רייכר מתרגז: שאלה של אמונה

בנשימה עצורה קראתי סיפור פלילי שהסתיים באסון. שני פושעים שהכינו במכוניתם מטען נפץ על מנת לגרום למותו של אדם אחר נלכדו במכוניתם כאשר, כנראה בשגגה, התפוצץ המטען, ושניהם נהרגו. אחד מהם, כך קראתי בעיתון, הספיק, לפי עדי ראייה, לומר בטרם השיב את נשמתו לבוראו את המשפט: "שמע ישראל". ייתכן אפילו שהוא חובש כיפה, ואכן נשא תפילה נואשת לבוראו.
מכאן אני מבין שהוא אדם מאמין. ואני חוזר ושואל, ונבצר ממני להאמין כי אדם מאמין הדבק כנראה במצוות מתכנן את הפשע הנורא מכול: רצח. אילו היה חילוני היה בוודאי זועק: "הצילו", ולא פונה לבורא שברקיע כאשר הוא מתכנן את ביצועה של העבירה הגדולה ביותר בעשרת הדיברות, "לא תרצח"! כאשר הוא פונה עם נשימתו האחרונה לאלוהיו ומבקש רחמים, הרי ניתן לפרש את קריאתו כאילו היה אומר: נכון, כבודו. אני רוצח שכיר. אבל אנא הושיעני והנח לי לבצע את זממי.
מעת לעת אני מבחין בחובשי כיפה צועדים בסך על מדרגות בתי המשפט בדרכם לבתי הכלא, ואני חוזר ושואל: האין סתירה בין תפילה זכה, שלוש פעמים ביום, הנחת תפילין וחבישת כיפה לבין ביצוע כל אותן עבירות שהבורא מתמלא חרון למראן? האם אותם בריונים עבריינים, רוצחים או מורשעים במיני עבירות, הם אכן באמת ובתמים יהודים מאמינים? שלא לדבר על גדולים בתורה, רבנים שצאן מרעיתם סוגד להם והם מורשעים כאחרוני הפושעים בעבירות שיש עימן קלון גדול.
ריבונו של עולם, אני שואל, הייתכן? לטעמי הם אינם מאמינים באמת ובתמים בתורת ישראל, אלא עושים אותה קרדום לחפור בו.
גם מי שמיידה אבנים בהפגנה ומסכן חייהם של עוברים ושבים או של שוטר, אף הוא אינו ירא שמים אלא בריון או פרחח שהטלית משמשת לו כיסוי לבל תתגלה ערוותו ברבים.
רוצים להתעדכן? הצטרפו למוטק'ה בפייסבוק
מבריחי מכס למיניהם, מעלימי מסים המיטיבים את כיפתם על ראשם, אף הם נתפסים בעיני כבלתי מאמינים בעליל. אילו היו באמת ובתמים מאמינים בשכר ועונש, היו נרתעים ממעשים שהבורא ממקום מושבו צופה בהם וכועס. הרי הבורא בוחן כליות ולב, והוא יאמין לנבל הנע בדבקות תוך שהוא ממלמל מילות תפילה כי הוא אכן יהודי מאמין?
כך שבתוך כל אותו עם גדול ורב של מגדלי זקנים, חובשי כיפות ודבקים בתפילות יש, אצל רבים, או אחדים, או קומץ, פער של ממש בין הרגל התפילה והכיפה שאולי קנו בבית אבא ואמא לבין אמונה דתית זכה וטהורה.
יהודי מאמין צריך וחייב לקיים מצווה קלה כחמורה, ולא לחטוא במפגיע ומתוך תכנון ומחשבה תחילה ובכך להתריס כלפי שמים. אם יש מבין קוראינו מישהו שינמק אחרת את הסתירה הזו בין תפילה למעשה, אשמח לשמוע ולקרוא אותו.
פניות לגדעון רייכר בדוא"ל: [email protected]
עוד עם רייכר:
רוצים לדבר על נושאים אקטואליים, להחליף דעות, לשמוע ולהשמיע? היכנסו לפרלמנט של מוטק'ה |
מדי שנה מושיטים את זרועותיהם מאות אלפי קשישים ומתחסנים כנגד מחלת השפעת, וחיוך של נחת עולה על שפתיהם. הם...
אנחנו נוהגים לשאת את ראשינו בגאווה וקובעים ביהירות: אנחנו עם סגולה, אין כמונו בסביבה. האמנם? ואולי הגיע...
ראש הממשלה בנימין נתניהו חוזר ומצהיר: כל עוד הפלשתינאים לא יכירו במדינת ישראל, לא ננהל איתם משא ומתן...
עברייני דורינו גילו את הסוד והוא: ההתחזות לחוזרים בתשובה, שהכיפה בגודל צלחת מכסה את קודקודם, בתקווה שהשופט הרחום והחנון יאמין להם ויקל בעונשם. או שהאלוהים הרחום והחנון לעיתים יראה את כיפתם וזקנם וימחל להם .
בכלא לצדיקים חובשי כיפה ומתפללים ולומדים תורה כל היום?....נשמות טהורות שעשקו, אנסו ורצחו...
רציתי להפנות את תשומת ליבך לעובדה כי ברשות לשיקום האסיר ישנו אגף שיקום תורני. באחוזים הוא האגף המצליח ביותר בתחום שיקום האסירים. על כן חלק מהנידונים מגיעים לבתי המשפט כאשר הם בתהליך של שיקום תורני ואין הכרח כי הם היו שומרי מצוות בשעת ביצוע העבירה.
בנוגע לעשיית התורה כקרדום לחפור בה אני מסכים בהחלט כאשר העבירה שבוצעה היא בניגוד להלכה.