חזרה להכסף שלי

קנסות מדורגים לספקיות התקשורת

ועדת השרים לחקיקה אישרה ההצעה להטיל קנסות על חברות תקשורת בגין הפרת רישיונותיהן
צפריר בשן 02/01/12
קנסות מדורגים לספקיות התקשורת
ועדת השרים לחקיקה אישרה אתמול פה אחד את הצעת החוק של משרד התקשורת להטיל קנסות מדורגים על ספקיות התקשורת השונות. הפרה של הוראות הרישיון, אפילו במקרה של לקוח בודד, תאפשר למשרד להטיל על בעלי הרישיונות עיצומים כספיים הנגזרים מההכנסות ומחומרת ההפרה. עד כה הגיע גובה הקנסות לחברות בעלות הכנסות גבוהות ל-16 מיליון שקל, אך למנכ"ל משרד התקשורת לא היה שיקול דעת בקביעת גובה הקנס, כך שיהלום את חומרת ההפרה. החוק במתכונתו החדשה יוכל לקשור בין חומרת ההפרה לגובה הקנס, ויאפשר שימוש יעיל בסנקציות. הסכום המרבי של העיצומים הכספיים שאותם רשאי המנהל להטיל על חברות בתחום הבזק - חברות הטלפון, הסלולר, האינטרנט והטלוויזיה הרב-ערוצית - יהיה מבוסס על שילובם של שני קריטריונים: חומרת ההפרה וגובה ההכנסות השנתיות של החברה המפרה. לפי הצעת החוק מנכ"ל המשרד יהיה רשאי להטיל קנס על הפרות קלות ולהעלות את גובה הקנס לארבעה, שמונה או 16 מיליון שקל, בהתאם לאופי ההפרה ולחומרתה. שר התקשורת משה כחלון אמר בעקבות אישור ההצעה: "מדובר במהלך שיחזק משמעותית את יכולת האכיפה של משרד התקשורת מול החברות ויטפל בעוולות צרכניות".
משרד התקשורת יוכל לקנוס:
? חברה שהפסיקה, עיכבה, הגבילה או ניתקה שירות למנוי בניגוד להוראות הרישיון. ? חברה שהפרה את כללי הסכם ההתקשרות: לא נתנה למנוי אפשרות לעיין בו או חרגה מהכללים בכריתת ההסכם, תוכנו ונספחיו, לא מסרה למנוי עותק מהחוזה ועוד. ? חברה שהפרה הוראות בעניין ניתוק שירות, הפסקת שירות או סיום התקשרות עם מנוי, במקרים של בקשת מנוי, בשל הפרת הסכם התקשרות בידי מנוי, או בעניין מנוי רדום. ? חברה שהפרה הוראות בכל הנוגע לתקופת התחייבות, לרבות משכה, תנאיה וסיומה, ובנוגע להצעת התקשרות ללא תקופת התחייבות. ? חברה שהפרה את הרישיון בעניין מתן גישה למנוי למוקד חירום. ? חברה שלא מסרה מידע לשר או לאנשי משרד התקשורת בהתאם לחוק. ? חברה שהתנתה שירות ברכישת ציוד קצה (טלפון, ממיר וכו'). ? חברה שלא הפעילה מרכז שירות בהתאם להוראות הרשיון, ובכלל זה מוקד שירות לקוחות, גורם אחראי לטיפול בתלונות ועוד.
עוד על צרכנות נבונה:

פרויקט חדש יסייע לצרכנים לתבוע עסקים

בנקים: אל תתפתו לפרסומות

כל הדרכים לטוס בזול

זה לא לטלפון

מחשב חדש: לקנות חכם

להתיעצות עם מומחי מוטק'ה:

פורום צרכנות, תלונות ותגובות
תגובות  0  אהבו 

כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
עוד בהכסף שלי

איך להיזהר מעקיצות נדל"ן?

עד גיל 40 ניסתה טובה רוכברגר-מאיר (63) להקים עסקים, בעיקר בתחום ההלבשה, ו"בכל פעם זה היה כישלון מפואר", היא...

לקריאת הכתבה
כך תחסכו כסף בתשלום החשבונות השוטפים

רובנו מודעים למושג כלכלה נבונה, שהמוטו שלה הוא "לא צריכים - לא צורכים". אבל מה קורה עם החשבונות השוטפים,...

לקריאת הכתבה
מחברים את האזרחים הוותיקים לדיגיטל

בעשור האחרון חלה עלייה משמעותית מאוד בקרב האזרחים הוותיקים בשימוש במחשב בכלל ובאינטרנט בפרט: לפי סקר...

לקריאת הכתבה
מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה