאה לנכון לכתוב על הפוסט הזניח של ג'אבר, שודאי היו לו יצירות טובות יותר.
1. לצביה וקסמן- את טועה. הנהלת 'מוטקה' אינה צריכה לנזוף בג'אבר ו/או לצנזר את דבריו. זה לא לעניין ובכל היבט שהוא. ההנהלה יכולה, אי מתי ומשיקוליה הענייניים, להפסיק את תפקידו בכלל, בדינמיקה טבעית ונורמלית כמו שזה נעשה בכל המקומות האחרים כשהנהלה מגיעה למסקנות (כאלה ואחרות) לגבי כל עובד שלה. עד אז, לצנזר דברי כותב רק כי כתיבתו, אופייה ובעיקר תוכנה לא נוחים למישהוא/היא הם טעם לפגם בלשון המעטה.
אגב (במאמר לגמרי מוסגר), גם סתימת פיה של חברת הכנסת חנין זועבי המאד לא נכבדת (בלשון המעטה שבהמעטות !) יכולה, לדעתי, להתבצע רק בהליך של סילוקה מכנסת ישראל בדרך לגמרי חוקית ועל פי התקנות למהדרין ! ישמור אותנו האל מכל דרך אחרת.
שימי לב צביה שכלל לא התייחסתי לעצם מהות העניין והאם דבריו של ג'אבר פסולים או לא פסולים. כל זה שייך לדיון שונה לגמרי ובסעיף הבא אגע בו רק על קצה המזלג.
2. יש ילדים (אגב, גם ילדים גדולים) שאוהבים לשחק בפלסטלינה. מה שטוב בחומר הזה היא העובדה שאפשר לעשות בו כל מה שרוצים. כמו הביטוי ההוא: "כחומר ביד היוצר". תעשה בובה, תעשה בית, אפילו תעשה כבשה. וכולי וכיו"ב וכיוצא בהללו.
כך גם ג'אבר. הוא (במקרה זה) לקח את סיפור 'יציאת מצרים' ומולל אותו כראות נפשו וכבחירתו הלגמרי חופשית. מעשה פלסטלינה (ע"ע) קלאסי. למה ומה מניעיו בבחירה הזו דווקא ? פתרונים לג'אבר ולדעתנותו הטמירה ולזה לא אכנס כרגע.
לטעמי הפרשנות והאינטרפטציה שהוא "בחר" (!) הזויות, רדודות ובמידה מסוימת פתטיות ונלעגות ונא האמינו לי (גם את צביה)- לא "היהודי הנפגע והנעלב" הוא זה המדבר מגרוני. זו גם הסיבה שלדעתי אין לכם צורך (בעיקר אתם, ניסו וצביה) לקחת את כל עניין מאמרו של ג'אבר דווקא מנקודת מבט של עילבון אישי ו/או יהודי לאומי.
3. אלייך עפיפונה. אותך השארתי לסוף או, אם תרצי- לקינוח.
וואו, כבר זמן רב שלא נתקלתי במישהיא ששמה כל כך תואם ומתאים למה שהיא משדרת דרך... "כתיבתה הדעתנית".
אני מנחש שהלשון שלך כבר די מחוספסת מרוב עבודת שעות נוספות אצל ג'אבר ושות'.
האם האיש מינה אותך לנושאת החותם שלו ? אם לא החותם אז לפחות נושאת כליו ?? ליחצ"ניתו, דוברתו ? מה, את זו שגם ממונה על עשיית סדר בתוך ספריית תאי מוחו של ג'אבר ? בוחנת כליות ולב ? מעניין, את יודעת בדיוק למה הוא התכוון וכיוון בדבריו ולמה לא ?
מה...ויש לך אפילו תעודת אחריות על כך ??!!!
וכל זה למה ? רק בגלל ש..."המיעוט הנוצרי קובטי נרדף במצרים עד עצם היום הזה" !!!!! ולכן, נובע מזה שג'אבר ידיד ישראל ולכן יכתוב רק טובות עלינו ?! את, העלמה אביה, התגלמות היהודי הגלותי ב"מיטבו" רק שאת לא כל כך מודעת לזה.
מסתבר שעכשיו גם...בגין ובן גוריון יודעים זאת היטב על "בשרם". המסכנים...זה נכון שאף אחד לא מושלם אך מה בדיוק הם עוללו לך ? אביה, נא שתפי אותנו בהגיגייך הנסתרים.
לא יאומן. עפיפון כבר אמרתי ? הרי מרוב 'התלהמותך הג'אברית' בכלל אי אפשר ולא ניתן להתייחס לעצם מהות ותוכן דברייך (אם באמת יש דבר כזה).
עצתי לך הגב' פיטנגו: אף פעם אל תגיבי (בכל פורום ומעל כל במה שהי, בכתב או בע"פ) לפני שאת נוטלת את שני (2) הכדורים בשלמותם. מסתבר שהכחול לבד לא מספיק.
*** מאד חשוב לי לציין שאין לי כל כוונה לתקוף את ג'אבר, או את דעותיו ומחשבותיו בכל תחום שהוא.
זה ממש לא מענייני ברגע זה וכאמור יכול להיעשות בדיון נפרד. ***
עד כאן, מי שמעוניין להגיב- אהלן וסהלן. בכיף.