חזרה לחדשות היום

רייכר מתרגז: שיא ההפקרות

יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד משבית את הנמל בעילות שונות ומשונות ונוהג בכולנו כמו בצמיתים, ואין פוצה פה ומצפצף
גדעון רייכר 27/05/14
רייכר מתרגז: שיא ההפקרות

נמל אשדוד. צילום: ChameleonsEye, Shutterstock

 

אילו היו עורכי ספר השיאים של גינס העולמי מחליטים כי עילה לשביתה נכללת בין שיאי תבל, היה שמו של אלון חסן, מנהיגם של פועלי נמל אשדוד, נכתב באותיות של זהב.

 

הוא הכריז על שביתה בנמל אשדוד. והסיבה - כאשר נהגי משאיות הפורקים מטענים בנמל נוסעים מעת לעת ברוורס, הרי בנוסף לקולות האזהרה הצורמים שמשמיעה המשאית ובנוסף להתבוננות שקדנית במראה של הנוהגים בציוד הכבד, תובע המושל עז המצח של הנמל כי מעתה ואילך יוצב עובד נמל מיוחד על כלי הרכב הנוסעים אחורה והוא ינחה אותם בקריאות גרוניות במסע המסוכן והמורכב. לא. אין זו בדיחה. הנמל הושבת. יצואנים ויבואנים נפגעים קשות, ומנהיג צבא העמלים חושף את זרועותיו האיתנות ומשורגות השרירים.

 

נער הייתי וגם זקנתי, והפקרות כזו, נטולת רסן, טרם נראתה במקומותינו.

 

ליבי עם פועלי הנמל. אני עצמי, כנער חיפאי, עבדתי בנמל חיפה לא בעבודה מכובדת של מנופאי המביא משכורות עתק לביתו, אלא טאטאתי במטאטא נצרים את הנמל. גם הייתי פועל בניין תקופה מסוימת ודחפתי מריצות עמוסות בטון לעייפה. אבי היה פועל בניין ב"סולל בונה" בחיפה. אני יוצא מעמד הפועלים ומעריך ללא גבול עובדי כפיים. אבל העמל הזה, חסן, נוהג בכולנו כבצבא של צמיתים הסרים למרותו. אין פוצה פה ומצפצף.

 

העילה של חסן להשבתה איננה רק תביעתו לעובד רוורסים במשרה מלאה, אלא חקירת המשטרה שבוצעה כדין בעקבות תאונה קשה שאירעה לפני חודש בנמל אשדוד. שני נהגים של כלי עבודה כבדים שנעו בנמל גרמו לתאונה שבמהלכה נפצע עובד הנמל. חסן זעם. כיצד קורה שנהגים נחקרים וההנהלה לא מגבה אותם? נכון שהם לא הקפידו על נהיגתם ברוורס, אבל ההנהלה צריכה מיד להתייצב לצידם, ומשלא עשתה זאת הוא תובע כי מעתה ואילך לא יהיו נהגים בנמל חשופים לחקירה גם אם עברו על החוק והיו מעורבים בתאונה בתחומי הנמל.

 

כלומר, עובד נמל יהיה חסין מפני כל חקירה ודרישה בעקבות נהיגה רשלנית. מחוץ לנמל ימשיכו לשרור החוקים הנוקשים של מדינת חוק, ואילו בממלכתו של חסן, בעל משאיות ועתיר ממון, יונהגו חוקי חסן.

 

רוצים להתעדכן? הצטרפו למוטק'ה בפייסבוק

 

קצין הבטיחות של הנמל העז להתייצב כנגד פסיקתו של הרודן וקבע כי נסיעה זהירה של כלי עבודה ברוורס בנמל דיה כדי למנוע תאונה, ואין צורך להציב עובד מיוחד שינחה את הנוהגים לאחור. לשמחת כולנו, בעקבות פנייה בהולה לבית הדין לעבודה בבאר שבע, הורתה שופטת לעובדים לחדול מהעיצומים.

 

אנחנו זוכרים עדיין כי בחודש דצמבר האחרון השבית אותו ועד את הנמל באשדוד בעקבות הקפדה על חובת עובדי הנמל לחבוש אפודי בטיחות זוהרים גם בעת שנהגו את הכלים הכבדים. כלומר, כאשר הם מצטווים להגן על עצמם הם שובתים וכאשר הם מבקשים לגונן על עצמם בעת נהיגה ברוורס הם תובעים משגיח מיוחד.

 

נדמה כי הגיעה השעה להשליט ביד חזקה ובזרוע נטויה את שלטון החוק בשער הכניסה החיוני הזה, ואפילו יהיה מלווה הדבר בהשבתת מגן של הנמל ובהטיית כל האוניות לנמל חיפה עד אשר יוקם לתפארה נמל נוסף פרטי בחופי ארצנו.

 

שביתה היא נשק קדוש ויקר ערך. יש להשתמש בו במשורה ובחיסכון. העובדה שחסן איננו ירא ולו לשנייה מאימת דעת הקהל ומצפצף במלוא גרונו על כל ערך מקודש שנבנה בעמל של שנים על ידי עובדים מזי עמל יש בה כדי להדאיג. הגיעה העת שהציבור, שהוא הבעלים של הנמל והוא המשלם את מחיר חוצפתו נטולת הרסן של "מנהיג הפועלים" ושל "הצבא" הסר למרותו, יחזיר את הנמל לבעלים האמיתי: אנחנו. כולנו.

 

פניות לגדעון רייכר בדוא"ל: [email protected]

 

עוד עם רייכר:

שאלה של כלכלה

הניחו לצבא

בעניין אולמרט

די להבלגה

 

רוצים לדבר על נושאים אקטואליים, להחליף דעות, לשמוע ולהשמיע? היכנסו לפרלמנט של מוטק'ה

תגובות  0  אהבו 

כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
עוד בחדשות היום

האם החיסון נגד שפעת לא יעיל בגיל השלישי?

מדי שנה מושיטים את זרועותיהם מאות אלפי קשישים ומתחסנים כנגד מחלת השפעת, וחיוך של נחת עולה על שפתיהם. הם...

לקריאת הכתבה
אם כל הסיוטים: תחבורע ציבורית

אנחנו נוהגים לשאת את ראשינו בגאווה וקובעים ביהירות: אנחנו עם סגולה, אין כמונו בסביבה. האמנם? ואולי הגיע...

לקריאת הכתבה
מר בנימין נתניהו, קבל כבר החלטה

ראש הממשלה בנימין נתניהו חוזר ומצהיר: כל עוד הפלשתינאים לא יכירו במדינת ישראל, לא ננהל איתם משא ומתן...

לקריאת הכתבה
מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה