מחאת הנוסעים נגד פקחי הרכבת הקלה
הכותרת בחדשות הערב הראתה הפגנת מחאה של נוסעים נגד פקחי הרכבת הקלה. אמצעי התיקשורת הראו לנו לא אחת בשידור חי כיצד פקחי הרכבת הקלה בירושלים אורבים לנוסעים ועורכים דוחות קנס רבים. בעיקר נופלות במלכודת נשים מבוגרות שלא שמו לב כי הכרטיס ששילמו בעדו אינו תקין. ההתמרמרויות של הנוסעים הבהירה לנו כי המדיניות של חברת הרכבת הקלה היא לעשות קופה בכל מחיר . לא יתכן שנוסעים רבים ישלמו את מחיר הכרטיס במכשיר האוטומטי ולאחר מכן יסתבר שהכרטיס אינו תקין או שהנוסעים לא ידעו מה התהליך שהכרטיס צריך לעבור על מנת שיהיה בר תוקף. . מפליא כיצד הפקחים מצליחים לערוך דוחות תשלום כה רבים מה שאומר דרשני. אני נזכר בתרגיל עוקץ מלוכלך שנעשה בפראג. . הנסיעה באוטובובוסים החשמליים מחייבת רכישת כרטיסים לפני העליה לאוטובוס . את הכרטיס צריך להעביר במכשיר המותקן באוטובוס. היינו קבוצת תיירים בטיול מאורגן והמדריך רכש כרטיסים גם לרכבל שאמור היה להוביל אותנו להר הפרחים. המדריך התעניין ונאמר לו כי כרטיס האוטובוס טוב גם לרכבל. הגענו לתחנת הרכבל וכל תייר קיבל כרטיס והעביר אותו דרך המכשיר שהוצב בכניסה. . ליד המכשיר עמד מפקח עם כובע רשמי ועקב אחר כניסת הקבוצה. לאחר שאחרון אנשי הקבוצה הגיע לתחנת הרכבל הגיע המפקח והודיע כי על הקבוצה לשלם קנס של 20$ לאדם סהכ 520$ . המפקח טען כי מחיר הנסיעה ברכבל יקר ממחיר הנסיעה באוטובוס (מדובר במספר פרוטות בודדות). לא הועילו כל הטענות שהוא עמד שם בכניסה ויכול היה לעצור את כניסת בעלי הכרטיסים הלא תקינים. הוא איים במאסר אם לא ישולמו הקנסות במזומן באותו מעמד.. ליחס דומה זכו גם מספר תיירים מארצות הברית . היה זה תרגיל עוקץ מסריח שלא מתאים למדינה שרוב הכנסותיה מבוססות על תיירות . בין 40 מליון ל-50 מליון תיירים בשנה.. המדריך שילם את הקנס והודיע למפקח כי חברת הנסיעות תתבע את חברת הרכבל. לא עקבתי אחר התהליך אולם סביר להניח שמישהוא הרים ידים. תהליך התביעה נגד חברה במדינה זרה הוא ארוך ומייגע. יתכן כי המפקח סומך על כך שאף אחד לא יטרח לתבוע את החברה ביחוד תיירים בודדים שנופלים למלכודת העוקץ המסריח.
גם אם יהיו כאלה שינצלו זאת לרעה.
נכון הדברים הם ציניים אבל בארצנו הציניות חוגגת וזו הדרך למלא את הקופות של החזקים על חשבון החלשים .