מוטקה > בלוגים > הבלוג של יעקב גרשון > התהיה על מעשי הבורא אינה כפירה

התהיה על מעשי הבורא אינה כפירה

התהיה על מעשי הבורא  אינה כפירה

רצח המחריד של שלשת הילדים בצרפת מעלה תהיות רבות ובסתר הלב גם דרישת נקם.. אולם הרצח המזויע לא זכה לנקמה גם הריגתו של הרוצח אינו עונה על משאלות הלב כל עוד מסתובבים בצרפת אנטישמים שלבם מלא שינאה ליהודי באשר הוא יהודי. ההסתה במסגדים יוצרת רוצחים פאנטיים שמוכנים לרצוח בשם הדת בין אם הקורבנות הם יהודים או כופרים אחרים. ביאליק כתב כי ניקמת רצח ילד קטן טרם ברא השטן. "ובכן לוציפר הגיע הזמן שתברא נקמה לרצח ילדים. חוקי האדם אינם מאפשרים להענישם במידת הענישה המגיעה להם." מאחר והנרצחים באים ממשפחות דתיות ובית הספר ממנו יצאו הילדים הוא בית ספר יהודי ,ישנן שאלות רבות שנצורים בלבות היהודים במקום, שאלות שפוחדים לשאול שמא יצביעו על חוסר אמונה במעשי האל. משחר ילדותנו לימדו אותנו שאסור לשאול שאלות של כפירה. אולם למראה הזוועה קשה שלא לשאול את השאלות הקשות. "למה" ? והשאלות מתרוצצות ומעיבות על האמונה. ובכל זאת ארים את הכפפה ואשאל בתהיה "אלוהינו שבשמיים, מה היה חטאם של ילדים ,תינוקות של בית רבן שנרצחו בדם קר על ידי רוצח אכזר חית אדם..?" ומה עזרה אמונתם כי זה שיושב במרומים יגן עליהם. מידי יום התפלל הרב סנדלר ולימד את ילדי בית הספר את אורחות וחוקי האלוהים. מידי בוקר התפלל אל ארך אפיים ורב חסד ובעל הרחמים ,הוא התפלל לרחמיך ולחסדיך. ובתמימותו התפלל וחזר והתפלל כל יום ... "הושיעה , המלך יעננו ביום קראנו" . הייתה בו האמונה כי הישועה תגיע ביום צרה . אולם הישועה שהאמין בה לא הגיעה והרב סנדלר איבד את שני ילדיו הקטנים. והשאלה המהדהדת :"למה"? שמעתי את תגובות המשפחות "זה היה רצון האל". אין שאלות ואין תהיות מדוע זה קרה.? אין זו כפירה לשאול את השאלות הקשות. הללו. תמיד דחקנו את השאלות לקרן זוית מחשש לכפירה. חששנו לשאול גם מאחר וידענו שלא נקבל תשובה. התשובה ש"זה רצון האל " היא לא התשובה הנכונה. השאלה אל זה היושב במרומים צריכה וחייבת להדהד ולהישמע "מדוע "? ושהרבנים יאמרו לנו מדוע. ? לא סתם תשובה מתחמקת האומרת כי "זה רצון האלוהים" אלוהים אינו רוצה לראות ילדים נרצחים.

תגובות  5  אהבו 

456
24/03/12
לצורפתים היה מידע ויכלו לסכל
את מקרה הרצח.השאלה שלך מיותרת
וכאילו פוטרת מאחריות את שרותי הביון
ואת צרפת מאחריות.עובדה שהאיטלקים
פועלים בזריזות נגד פיגועים ביהודים.
מה אומר ומה אדבר
מענין היכן הבלוגים של כול השמאלנים עוכרי ישראל
ואינני מתכוונת לערבים
אלה לאלו ההזויות היהודיות
לא אוסיף
לבי, לבי
השאלה שהצגת נוגעת למעשי אדם. אני העלתי נקודה שמתיחסת למעשיו של האל או יותר נכון למחדל.. דווקא אנחנו היהודים שחושבים שאנו העם הנבחר סובלים יותר מכל עם אחר מאנטישמיות ופגיעות. התהיה שהעלתי מדוע זה ...
השאלה שהצגת נוגעת למעשי אדם. אני העלתי נקודה שמתיחסת למעשיו של האל או יותר נכון למחדל..
דווקא אנחנו היהודים שחושבים שאנו העם הנבחר סובלים יותר מכל עם אחר מאנטישמיות ופגיעות. התהיה שהעלתי מדוע זה שיושב למעלה לא הגן על הילדים
25/03/12
לא הבנתי את הקשר בין דעות "שמאלניות" לבין התהייה על בורא עולם.
חלק גדול מעמינו השיל את אמונתו הדתית לאחר השואה.
אמונה דתית קיצונית יוצרת מאמינים שאינם בוחלים בכל סוג של טרור.
זו אכן הייתה כוונתי בדברים שהעלתי על הכתב
האמונה מול המכות . האם מותר לנו לתהות ולשאול מדוע?
כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
פוסטים אחרונים

אני כבר בן שבע עשרה וזה קרה היום וגם לפני 70 שנה
השבוע חגגתי ימי הולדת 17 לשלושה נכדים ביום שבת לנכדה והיום לנכד ונכדה תאומים. הסתכלתי עליהם גבוהים ויפים הנכד עבר את הגובה שלי באותו גיל 181 סמ המישפט "אני בן 17 " עורר בי זיכרונות הסתכלתי...
לקריאת הפוסט
מי הוא האיש שמצליח לרגש רבים ולגרום לנו לריגוש
המילים היוצאות מפיו הן נבואה וציווי לעולם להכיר בזכותנו להתקיים בארץ אבותינו. זה מה שעשה ביקור במישרפות של אושויץ ובירקנאו. שם ראה את הזוועות ואת תאור שיירות היהודים שנאספו מכל קצוות תבל והובלו...
לקריאת הפוסט
הנה קרב יום העצמאות ה70 לקום המדינה ולא נישכח את הנופלים
אמהות שאיבדו את בניהן במילחמות ישראל שילמו מחיר יקר והיו אמהות ששיכלו שניים מילדיהן. יוסי גמזו הטיב לתאר את השכול בשיר שכתב לכבודה של כלת פרס ישראל אם הבנים. ניזכור את הבנים שנפלו על הגנת...
לקריאת הפוסט

מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה