סדנת כתיבת סיפור חיים - פרק 10, מיון הפרטים

המציאות מורכבת מפרטים רבים ובבואנו לתאר אותה בכתב, עלינו להחליט מה מאותם פרטים כדאי להכניס לסיפור. למרבה הצער, טקסטים רבים סובלים מעומס יתר כתוצאה ממיון לא נכון של הפרטים הנחוצים לתאור המעשה. מהם אפוא חמרי החיים שיש להכניסם אל השיח והתאור, ומהם החומרים שיישארו בחוץ?
על החומרים המוכנסים לסיפור לענות על המבחנים הבאים:
1. רלבנטיות ברמה האינפורמטיבית (פרטים המקדמים את העלילה וכן מוסיפים לתאור הדמויות או הרקע).
2. רלבנטיות ברמה הסוגסטיבית (פרטים היוצרים אווירה, עמדה רגשית מצד הקורא וכו').
חשוב!
מיון וארגון לא נכונים של פרטים עובדתיים גורמים לעלילה דלילה, לשעמום, לדמויות דלות לבלבול ועוד. מיון וארגון לא נכונים של פרטים סוגסטיביים גורמים לאווירה לא מפותחת ולפגמים בפן הרגשי של הסיפור.
תרגיל:
קראו את הקטע המורכב מדיאלוג ומתאור שכתבתם קודם, וסננו מתוכו את הפרטים שאינם עונים על המבחנים שצויינו לעיל. באותו האופן, הוסיפו פרטים חסרים.
***
להשתתפות בסדנה וקבלת משוב מאמנון ז'קונט אנא כיתבו את התרגיל בבלוג שלכם במוטק'ה ולפני אישור הפוסט סמנו וי בצ'ק בוקס: סדנת גיבור תרבות הנמצא מעל כפתור האישור.
למדריך טכני לכתיבת בלוג באתר מוטק'ה: לחצו כאן
היום התחיל את הלימודים המחזור הראשון של "החיים כסיפור", סדנת כתיבה המיועדת לבני 50 פלוס ב-"גיבור תרבות - בית ספר לכתיבה".
למעוניינים להירשם למחזורים הבאים - לחצו כאן
לפורום כתיבה יוצרת באתר מוטק'ה: לחצו כאן