חזרה להכסף שלי

קופונים: לפעמים זה סתם נייר

הקופונים יכולים להיות כלי נפלא לחסוך כסף, אך גם דרך לשווק מחירים גבוהים ושירות גרוע במסווה של הזדמנות חד פעמית. ממה כדאי להיזהר
צפריר בשן 17/08/11
קופונים: לפעמים זה סתם נייר
מהפכת הקופונים כבר עוד מעט בת שנתיים. רבים מאיתנו כבר התרגלו ללכת למסעדות באמצעות קופונים, לדלג בין מכוני כושר ויוגה ופילאטיס מדי חודש או חודשיים ולשלם מחרים נמוכים בחמישים, שישים ושבעים אחוזים תמורת הכושר שלנו, לבדוק אם יש קופון לפני שקונים מתנה לט"ו באב או ליום האהבה או ליום המשפחה או לראש השנה. הקופונים כבר שינו את חיינו. ודווקא משום שהקופונים שכיחים כל כך ומשמשים משקי בית רבים כל כך, הרי שזה זמן טוב לעצור ולהזכיר מתי הקופונים הם בסך הכול נייר שמטרתו להוציא מכם כסף מיותר, ואיך הם עושים את זה בצורה היעילה ביותר: ? אנחנו אוהבים הנחות גדולות: של 60, 70, 80 אחוזים ויותר. עם זאת, כשנותנים לכם "הנחה של 90 אחוזים!" שכוללת קופון של 100 שקלים במחיר של עשרה שקלים לרכישת מוצר באלף שקלים - זו לא הנחה של תשעים אחוזים, אלא הנחה של תשעה אחוזים בתוך מעטפת רמאות של מאה אחוזים. הנחה של 50 אחוזים היא חצי מחיר, ומדובר על מחיר המוצר כולו, ולא קופון דמיוני של 50 או 100 שקלים, שהם רק חלק מהמחיר שאתם משלמים. ? כשאורך החיים של הקופון קצר, מנסים להוציא מכם כסף מבלי שתצרכו את השירות. כך למשל, אם מציעים לכם כרטיסייה של עשר כניסות לחדר כושר בתוך חודש אחד, יודעים שסביר להניח שלא תבואו יותר מחמש פעמים. כך יוצא ששילמתם מחיר כפול על כל כניסה לחדר הכושר. מנגד, קופונים למסעדות עם אורך חיים קצר בונים על זה שפשוט לא תספיקו להגיע בטווח התאריכים המוגבל. הצעה שלנו: אל תקנו אותם. ? האותיות הקטנות הן לב ליבו של הקופון. הן מסבירות את מהות ההנחה, את פרק הזמן שבו ניתן לממש את הקופון ואת שלל הסייגים למיניהם שמושתים על הקופון. ככל שחולף הזמן מאז תחילת השימוש בקופונים גדלה היצירתיות של מנפיקיהם - ובהתאמה מתארך החלק של האותיות הקטנות. ? קופונים עם הנחות ענק על חופשות הם בדרך כלל קשקוש. מחירי המחירון הנקובים בהם הם המצאה. זה נכון גם במקרים רבים אחרים ובמוצרים רבים אחרים, אבל בכל הנוגע לנסיעות לחו"ל הכלל הוא לציין "מחיר מחירון" שאיש לא ישלם לעולם, וממנו לנגוס את ההנחות הדמיוניות. לסיכום, הקופונים הם כלי נפלא לצרכן המתוחכם שמעוניין לחסוך כסף, במיוחד בכל הנוגע לפעילות הפנאי וההוצאות הכרוכות בה. עם זאת, חשוב לזכור שעם התפתחות השיטה, גדל גם מספר הארגונים שיודעים לשווק לכם מחירים גבוהים ושירות גרוע במסווה של קופונים חד פעמיים. ולכן שמרו על עצמכם היטב לפני שאתם קונים, קראו את האותיות הקטנות, השוו מחירים - ורק אחר כך החליטו האם לרכוש.
עוד על צרכנות נבונה:

חוק העיצומים הכספיים: יותר כוח לצרכנים

איבדתם את המזוודה? יש מה לעשות

מזגנים: הטיפול הנכון

סל הקניות: לשלם פחות

איך לדבר עם חברות הסלולר

להתיעצות עם מומחי מוטק'ה:

פורום צרכנות, תלונות ותגובות
תגובות  0  אהבו 

כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
עוד בהכסף שלי

איך להיזהר מעקיצות נדל"ן?

עד גיל 40 ניסתה טובה רוכברגר-מאיר (63) להקים עסקים, בעיקר בתחום ההלבשה, ו"בכל פעם זה היה כישלון מפואר", היא...

לקריאת הכתבה
כך תחסכו כסף בתשלום החשבונות השוטפים

רובנו מודעים למושג כלכלה נבונה, שהמוטו שלה הוא "לא צריכים - לא צורכים". אבל מה קורה עם החשבונות השוטפים,...

לקריאת הכתבה
מחברים את האזרחים הוותיקים לדיגיטל

בעשור האחרון חלה עלייה משמעותית מאוד בקרב האזרחים הוותיקים בשימוש במחשב בכלל ובאינטרנט בפרט: לפי סקר...

לקריאת הכתבה
מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה