רוצים להתנתק מהכבלים? תשלמו
לקוחות הוט המבקשים להתנתק מהשירות ולעבור לשירותי הממיר החדש נקנסים במאות שקלים ואף יותר. זה הזמן להתמקח עם חברות הכבלים והלוויין על המחיר
צפריר בשן
14/10/09

הבוקר פורסם בעיתון דה מרקר כי חברת הטלוויזיה בכבלים הוט העלתה את קנסות היציאה שמשלמים המתנתקים מחבילות הטלוויזיה שהיא מציעה. המהלך הזה של הוט הוא תגובה לכניסה לשוק של שירות חדש של ממירי DTT (עיד"ן), המאפשרים צפייה בחמישה ערוצים בלבד (ערוץ 1, ערוץ 2, ערוץ 10, וכן ערוצים 33 ו-99) ללא שימוש בשירותי טלוויזיה רב ערוצית של הוט או של יס.
יש לשים לב שהקנס - על פי הפרסומים - כולל גם תשלום חד פעמי של 480 שקל וגם תשלום על כל חודש שבו השתמשתם עד כה בחבילת השירות. על פי חישוב שהראה דה מרקר, הקנס עשוי להסתכם אפילו בסכום בן ארבע ספרות, סכום מרתיע ללא ספק.
למי שאינו מעודכן, שירות עיד"ן מתאפשר באמצעות ממיר שאינו דורש תשלום חודשי. את הממיר ניתן לרכוש, תמורת 399 שקל, בסניפי הדואר. עד כה נשמעה לא מעט ביקורת על איכות הקליטה של השידורים באמצעות השירות, אולם סביר מאוד להניח שבטווח הקצר והבינוני תשתפר הקליטה לסטנדרטים רגילים.
העלאת הקנס של הוט מחדדת את השאלה מה כדאי לכם: להתנתק משירותי הטלוויזיה הרב ערוצית היקרים ולעבור לעיד"ן, או להישאר עם ריבוי הערוצים המיותר לעתים (ברוס ספרינגסטין שר לפני 20 שנה על "57 ערוצים ושום דבר לראות"), אך המספק גם בידור נוסף בהתאם לטעמכם?

התשובה מתבססת בראש ובראשונה על דפוסי השימוש שלכם. מחקרים ועבודות שיווק רבות מראים שפלח האוכלוסייה הבוגרת מסתפק לרוב בערוצי הברודקאסט - ערוצים 1, 2 ו-10- ולא מגלה עניין של ממש בערוצים אחרים. אם אתם נמנים עם הציבור המתואר ואינכם צופים בערוצים הסרטים, הספורט, הבידור והאלטרנטיבות האחרות, ודאי וודאי שמוטב לכם לעבור לשירות עיד"ן. אפילו קנס של אלפי שקלים יתגלה כמשתלם אחרי שנה של שימוש. לדוגמה, אם אתם משלמים 150 שקל בחודש עבור שירותי הטלוויזיה הרב ערוצית, הרי שהתנתקות תחסוך לכם 1,800 שקל בשנה. גם אם כוללים קנס של 1,000 שקל וממיר עיד"ן בסך 400 שקל, העסקה מתגלית ככלכלית בתוך שנה וחוסכת 1,800 בשנה החל בשנה השנייה.
זאת ועוד: הוט, למשל, מציעה שירותים אחרים מלבד טלוויזיה רב ערוצית: אינטרנט וטלפוניה. אם אתם מנויים של הוט בחבילה הכוללת יותר מרכיב שירות אחד ואין לכם צורך בריבוי הערוצים, סביר מאוד להניח שתצליחו לצמצם את הקנס ואולי אפילו להימנע ממנו לגמרי. החברה תיאלץ לשקול האם כדאי לה לקנוס אתכם בסכום גבוה ולוותר עליכם כמנויים של כל שירותיה, או להסתפק בקנס מופחת כדי שתמשיכו לשלם על שירותים אחרים.
ולסיום, אל תשכחו - תקופה כמו זו, שבה נכנס לשוק שחקן חדש ומאיים על הסדר הקיים, מהווה הזדמנות לכל הלקוחות, אפילו לצרכנים הכבדים של שירותי צפייה על פי דרישה וערוצי הנישה שלעולם לא מתכוונים להתנתק משירותי הכבלים או הלוויין. היום יותר מתמיד עליכם לבדוק את ההוצאה הקבועה שלכם בגין השירות, להתקשר לספק הטלוויזיה הרב ערוצית ולקבל הנחה. ואם קיבלתם הנחה רק לפני חצי שנה? אין דבר, התקשרו שוב! החברה חוששת מנטישה של לקוחות, וזו הזדמנות לא חוזרת עבור כל אחד מאיתנו לשפר את מצבו וקבל שירותים רבים יותר תמורת כספנו, או הנחה תמורת השירותים שאנו צורכים.
חשוב שתתקשרו ולפחות תשפרו את תנאיכם. וזכרו: חברות השירותים רואות באוכלוסייה הבוגרת טרף קל, ופעמים רבות גם נוח לשכנוע. אם אתם מרגישים שתתקשו לעמוד בלחץ של נציג החברה, היעזרו בקרוב משפחה - בן, אחיין או נכד, ותחסכו (לפחות) מאות שקלים בשנה.
עוד על צרכנות נבונה:
על מיתון, אינפלציה והממיר הדיגיטלי
שידורים לפי דרישה - כמה זה עולה לנו
טיפים צרכניים חשובים
שירותים קבועים: על מה בדיוק אנחנו משלמים
להתייעצות עם מומחי מוטק'ה:
פורום צרכנות, תלונות ותגובות

עוד על צרכנות נבונה:
על מיתון, אינפלציה והממיר הדיגיטלי
שידורים לפי דרישה - כמה זה עולה לנו
טיפים צרכניים חשובים
שירותים קבועים: על מה בדיוק אנחנו משלמים
להתייעצות עם מומחי מוטק'ה:
פורום צרכנות, תלונות ותגובות
תגובות
0
אהבו
0
כתוב/י תגובה...
עריכת תגובה
השבה לתגובה
עוד בהכסף שלי
איך להיזהר מעקיצות נדל"ן?
עד גיל 40 ניסתה טובה רוכברגר-מאיר (63) להקים עסקים, בעיקר בתחום ההלבשה, ו"בכל פעם זה היה כישלון מפואר", היא...
כך תחסכו כסף בתשלום החשבונות השוטפים
רובנו מודעים למושג כלכלה נבונה, שהמוטו שלה הוא "לא צריכים - לא צורכים". אבל מה קורה עם החשבונות השוטפים,...
מחברים את האזרחים הוותיקים לדיגיטל
בעשור האחרון חלה עלייה משמעותית מאוד בקרב האזרחים הוותיקים בשימוש במחשב בכלל ובאינטרנט בפרט: לפי סקר...
מוטק’ה גם בפייסבוק
סייר תמונות