קומפוזיציה

כשאנו עומדים אל מול הנושא שאנו רוצים לצלמו כדאי להקדיש דקה או שתיים להעמדה של האובייקט המצולם - התיחסותו למרחב , פרופורציות האובייקט בתוך החלל המצולם ויחסי הגומלין בין האובייקט הראשי המצולם לבין הנושאים המשניים .
הזוית שבה נבחר חצלם אותו גם היא חשובה בהתיחסותו למרחב בו הוא מצולם .
אם בחרנו לצלם סירה שטה בירקון , נשאיר פיסע של מים שתעיד על השיט שעברה או השיט שהיא עוד תעבור - מוסיף את הסיפור לצילום
היינו רוצים לספר את הסיפור של המקום לכן נשתדל להכניס לצילום מלבד המים את הצמחייה של המקום ואלמנטים נוספים שיכולים להעשיר את הצילום כמו בעלי כנף במקום - שחפים ועוד .
הצילום שבחרתי להעלות כדוגמא כיוון שהסירה היתה מסוג סירה עם מנוע בחרתי לצלם את הדרך שהיא כבר עברה עם התנועה שהיא יצרה במים כשכיוון התקדמותה מאופיין בחרטומה קדימה .
שיקול נוסף לבנות את הקומפוזיציה כך היו השחפים שהוסיפו והעשירו את הקומפוזיציה .
לגבי השאלה שלך היא נוגעת בנושא החשיפה , נושא חשוב בצילום שאכתוב עליו בהמשך .
כדי לענות לך על הצילום הספציפי אני צריך לראות אותו . תעבירי לי אותו כקובץ ואוכל לענות לך
1. אין לצלם אל מול מקור אור. המצלמה מצמצמת את עינה כמו האדם והאובייקט לא מצטלם טוב.
2. אפשרות נוספת היא הארת האובייקט בעזרת הפלש.
3. ולבסוף: במחשב יש תוכנות המאפשרות הבהרת תמונה חשוכה.
תודה לך על העיצות הנכונות.
אני עניתי לך קודם לכן שעלי לראות את הצילום המדובר כדי שאוכל לענות לך
ראובן