האם מחאת הנהגים עזרה לעצור את העלאת מחיר הדלק
הכניעה למחאת ציבור הנהגים מעלה את השאלה שכולם צריכים לשאול את עצמם. האם ביבי יכנע למחאה החברתית שתפרוץ בקיץ הזה? תוכנית ההבראה של פרופסור טרכטנברג נדונה במשך תקופה ארוכה יחסית וסוכמו מספר נושאים . רא/ש הממשלה היה גאה לפרסם כי ישום תוכנית ההבראה יצא לדרך.. עד כמה היא תטיב עם שכבת הביניים והעניים נוכל לראות בעתיד אם בככלל . כולנו חווים את העלאות מחירי המוצרים. כולנו גם שומעים את קולות האזהרה של הנגיד שלא להתפתות ולפרוץ את התקציב לכיסוי הוצאות הביטחון הנדרשות . הנגיד הזהיר והצהיר כי כיסוי התוספת לבטחון יעשה ע"י העלאת מיסים.. בעבר גם הוסיף כי אין להעלות את מס ההכנסה וההעלאה תהיה ממיסים העקיפים. המשמעות תהיה ייקור מוצרים. האם אכן נראה את ויתור האוצר על העלאת מחירי הדלק שאמורים היו להתבצע היום? והשאלה היא מהיכן יכוסה הגרעון מהויתור הזה. עד היום לא נמצא עדיין פיתרון כיצד יכוסה הגרעון בסך 300 מליון שח הנובע מהויתור של 10 אג' לליטר בהעלאת מחירי הדלק האחרונה.. האם ע"י קיצוץ בשרותים? או אולי העלאת מיסים? הנגיד רואה לנגד עיניו את המצב השורר בעולם. המיתון עדיין מאיים על אירופה והחשש שיגלוש אלינו טרם פג . הסיכויים שזה יקרה אומנם פחתו אולם צריכים להיות זהירים.
ניכרים .הממשלה כבר מרוויחה בפועל .אין סיכוי
שהמחירים ירדו .המיסים מהרווחים של רשתות המזון
הם גבוהים.שלא לדבר על המעם שאנחנו משלמים.
המחירים עלו לכבוד החגים,יש לנו נס שלא
עלו יותר.מי משלם הציבור כולו.