מוטקה > כל הקבוצות > הפרלמנט של מוטק'ה > כתבה ד"ר מאיה מארק...ממליץ בחום לקרוא

כתבה ד"ר מאיה מארק...ממליץ בחום לקרוא

20/07/23

דברים שכתבה ד"ר מאיה מארק היום:

"חייבים להפסיק לעשות ניתוחים משפטיים מורכבים לעילת הסבירות. להפסיק לנתח חוקים. להפסיק לעסוק בנוסוחים של סעיפי חוק. לחדול לאלתר מהניסיון להעביר את הציבור קורס מזורז במשפטים. יש רק שתי שאלות חשובות שעליהן  - ורק עליהן צריך לדבר - "למה" רוצים לעשות את כל הדברים האלה ו"מי" רוצה לעשות אותם. 

התשובה לשאלות האלה צריכה להיות נרטיב-העל של המחאה. וכשהוא יוטמע גם יהיה ברור  - סוף סוף -  מה צריכות להיות מטרות-העל שלה. בשני משפטים: ההפיכה המשטרית היא הפיכה דתית. המנוע האידיאולוגי שלה הוא הימין הדתי. הכוחות שדוחפים אותה בכל הכוח הם המפלגות הדתיות והחרדיות. מיעוט של פחות מעשרים אחוז שהשתלט על המדינה ומטרתו לגזול את החופש והרכוש של היתר. זה לב העניין. 

הליכוד הוא לא לב הסיפור כאן. תאונת הדרכים שנקראת הליכוד 2023 היא פועל יוצא של הנדסת אנוש שקבצה יחדיו חסידים שוטים, צעקנים, מושחתים ואידיוטים שימושיים כדי לשרת אינטרסים של איש מסוכן אחד. האנשים הללו  אינם משקפים את הרוב המוחץ של המצביעים שלהם. והם אינם משקפים את הדי אנ אי של מפלגת השלטון שעד לפני שניה היו בה אנשים שונים לגמרי. הם לא הסיפור. 

הסיפור האמיתי - הדתה של ישראל וחלוקה מחדש של הרכוש בין דתיים וחרדים לבין כל היתר -  בא לידי ביטוי בכל הצעת חוק, בכל מופע קרקס בועדת חוקה, בכל התבטאות של רוטמן וסמוטריץ'. הוא החוט שמקשר בין ביטול הרשות לקיום מעמד האישה, ומתן סמכויות לבתי דין רבניים, העברת תועפות של כספים לחרדים, ביטול לימודי ליבה, והעברת כספי ארנונה מאזורי תעשיה להתנחלויות. הוא מטרת העל של המהלך להחלשת בג"צ שאמור להגן על הציבור מגזל רכושו, חרותו וזכויותיו ומפני דורסנות המיעוט (כן, חלק מהמשימה היא להפוך את הנרטיב של "רצון הרוב". הטרלול הזה איננו  - בשום צורה - רצון הרוב אלא בדיוק ההפך).  

כדי לנצח בקרב על התודעה השפה חייבת להשתנות. חייבים להפסיק להגיד שביטול הסבירות "עלול" לפגוע בזכויות נשים - ובמקום זה להסביר שזו המטרה. צריך להפסיק להגיד ששינוי הרכב הועדה לבחירת שופטים יחליש את הביקורת על הממשלה - ולהסביר שזו המטרה. ובעיקר, בעיקר, צריך להבין שהזמן לסוג הזה של שיח - ענייני, מקצועי, איטלקטואלי, מנומק - עבר מזמן. מספיק לצפות דקה אחת במתרחש בועדת חוקה כדי להבין שהצד השני מזמן לא שם. זו מראית עין, משיכת זמן, ניסיון להרדים את הציבור ולבלבל אותו עם אלף פרטים כדי להסתיר את התמונה הגדולה. 

אנחנו בעיצומו של קרב על כל מה שיש לאדם בחייו - חרותו, ביתו, חסכונותיו, שפתו, תרבותו, עתיד ילדיו. הזמן לויכוחים על נוסחי חוק, למאמרים מלומדים, לדיונים על הצ'ופצ'יק של הניסוח לועדות ולויכוחים פרלמנטריים היה לפני יותר מעשור, כשהימין הדתי והמפלגות החרדיות התחילו לקדם את ההפיכה המשטרית, לבנות כוח, ולהשתלט על המדינה. גם אז האופוזיציה בגדה בנו. לא עסקה בדת ומדינה, לא עסקה בהתנחלויות, לא עסקה בחרדים, הניחה לימין הדתי לצבור כוח מטורף וכל אותו הזמן הטיפה למען "אחדות בעם". בצינוק ליד ביבי שמור מקום של כבוד לאנשים האלה. חשוב להוקיע אותם ואת דרכם לא רק בגלל צדק היסטורי אלא כי גם היום - כשהחרב מונחת על הצוואר ואסטרטגיה פוליטית כושלת של עשורים התפוצצה לכולנו בפרצוף - הם ממשיכים באותו קו. 

תנו לפוליטיקאים האלה להמשיך להתנהג כמו האפסים שהם. לגנות את טובי הלוחמים והלוחמות שלנו שמסרבים לשרת בצבא השם ונלחמים את המלחמה שהם היו צריכים להוביל. תנו לגנץ וללפיד לשבת ולהתפלפל על נוסחים בבית הנשיא. תנו למשפטנים ואקדמאים מטעם להרדים את הציבור. לנו אסור ליפול בפח הזה. לא הרצאות מלומדות ולא קורסים במשפטים. הזמן לדיבורים מהסוג הזה עבר מזמן. הם יכולים להתקיים רק מול יריב שמכבד את כללי המשחק ולא מול כזה שעובד בריסוק שלהם. עכשיו יש רק שני דברים ושנייים בלבד שצריך לדבר עליהם - מי דוחף בכל הכוח להפיכה משטרית ולמה הוא עושה את זה.  התשובה: מיעוט דתי וחרדי מנסה להשתלט על המדינה ולקחת את החופש והרכוש של היתר. איך יקראו לחוקים שבאמצעותם הוא יעשה את זה - זה באמת לא חשוב."


תגובות  46  אהבו 

21/07/23
קראתי וצחקתי. צחוק עצוב.
21/07/23
קודם כל טוב שקראת, זה גם הישג. אם צחקת וגם בכית, אתה מזכיר לי את הילד הזה שמתערבב לו צחוק עם בכי. זה באמת לפעמים קורה. רק שאני חושש שאין שום דבר משעשע במה שכתבה הד"ר הנכבדה. חשבתי לתומי שאתה לא בי...
קודם כל טוב שקראת, זה גם הישג. אם צחקת וגם בכית, אתה מזכיר לי את הילד הזה שמתערבב לו צחוק עם בכי. זה באמת לפעמים קורה.

רק שאני חושש שאין שום דבר משעשע במה שכתבה הד"ר הנכבדה. חשבתי לתומי שאתה לא ביביסט וראה זה פלא יצא המרצע מן השק.

הנקודה היא שלמחאה הענקית הזו אין שום דבר נגד העם, נגד חרדים, נגד ימנים, אפילו ביביסטים ואפילו הזויים משיחיים. המחאה הזו ממוקדת מטרה בדבר אחד, במושחתים ששולטים היום על ברזי הדמוקרטיה הישראלית.

אז הנה בשבילך, קח פרוזאק זה יעזור לחרדות.
21/07/23
קודם כל - שמחתי לקרוא את תגובתך ולהווכח שאבחנתי הראשונית היתה נכונה. פשוט אין באפשרותך להגיב עניינית בלי לספק ייעוץ פסיכולוגי לאנשים שלא פגשת מימיך, כנראה שזה מקל על רגשי הנחיתות שלך. לעצ...
קודם כל - שמחתי לקרוא את תגובתך ולהווכח שאבחנתי הראשונית היתה נכונה. פשוט אין באפשרותך להגיב עניינית בלי לספק ייעוץ פסיכולוגי לאנשים שלא פגשת מימיך, כנראה שזה מקל על רגשי הנחיתות שלך. לעצם העניין - אני צחקתי כי מה ההדוקטורית כתבה היום - אני אומר כבר 40 שנה , אלא שעד היום כולם טמנו את ראשם בחול כמו בנות יענה. במדינה דמוקרטית אי אפשר לנצח את הדמוגרפיה.
21/07/23
עזוב זה הקטע שלו.. זאת הדרך שלו להרגיש עליון על האחרים.. הזיית הניתוחים הפסיכולוגיים שלו. כנראה ילד מוכה שכל מה שנותר לו זה האטרף הפנטזיונרי שלו.. אגב הברנש כבר סולק מהפרלמנט.. והוא בדרך להיות מסול...
עזוב זה הקטע שלו.. זאת הדרך שלו להרגיש עליון על האחרים.. הזיית הניתוחים הפסיכולוגיים שלו.
כנראה ילד מוכה שכל מה שנותר לו זה האטרף הפנטזיונרי שלו.. אגב הברנש כבר סולק מהפרלמנט.. והוא בדרך להיות מסולק שוב..
מסכימה איתך מכל הלב, יש אנשים ששכחו את הכבוד והבושה שלהם בבית.
דב יקר, ואני שואלת איך אותה מלומדת מדברת רק על חרדים דתיים וחילוניים...הכיצד "שכחה" להזכיר גם את שני מיליון הערבים אזרחי המדינה החוקיים? האם להם אין חלק ונחלה במה שקורה? יש סיכוי שהיא "שכחה" אותם בכל...
דב יקר, ואני שואלת איך אותה מלומדת מדברת רק על חרדים דתיים וחילוניים...הכיצד "שכחה" להזכיר גם את שני מיליון הערבים אזרחי המדינה החוקיים? האם להם אין חלק ונחלה במה שקורה?
יש סיכוי שהיא "שכחה" אותם בכלל שהם לא ממש משתתפים "במחאה נגד הממשלה" ,
צריך לחקור גם את זה...
כל ילד יודע שכשהזנב בוער צריך לכבות אותו...
21/07/23
אריאל - אתה צודק אבל איך בדיוק אתה מציע לעשות את זה ?
התכוונתי לשועל, לא לבעלי הכרם... לא נעים לאדם מעל לגיל 70 לבלות במעשיהו... ולשאלה שהועלתה: לא עם פרשים ומחתזיות בנתיבי אילון... יש לשועל הרבה נקודות תורפה - אפשר ללחוץ עליהן באלגנטיות אבל בנחישות - ר...
התכוונתי לשועל, לא לבעלי הכרם... לא נעים לאדם מעל לגיל 70 לבלות במעשיהו...
ולשאלה שהועלתה: לא עם פרשים ומחתזיות בנתיבי אילון... יש לשועל הרבה נקודות תורפה - אפשר ללחוץ עליהן באלגנטיות אבל בנחישות - ראשי השב"ק והמוסד יאלצו להשתמש בהן במוקדם או במאוחר ויפה שעה אחת קודם לנזק: צעד ראשון לא לדבר הרבה - לעשות! מדיבורים נתניהו לא חושש...
21/07/23
אריאל = יש פה בעייה רצינית. אם הרמטכל או ראש השבכ או המוסד מתערבים - זו הפיכה צבאית. אם אמריקה מתערבת אז זו התערבות של מדינה זרה בעניין ישראלי פנימי. מה שעלול לקרות זה סנקציות אמריקניות וגם זו א...
אריאל = יש פה בעייה רצינית. אם הרמטכל או ראש השבכ או המוסד מתערבים - זו הפיכה צבאית. אם אמריקה מתערבת אז זו התערבות של מדינה זרה בעניין ישראלי פנימי. מה שעלול לקרות זה סנקציות אמריקניות וגם זו אפשרות מאוד מאוד גרועה.
אפשר ללחוץ על אנשים בצורה חוקית כפי שחשפו את קלונו של דוד אמסלם...
כל שכתבה הד"ר המכבדת נכון אך העיקר לא פה המושחתים וכמובן ידוע מי בראשם הם הם העיקר השקרים שמאכילים אותנו כבר 12 שנים והכל אל מנת שהמושחת הראשי לא ילך לכלא . לא לישכוח הליכוד בבחירות האחרונות היה ס"כ 1...
כל שכתבה הד"ר המכבדת נכון אך העיקר לא פה המושחתים וכמובן ידוע מי בראשם הם הם העיקר השקרים שמאכילים אותנו כבר 12 שנים והכל אל מנת שהמושחת הראשי לא ילך לכלא . לא לישכוח הליכוד בבחירות האחרונות היה ס"כ 17% מהמצביעים המשיחיים והכהניסטים עוד 10% בערך היום הליכוד פחת לפחות 10% ובכלל הליכוד של נתניהו זה לא הלכוד של בגין שמיר שרון ועוד יותר רחוק מז"בוטינסקי ראיה לכך שכל מנהיגי הליכוד בעבר פרשו וגם משדלים לא להצביע לליכד דהיום . לכן הוא אסף סביבו את כל הדתיים חרדים ושאר אוכלי חינם על מנת להשתחרר מהכלא .
קראתי את כל מה שכתב מחבר הפוסט, אני רק שאלה: האם גם אני צריכה כעת פרוזאק???????????? זאת ועוד "חשבתי לתומי שאתה לא ביביסט"..."יצא המרצע מן השק"... האם יש חוק שאסור להצביע לעומד בראש הליכוד??? יש סי...
קראתי את כל מה שכתב מחבר הפוסט, אני רק שאלה: האם גם אני צריכה כעת פרוזאק???????????? זאת ועוד "חשבתי לתומי שאתה לא ביביסט"..."יצא המרצע מן השק"...
האם יש חוק שאסור להצביע לעומד בראש הליכוד??? יש סיכוי שאני אכנס לכלא???????
האם מישהו במדינה דמוקרטית צריך להתבייש בהצבעתו, עד כדי שאם זה מתגלה חלילה, אז הוא נתפס בקלקלתו??? כל אותם אלה שרוממות הדמוקרטיה הנאורות הפלורליזם הסלקטיביים בגרונם,
בושו והיכלמו, כן אני גאה להיות : פרנקית...צ'חצ'חית ...ביביסטית..בוטית..בבונית..ועוד, ומי שלא טוב לו שילך לשתות מהמים של עזה (כמו שאמר וצדק עראפת).
21/07/23
דיאנה יקרה - כל הכבוד על התגובה. ממש שמחתי שכתבת את זה.
21/07/23
אויש את מתקרבנת, ובעל כורחך משתמשת בדגל הפרנקיות. גם אני פרנק, ואם עד עכשיו לא השכלת להבין שאת בת ערובה במניפולציה שילטונית, את תביני את זה כשכבר לא תישאר פיסת אדמה שאינה חרוכה. את צריכה להתבייש, ...
אויש את מתקרבנת, ובעל כורחך משתמשת בדגל הפרנקיות. גם אני פרנק, ואם עד עכשיו לא השכלת להבין שאת בת ערובה במניפולציה שילטונית, את תביני את זה כשכבר לא תישאר פיסת אדמה שאינה חרוכה.

את צריכה להתבייש, כן, את צריכה להתבייש שהאנשים שבחרת בהם משסים ומפלגים. את צריכה להתבייש שכך שרים וחברי כנסת שרובם משתמטים מדברים כך אל חיילי צהל.

את צריכה בעיקר להתבייש, שכשאמיר אוחנה מודה קבל עם ועדה, שאפילו הוא לא ידע על הרפורמה המשפטית ועל תכניות לוין רוטמן, אז את ודאי לא ידעת.

כאשר היו בחירות, והימין ניצח בניצחון סוחף של 64 מנדטים, כאבתי אבל קיבלתי את הגזירה, כי זו מהות הדמוקרטיה. אבל אל תבלבלי לי את המוח הגברת דיאנה כהן, על זה שידעת שהולכת להיות כאן הפיכה שלטונית.

אז תבלבלי לי את המוח שאת עדיין לא הפנמת שמחצית העם שלך איבד אמון מוחלט בנתניהו, ובתומכיו. כמה שקרים את עוד תוכלי לשאת בטרם תתעוררי? בשם איזה צדקנות את כותבת את דברייך? ישראל הראשונה והשנייה? ביבי יביא את גאולת העם? זה מה שאת רואה לנגד עינייך, או מלחמת אחים בפתח? מה מועילה לך הצדקנות האינסופית שלך?

ואל תבלבלי לי את המוח שאת תומכת באנשים כמו בן גביר וסמוטריץ' שקרנים משיחיים קיצוניים וגזענים ואנשים שמשווים להט"בים לגרועים מחמאס ואני אמור לקבל את זה בשיוויון נפש.

ובעיקר אל תבלבלי לי את המוח, כשהימין המשיחי רוצה שאת בתור אישה, תפסיקי להביע את דעתך, לא תהיי חלק מהפוליטיקה וקבלת ההחלטות. למעשה שתהיי מודרת לחלוטין כאישה. את אפילו לא מבינה עד כמה חייך האישיים כאישה בסכנה.

כן דיאנה את צריכה להתבייש, שהמדינה מתפרקת לנגד עינייך וטרם הפנמת, את המציאות, והיא לא של פלורליסטים ליברליים פריבילגים, את צריכה להתבייש שמי שאת מצטטת הוא לא אחר מדוד אמסלם, שאין לו בורג אחד מכוון במוח ואת זה אני כותב לך בתור ספרדי מזרחי.

אותו אמסלם, שמרצה את אדוניו האשכנזים.
ג'קוב מאוד מצא חן לי תגובתך לגיברת😩 דיאנה😠 נכון דיאנה אין חוק שאסור להצביע לעומד בראש הליכוד??? אבל צורך במצפון וערכיות האדם וזה כנראה אין לך מספיק!!!!! כן!!!! את צריכה להתבייש שבחרת באדם משסע מפלג...
ג'קוב מאוד מצא חן לי תגובתך לגיברת😩 דיאנה😠
נכון דיאנה אין חוק שאסור להצביע לעומד בראש הליכוד??? אבל צורך במצפון וערכיות האדם וזה כנראה אין לך מספיק!!!!!
כן!!!! את צריכה להתבייש שבחרת באדם משסע מפלג שבעולם כבר הכירו בו כשקרן, מניפולטור עם 3 כתבי אישום עומדים ותלויים נגדו - עשית בחירה גרועה!!!!.
הוא לוא סופר אף אחד ממטר רק את עצמו ואת עצמו בלבד!!!!!
להלן רשימה חלקית של מושחתיהו 💥נתניהו 💥3 נשים 💥בוגד סדרתי 💥אבא וסבא שמתכחש לביתו ולנכדיו 💥בן מטורלל 💥אישה מטורפת. 💥3 כתבי אישום 💥שנורר של סיגרים ושמפניות 💥קמצן חולני 💥שקרן פתלוגי ומהדבר הז...
להלן רשימה חלקית של מושחתיהו
💥נתניהו
💥3 נשים
💥בוגד סדרתי
💥אבא וסבא שמתכחש לביתו ולנכדיו
💥בן מטורלל
💥אישה מטורפת.
💥3 כתבי אישום
💥שנורר של סיגרים ושמפניות
💥קמצן חולני
💥שקרן פתלוגי
ומהדבר הזה את מצפה למשהו בכלל????
22/07/23
לא להאמין.. האנשים האלה פשוט מטורללים ברמות.. האמת שלהם מחסלת כל אחרת.. מי שמצביע לנתהיהו מתור הכרה פוליטית חברתית ומדינית אין לו או לה מצפן מוסרי. המוסר בצד שלהם בלבד... וגם צריכים אן צריכות להתביי...
לא להאמין.. האנשים האלה פשוט מטורללים ברמות..
האמת שלהם מחסלת כל אחרת.. מי שמצביע לנתהיהו מתור הכרה פוליטית חברתית ומדינית אין לו או לה מצפן מוסרי. המוסר בצד שלהם בלבד... וגם צריכים אן צריכות להתבייש מבחירתם . ומה שמדהים הוא עד כמה הם לא מודעים לטרור פשיסטי של דבריהם.. הם מתלוננים על סתימת פיות וקץ הדמוקרטיה ודי מבהיל לחשוב שהם יכולים להיות חלק מקואליציה שלטונית בדיוק כמו אנשי בן גביר רק בתמונת ראי.. סטליניסטים בתחפושת של בני אור..
22/07/23
"מי שמצביע לנתניהו מתוך הכרה פוליטית חברתית ומדינית אין לו מצפן"...ואת זה אתה כותב מתוך הגנה על כל התינוקות השבויים בשרלטנות המטורפת של נתניהו ושליחי האופל שלו? תגיד מתי עשית כיול וסינכרון אונות? ...
"מי שמצביע לנתניהו מתוך הכרה פוליטית חברתית ומדינית אין לו מצפן"...ואת זה אתה כותב מתוך הגנה על כל התינוקות השבויים בשרלטנות המטורפת של נתניהו ושליחי האופל שלו?

תגיד מתי עשית כיול וסינכרון אונות?

מה קורה אתך כריסטוף, אתה סובל מפיצול אישיות? אתה כותב נגד ביבי ואז פתאום אתה מצדד בתומכיו, על בסיס איזה רעיון? או שאתה מנסה לשאת חן, בעיניי אלה שאתה לא רואה בד בבד את דעותיהם? לא כדאי להפסיק מלהיות חדל אישים? אתה יודע קוראים את מה שאתה כותב.

יושרה? מנהיגות ישרה? מנהיגות שמגייסת את טובי אנשינו ונשותינו? מי מכירה חברתית בתומכיה השרה מירי רגב זו שעושה מינויי קרובים? או מיקי כח, כסף, כבוד, זהר?
או שאולי אמסלם דוד, אותו אימבציל שמכנה טייס צפונבון עם שריטה בעין, ואת היועמש"ית האישה המסוכנת במדינה. דודו אמסלם שהודח משירות מילואים על שקר. או שאולי דיסטאל עונה לך על הצרכים המאד לא ברורים שלך.

אגב מה אתה בדיוק יודע על סטאלין? או שסתם זרקת את השם, והפגנת בורות משוועת.

אתה יודע העם שמתנגד לנתניהו ולקואליציית האופל הם לא בדיוק נושאים בדגל הקומוניזם, רבים מהם הם אנשי ציונות דתית ואנשי ימין. או שגם אתה מסוגל רק לכתוב אפיגרמות נבובות מדפי מסרים....

תן איזה ג'אמפ סטארט חשמלי לאונות שלך כריסטי...

תגיד חשבת על להתחיל ליטול כדורים? יש מזור לסבל שלך כריסטוף....אתה לא צריך לסבול.
22/07/23
חחחחח שוב ושוב אתה מגלה את חוסר היכולת שלך להבין טקסט בכלל... הפשפש שמחשיב עצמו אבו נפחה.. "מי שמצביע לנתניהו מתוך הכרה פוליטית חברתית ומדינית אין לו מצפן"..זה מה שכותבת השותפה לטירוף של השמאל הקי...
חחחחח שוב ושוב אתה מגלה את חוסר היכולת שלך להבין טקסט בכלל...
הפשפש שמחשיב עצמו אבו נפחה..
"מי שמצביע לנתניהו מתוך הכרה פוליטית חברתית ומדינית אין לו מצפן"..זה מה שכותבת השותפה לטירוף של השמאל הקיצוני אתי רינד במילים אחרות..
אבו נפחה תתעשט.
21/07/23
כן דיאנה כן מי שהצביע לליכוד ואינו מתחרט לאור מה שקורה במדינה ובליכוד צריך להתביישֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! כי מי שעדיין תומך בחקיקה שתיתן איצתטלה משפטית לגנבים צריך להתבייש ...
כן דיאנה כן
מי שהצביע לליכוד ואינו מתחרט לאור מה שקורה במדינה ובליכוד
צריך להתביישֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
כי מי שעדיין תומך בחקיקה שתיתן איצתטלה משפטית לגנבים צריך להתבייש
רק קיראי מה אמר גאון הדור קרעי
"קרעי אמר לי, הצלת את הדואר אבל אני רוצה למנות איש שלי"
https://www.ynet.co.il/economy/article/b15b1puc2
אם זו אינה שחיתות בחסות חוק מעוות מה זו שחיתות
להלן מה שכתב יאיר שטרן. יום יבוא ונודה. פתאום התגלה כאן עם חדש. עם חכם, אינטיליגנטי, מוכן להקריב, ומוכן להילחם למען ערכים מקודשים. הסתכלתי על שיירת הצועדים, שיצאה אתמול מיער לח"י, בואכה לטרון וי...
להלן מה שכתב יאיר שטרן.
יום יבוא ונודה.
פתאום התגלה כאן עם חדש. עם חכם, אינטיליגנטי, מוכן להקריב, ומוכן להילחם למען ערכים מקודשים.
הסתכלתי על שיירת הצועדים, שיצאה אתמול מיער לח"י, בואכה לטרון וירושלים. אלפים -אלפים, עם דגלי ישראל ושירה בפיהם. נזכרתי בשירו של שלמה ארצי: פתאום קם אדם, ורואה שהוא עם - ומתחיל ללכת.
כך כל שבת וכל שבוע, זה שבעה חודשים - אנשים קמים, ומתחילים ללכת. ולא הולכים סתם. לוקחים את נשיהם וטפם, את זקניהם, ואת ותיקי כל המלחמות - וצועדים למען מטרה: אל תגעו לנו בדמוקרטיה, אל תגעו לנו בחופש, אל תקריבו את מסורת חיינו, שנבנתה במשך 75 שנים - ותשלמו איתה לחרדים, לקיצוניים משיחיים, ולנערי גבעות, המכתיבים לשלטון.
אנחנו עוד נודה לביבי נתניהו, ולמנזר השתקנים שסביבו - על שגילה לנו, שוב, את כוחו של החופש, את הכורח לקיים בגופנו את מילות ההימנון:
״להיות עם חופשי בארצנו״.
קם כאן עם חדש, והם צעירינו, ילדינו ונכדינו. אלה, הנושאים בעול הגנת המדינה, בעול הלימודים האקדמיים, כדי להפוך לאליטה משכילה ותרבותית, אלה, הנושאים בעול תשלום המיסים, וכל החובות. העם הזה ,יוצא לרחובות ולכיכרות, עם דגל כחול לבן ביד.
העם הזה, החדש, מגלה כוח עמידה ונחישות, שבוע אחרי שבוע, חודש אחרי חודש - כי הוא מבין, שאם הוא לא יעשה את זה אף אחד אחר לא יעשה את זה.
אז בואו, נגיד תודה רבה גדולה, מעומק הלב, לביבי נתניהו, ולחבורת המטורללים - על שגרמו לפריחת עם ישראל מחדש, על שנטעו בנו תקווה, וכוחות מחודשים, להילחם ולעמוד על שלנו. כוח כזה אי אפשר להכניע, וכמו שכתב אבי "יאיר": ״ואם אנחנו ניפול ברחובות, בבתים - ויקברונו בלילה בלאט, במקומנו יבואו אלפי אחרים, להגן ולשמור עדי עד״.
אנחנו ננצח. ועוד איך ננצח את ההזויים המטורללים שקמו עלינו!!!!
21/07/23
אמן!
21/07/23
שלום אתי = היה פעם שיר כזה של חיים חפר , אני הייתי שם ואני זוכר, אולי גם את ..... זה לא יחזור, כל זה כבר איננו, רק זכרונות, רק זכרונות, כאן מהלכים על בהונות, הזמן נרדם, אל נא, אל תעירנ...
שלום אתי = היה פעם שיר כזה של חיים חפר , אני הייתי שם ואני זוכר, אולי גם את .....

זה לא יחזור, כל זה כבר איננו,
רק זכרונות, רק זכרונות,
כאן מהלכים על בהונות,
הזמן נרדם, אל נא, אל תעירנו ,
עבר זמנה של ישראל הישנה ...

הרוח נושב
ואנו נשב ,
נשב על ספסל בטיילת,
שחפים ויונים,
בתים לבנים
העיר זכרונות מערבלת ,

חולות נוצצים,
שדרות בלי עצים,
ירח מעל "הרצליה",
גמל וחליל,
באראד בשני מיל
דבר מה את הלב פה מניע

זה לא יחזור...

החוף, הגלים,
קולות של רוכלים,
בלקון אל הרחוב שר את "סרצה"
מטבע נשים
על פני הפסים
בין יהודה הלוי והרצל

עץ ג'ומס ינשור
גמלים בקינג ג'ורג',
הים שוב שומע את פושקין
מחמוד, גברת פוקס,
תמאם! אישי-לוקס!
כיצד ידידי לא תחוש כי

זה לא יחזור...
22/07/23
תגיד דב, דיאנה מודעת לעובדה שאתה אנטי ביביזם? שאתה מתנגד לקואליציית האופל? אתה וכריסטוף, מה הסיפור אתכם, אתם קצת מעורערים בכתיבה שלכם...יושבים על הגדר רגל פה זרוע שם... מה יהיה? ...
תגיד דב, דיאנה מודעת לעובדה שאתה אנטי ביביזם? שאתה מתנגד לקואליציית האופל?

אתה וכריסטוף, מה הסיפור אתכם, אתם קצת מעורערים בכתיבה שלכם...יושבים על הגדר רגל פה זרוע שם...

מה יהיה?
24/07/23
ג'קי - שאלת שאלה טובה ואני אענה לך. היה פעם צרפתי אחד בשם וולטר , שחושבים [בטעות[ שהוא אמר את המישפט שאני מאמין בו = "'אני לא מסכים עם מה שאתה אומר, אבל אגן עד המוות על זכותך להגיד זאת" . ...
ג'קי - שאלת שאלה טובה ואני אענה לך. היה פעם צרפתי אחד בשם וולטר , שחושבים [בטעות[ שהוא אמר את המישפט שאני מאמין בו = "'אני לא מסכים עם מה שאתה אומר, אבל אגן עד המוות על זכותך להגיד זאת" . אני אישית לא אוהב שחיתות - לא מימין ולא משמאל, אבל אני בהחלט בעד חופש הדיבור ובעד זכותו של כל אדם לבחור את המנהיג האהוב עליו .
22/07/23
נשכחה מהכותב נקודה חשובה והיא האכיפה הבררנית , יש קבוצה גדולה שעברה את ההתנתקות בגוש קטיף והם דוחפים לשינוי, באותה התקופה מני מזוז היעץ המשפטי חתם על צו שכל מי שיחסום כבישים יכנס ל 20 שנה לכלא, בחור ש...
נשכחה מהכותב נקודה חשובה והיא האכיפה הבררנית , יש קבוצה גדולה שעברה את ההתנתקות בגוש קטיף והם דוחפים לשינוי, באותה התקופה מני מזוז היעץ המשפטי חתם על צו שכל מי שיחסום כבישים יכנס ל 20 שנה לכלא, בחור שרק קרא לאנשים לחסום כבישים נעצר ל3 חודשים, אנשים שהתאספו בכפר מימון לצאת לצעדה לגוש אחרי שבלמו את כל האוטובוסים שרצו ליסוע לגוש קטיף להפגין , בלילה הגיעו 20,000 שוטרים וכיתרו אותם ולא נתנו להם לזוז, זה פצע מדמם ופתוח של אנשים שפשוט נזרקו מבתיהם בלי מענה ממערכת המשפט ומה קיבלנו?????רקטות וכו וכו וכו...
22/07/23
מנץ = את גוש קטיף פינה אריק שרון - איש ליכוד. אבל אתה צודק באופן עקיף - אם נעזוב לרגע בצד את אלו שסתם רוצים לקבל ג'ובים או קיצבאות בלי לעבוד, אז יש גם חלק ממצביעי הימין שפועלים מתוך כעס ...
מנץ = את גוש קטיף פינה אריק שרון - איש ליכוד. אבל אתה צודק באופן עקיף - אם נעזוב לרגע בצד את אלו שסתם רוצים לקבל ג'ובים או קיצבאות בלי לעבוד, אז יש גם חלק ממצביעי הימין שפועלים מתוך כעס על עוולות שנעשו להם בעבר . לכן הויכוח בין השמאל לימין הוא דו שיח של חרשים. אלו מדברים על שחיתות ממשלתית ואלו מדברים על מעברות אפליה והשפלה.
22/07/23
זה לא משנה את העןבדה שלא היה להם שום מענה ממערכת המשפט למצוקה שלהם, גם אם תיפסק הרפורמה יהיו הפגנות , לדעתי שמאל נגד הימין כמו בבלפור שלפנח הרפורמה
22/07/23
מנץ... שוב ושוב אותם מסרים שריים שבינם לבין המציאות אין כלום . אבל ככה זה כשניזונים משקרים להרגיש צודקים קשה להתנתק מהסיפוק המדומה שהם מעניקים.. אין ולא כלום בין הפגנות נגד פינוי רצועת עזה לבין ההפ...
מנץ...
שוב ושוב אותם מסרים שריים שבינם לבין המציאות אין כלום .
אבל ככה זה כשניזונים משקרים להרגיש צודקים קשה להתנתק מהסיפוק המדומה שהם מעניקים.. אין ולא כלום בין הפגנות נגד פינוי רצועת עזה לבין ההפגנות נגד ההפיכה המשטרית.
כבר נכתב המון בעניין . אבל כשמחזיקים במסר שקרי ככל שיהיה כטיעון כביכול מנצח לא מוותרים עליו
22/07/23
ראית את הסרטון עם אהוד ברק שתכנן את כל הבלאגן הזה לפני 3 שנים מתסכולו שאינו ראש ממשלה?
22/07/23
לר אואה סרטונים.. אם אתה מסתמך על סרטונים ללמוד על המציאות ולגבש השקפת עולם אתה בצרות ובסכנת ריחוף בעולמות דמיוניים..
22/07/23
כתוב דבר אחד בדברי שהוא שקר!!!!! לגבי סרטונים , אהוד ברק מדבר , זה לא מישהו הגה מימוחו וערך סרטון, הוא מדבר שלדעתו הדברים יגרמו למלחמת אחים עם הרוגים, סרט מלפני 3 שנים , נראה לך הגיוני?
22/07/23
אכיפה בררנית? מזכיר לך שמי שפינה את גוש קטיף היה לא אחר מאריק שרון שלדעתי מעולם לא התפקד למר"צ או אפילו למפלגת העבודה. הוא היה איש ימין מובהק, שפשוט השתמש בשיטת הסחה כאשר דחף את ההתנתקות להסיח את דעת ...
אכיפה בררנית? מזכיר לך שמי שפינה את גוש קטיף היה לא אחר מאריק שרון שלדעתי מעולם לא התפקד למר"צ או אפילו למפלגת העבודה. הוא היה איש ימין מובהק, שפשוט השתמש בשיטת הסחה כאשר דחף את ההתנתקות להסיח את דעת הקהל מפרשת האי היווני ופרשות שחיתות אחרות.

אני בתור איש שמאל, ממש לא צהלתי על פינוי יהודים מביתם, להפך חשתי בהחלט את כאבם ותיסכולם. אבל מישהו דאג להם מאז? ביבי? תגיד הוא לא בדיוק הצביע נגד הפינוי, וכמדומני שגם לא מירי רגב שאגב כשהחלה את הקריירה הפוליטית שלה רצתה להתפקד למפלגת העבודה.

אז בוא תתפכח מהנאיביות, ההנהגה שלך היום, רחוקה מלדאוג לצרכים שלך, שלי, של כולם. היא מרצה את מי שיעשה איתה קואליציה רחבה, וזה בדיוק מה שנתניהו היה צריך. אותו נתניהו שבז לבן גביר, והבטיח בראיון שהוא לא ימונה לשר.

אותו נתניהו שסמוטריץ' כינה אותו "שקרן בן שקרן".
22/07/23
קראתי וזה משתלב מאד עם ספר שיצא לאחר רצח רבין "חמורו של משיח" הגענו למצב הנבואי שנכתב שם בספר. יש כאן מאבק כלכלי על תמיכות בישובי הגדה - בניה זולה תעסוקת שליחי ציבור יש כאן מאבק על המשך והגדלת ני...
קראתי
וזה משתלב מאד עם ספר שיצא לאחר רצח רבין
"חמורו של משיח"
הגענו למצב הנבואי שנכתב שם בספר.
יש כאן מאבק כלכלי על תמיכות בישובי הגדה - בניה זולה תעסוקת שליחי ציבור
יש כאן מאבק על המשך והגדלת ניצול הסקטור היצרני לטובת "מחליפי הטייסים"
יש כאן מאבק של מאפיה להשתלטות על כלכלת המדינה ונימולה לטוהבתם האישית.
ולצערי
אני לא רואה שום דרך פרט למאבק - בתחילה מרי הזרחי בשיטותיו של גנדי
וההמשך...........
או או
22/07/23
אבשי בוקר טוב = מרי אזרחי זה בערך מה שקורה עכשיו וזה לא מעניין את הממשלה. מלחמת אזרחים = לא תהיה פה , וכנראה שגם לא יותר מדי לחץ אמריקני כי יש להם בעיות יותר גדולות. דרך אגב - יש בישראל 10 ...
אבשי בוקר טוב = מרי אזרחי זה בערך מה שקורה עכשיו וזה לא מעניין את הממשלה. מלחמת אזרחים = לא תהיה פה , וכנראה שגם לא יותר מדי לחץ אמריקני כי יש להם בעיות יותר גדולות. דרך אגב - יש בישראל 10 מליון תושבים, מתוכם 7 מליון יהודים. מבין היהודים , ל-1 מליון יש גם אזרחות זרה. בנוסף - כמעט כל מי שיש לו פנסיה טובה או דירה בלי חובות ומוכן למכור אותה - יכול לקנות זכויות תושב במדינה כלשהיא מחוץ לישראל. אני מקווה שזה לא יגיע לזה , אבל רוב הסיכויים שהרבה אנשים יעדיפו לעזוב מאשר להילחם.
למרות שאיני מסכים עם השטיקים והטריקים אני לא יכול שלא להתפעל מתרגיליו של נתניהו שממציא את עצמו מחדש כל פעם והשלומיאליות של מתנגדיו שנמצאים דרך קבע מספר צעדים מאחוריו... כמו אורי גלר ושאר הקוסמים שמ...
למרות שאיני מסכים עם השטיקים והטריקים אני לא יכול שלא להתפעל מתרגיליו של נתניהו שממציא את עצמו מחדש כל פעם והשלומיאליות של מתנגדיו שנמצאים דרך קבע מספר צעדים מאחוריו...
כמו אורי גלר ושאר הקוסמים שמכופפים שעונים וגורמים לכפיות להראות את השעה - גם נתניהו מרבה להשתמש בפסיכולוגיה ואלקטרוניקה כדי לשמור על מקומו ומעמדו בקרב קהל מתלבטיו וחסידיו וכמו אותו תליין טוב לב המאפשר לנידוניו את חופש הבחירה בין תליה, כסא חשמלי או זריקת רעל...
ביחוד חביב עלי התרגיל להשתמש בעיתונאים שרובם לא מאוהביו כדי לשמר אותו רלוונטי כמו אותו ג'ודוקא המשתמש בכוחם של יריביו כדי לגבור עליהם...
ולי יש פתרון קסם שיעביר את כל הבעיות במדינת ישראל, ממחר לא תהינה יותר מפלגות...אנחנו נלך לקלפי ונבחר במפלגה אחת לשילטון כמו שהיתה עד לא מזמן בברית המועצות, כולם יצביעו למפלגה זאת ובא לציון ולנו גוא...
ולי יש פתרון קסם שיעביר את כל הבעיות במדינת ישראל, ממחר לא תהינה יותר מפלגות...אנחנו נלך לקלפי ונבחר במפלגה אחת לשילטון כמו שהיתה עד לא מזמן בברית המועצות, כולם יצביעו
למפלגה זאת ובא לציון ולנו גואל...
23/07/23
כל מה שכתבת כעת הוא בעצם מה שממשלת החידלון הזו חפצה. להיות דיקטטורה פאשיסטית, משיחית, חד מפלגתית. למראית עין ימכרו לעולם שיש כאן עדיין שרידים של דמוקרטיה ולא רק שלציון לא בא גואל, אלא שכנראה אנחנו בדר...
כל מה שכתבת כעת הוא בעצם מה שממשלת החידלון הזו חפצה. להיות דיקטטורה פאשיסטית, משיחית, חד מפלגתית. למראית עין ימכרו לעולם שיש כאן עדיין שרידים של דמוקרטיה ולא רק שלציון לא בא גואל, אלא שכנראה אנחנו בדרך לגלות.

הרי בינינו דיאנה, על עילת הסבירות לא שמעת עד לרגע שרוטמן ולוין רצו לבטלה. המאבק הוא לא על עילת הסבירות. ברור לי שכזה בא ממני לא רק שזה לא ישכנע אותך, ככל שאני אהיה יותר צודק, זה ירחיק אותך ממקום של להשתכנע שכל זה לא לטובתך כאזרחית.
23/07/23
דיאנה יקרה - בשנת 1969 היה לנו שיעור אזרחות בדיוק על הנושאים האלו - ומה שאני אמרתי אז זה שצריך להצביע בשני פתקים = אחד למפלגה שאנחנו בעדה - והשני למפלגה שאנחנו נגדה. בנוסף - צריך להיות מנגנון מסו...
דיאנה יקרה - בשנת 1969 היה לנו שיעור אזרחות בדיוק על הנושאים האלו - ומה שאני אמרתי אז זה שצריך להצביע בשני פתקים = אחד למפלגה שאנחנו בעדה - והשני למפלגה שאנחנו נגדה. בנוסף - צריך להיות מנגנון מסודר שלפיו אם יש יותר מ- 40% חברי כנסת שמתנגדים לחוק מסוים - צריך לאפשר משאל עם.
שני יהודים - 4 דעות...
23/07/23
אריאל - אם זה היה 4 דעות אז אפשר היה להסתדר. הבעייה היא שזה 2 יהודים עם 3 דעות, והם מתווכחים למי שייכת הדיעה השלישית .
הדעה השלישית שייכת ללשון המאזניים - החרדים, רק שלגמרא ולמשנה רבים הפרשנים...
24/07/23
אריאל - אמרת דבר נכון אבל חלקי. למעשה יש 2 לשונות מאזניים = חרדים וערבים. מה שמסבך את המצב זה ששני המגזרים הללו הם לא ציונים , לא משרתים בצבא, וחלק גדול מהם לא עובד וחי על קיצבאות סעד. כלומ...
אריאל - אמרת דבר נכון אבל חלקי. למעשה יש 2 לשונות מאזניים = חרדים וערבים. מה שמסבך את המצב זה ששני המגזרים הללו הם לא ציונים , לא משרתים בצבא, וחלק גדול מהם לא עובד וחי על קיצבאות סעד. כלומר - יש פה לשונות מאזניים פוליטיות בעלות אינטרסים שמנוגדים לטובת המדינה.
24/07/23
ההכללות שלך לא מדוייקות, מה גם שההשוואה בין שני המגזרים אפילו טועה ומטעה. לומר על המגזר הערבי שאינו עובד זה חוסר דיוק משווע. הערבים לומדים לימודי ליבה. השירות הצבאי הוא לא מנדטורי, אבל זה שיקול של ה...
ההכללות שלך לא מדוייקות, מה גם שההשוואה בין שני המגזרים אפילו טועה ומטעה.
לומר על המגזר הערבי שאינו עובד זה חוסר דיוק משווע. הערבים לומדים לימודי ליבה. השירות הצבאי הוא לא מנדטורי, אבל זה שיקול של המדינה ולא השתמטות. הם בהחלט קשובים לצרכי אחיהם הפלסטינים, האמן לי גם אתה היית לולא היית ערבי ישראלי, אבל הרוב המכריע אינו פועל נגד הציונות.

לעומתם, גם בקרב החרדים מגזרים רבים, ולא כולם אנטי ציוניים. חב"ד לדוגמא הוא זרם גדול למדיי והוא אינו אנטי ציוני כלל ועיקר. גם בקרב החרדים אחוז לא מבוטל עובד. הבעיה היא התלות שלהם כמשפחות מרובות ילדים בקיצבאות הסעד שציינת. הם גם לא לומדים לימודי ליבה. הסיבה היא לא דתית תיאולוגית, אלא להשאיר אותם בורים, נבערים הולכים בעיניים עיוורות אחר רבנים שלרטנים. זו הפוליטיקה של הדת, זו לא יהדות כלל.

הערבים הם לא חלק מהתסבוכת, הם סובלים מפשע ואלימות גואה והתעלמות טוטאלית מצד ממשלת האופל של נתניהו וסוכני הכאוס שלו. הרי בן גביר שר הפיתות, לא מסוגל לשנות כלום, חוץ מלקפץ אחוז תזזית בדמגוגיה נבובה.

הגיעה השעה להפריד דת ומדינה, ואתה תראה מפלגות דתיות מתפוגגות כמו עלים נידפים ברוח.
מעשית אי אפשר להפריד בין דת למדינה - המבצר של נתניהו יחרב.
כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
אודות הקבוצה

הפרלמנט הוא הבמה שלכם לדבר על כל נושא אקטואלי שמציק לכם או שנמצא על סדר היום: פוליטיקה, יחסי ערבים-יהודים, איכות הסביבה, מזג האויר, מחאת הדיור, גלובליזציה, כלכלה, חברה ועוד. כל גולש יכול לפרסם עד 4 פו...
הפרלמנט הוא הבמה שלכם לדבר על כל נושא אקטואלי שמציק לכם או שנמצא על סדר היום: פוליטיקה, יחסי ערבים-יהודים, איכות הסביבה, מזג האויר, מחאת הדיור, גלובליזציה, כלכלה, חברה ועוד. כל גולש יכול לפרסם עד 4 פוסטים ביום.  בהנהלת משה מושקוביץ- גמלאי, שימש כמנהל תפעול במפעל גדול באזור חדרה.
קטגוריות
אחר
מפגשים חברתיים
תחביבים
מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה