שיחות 1-800 חינם גם מהטלפון הסלולרי
בקרוב לא יחויבו המתקשרים לשירותי חיוג חינם מטלפון סלולרי במחיר זמן האוויר. וגם: בנק מזרחי טפחות יפצה לקוחה בגין כספי פיקדון שעל פי טענתה נעלמו מחשבונה
צפריר בשן
26/11/09

החל מתאריך 28 במרס 2010 לא יחויבו המתקשרים לשירותי 1-800 ו-1-801 (שירותי חיוג חינם) מהטלפונים הסלולריים בעלות השיחה, כך הודיע אתמול משרד התקשורת.
עד כה הוצע השירות למטלפנים מטלפונים קוויים בלבד, ואילו המטלפנים מהטלפונים הסלולריים שילמו בעבור זמן האוויר. המצב הטעה לקוחות רבים שהאמינו כי השירות ניתן חינם גם למטלפנים מטלפון סלולרי, ונאלצו לשלם בגין השיחה.
את עלות השירות נוטל על עצמו העסק המעניק את השירות, וכל עוד ספק השיחות היחיד בתחום הקווי היה בזק, ניהלו העסקים התחשבנות מולה בלבד על תהליך התשלום. עם השנים החלו חברות נוספות כדוגמת הוט וסמייל להציע שירותי שיחות פנים ארציות, כך שתהליך הגבייה והתשלום מעסקים המעניקים שירותי מידע באמצעות מספרי 1-800 הוסדר בין המפעילים הקוויים לבין עצמם, ללא פיקוח והסדרה של משרד התקשורת.
בזק וחברות הסלולר לא הגיעו להסדרים דומים, ולכן נאלצו לקוחות הסלולר לשלם עבור הגישה למספרים אלה. בשנת 2002 נקבע כי המחיר ללקוח הסלולר לשימוש בשירותים אלה לא יעלה על 22 אגורות לדקה (לא כולל מע"מ), ובזק תעביר לחברת הסלולר שממנה מתבצעת השיחה 22 אגורות נוספות.
לאחר כניסת התקנות לתוקף, וכיוון שלקוח הסלולר לא ישלם דבר לספקית הסלולר, תשלם בזק לחברת הסלולר 31.3 אגורות (לא כולל מע"מ) ותגבה מהעסק המספק את שירות שיחת החינם 31.3 אגורות, בנוסף על התשלום המקורי שלו.

לאן נעלם הפיקדון?
בית משפט השלום בתל-אביב נתן תוקף של פסק דין לפשרה בין בנק מזרחי טפחות לבין לקוחה של הבנק, שעל פיה תקבל הלקוחה 180 אלף שקל בגין כספי פיקדון שעל פי טענתה נעלמו מחשבונה. הלקוחה, טובה כהן, תבעה את הבנק בגין פיקדון כספי בסך 115 אלף שקל שהופקד בבנק בחודש נובמבר 1998. בשנת 2005 פנתה כהן לבנק וביקשה לברר את יתרת סכום הפיקדון. לתדהמתה גילתה כי הפיקדון נעלם. כהן טענה שמעולם לא משכה את הכסף, ודרשה מהבנק להשיב לה את כספה. הבנק סירב להשיב את הכסף וטען כי הפיקדון נמשך כדין על ידי הלקוחה עוד בשנת 1998, כפי שמפורט בדף חשבון שצורף לכתב ההגנה. הבנק ציין כי לא הצליח לאתר את הטפסים החתומים הרלוונטיים למשיכת הכספים, נוכח הזמן הרב שחלף מאז ביצוע הפעולה, אך לדבריו, בהתאם להסכמים עם לקוחותיו, הוא אינו מחויב לשמור מסמכים במשך זמן כה רב. הבנק אף טען כי לאחר משיכת הכספים סגרה כהן את החשבון וקיבלה הודעה על פירעון הפיקדון, אישור יתרות לסוף שנת 1998 והודעה על סגירת החשבון. בנוסף טען הבנק להתיישנות התביעה. הצדדים הגיעו לפשרה לאחר דיון ראשוני, שלפיה מבלי להודות בטענה כלשהי תפוצה הלקוחה בסכום של 180 אלף שקל.
עוד על צרכנות נבונה:
על קבוצות רכישה ומשקלה של משחת שיניים
ביטול עסקת שירות: התשלום יעמוד על 100 שקל
רוצים להתנתק מהכבלים? תשלמו
טיפים צרכניים חשובים
כמה באמת עולה לנו שירות 144 של בזק
להתייעצות עם מומחי מוטק'ה:
פורום צרכנות, תלונות ותגובות

לאן נעלם הפיקדון?
בית משפט השלום בתל-אביב נתן תוקף של פסק דין לפשרה בין בנק מזרחי טפחות לבין לקוחה של הבנק, שעל פיה תקבל הלקוחה 180 אלף שקל בגין כספי פיקדון שעל פי טענתה נעלמו מחשבונה. הלקוחה, טובה כהן, תבעה את הבנק בגין פיקדון כספי בסך 115 אלף שקל שהופקד בבנק בחודש נובמבר 1998. בשנת 2005 פנתה כהן לבנק וביקשה לברר את יתרת סכום הפיקדון. לתדהמתה גילתה כי הפיקדון נעלם. כהן טענה שמעולם לא משכה את הכסף, ודרשה מהבנק להשיב לה את כספה. הבנק סירב להשיב את הכסף וטען כי הפיקדון נמשך כדין על ידי הלקוחה עוד בשנת 1998, כפי שמפורט בדף חשבון שצורף לכתב ההגנה. הבנק ציין כי לא הצליח לאתר את הטפסים החתומים הרלוונטיים למשיכת הכספים, נוכח הזמן הרב שחלף מאז ביצוע הפעולה, אך לדבריו, בהתאם להסכמים עם לקוחותיו, הוא אינו מחויב לשמור מסמכים במשך זמן כה רב. הבנק אף טען כי לאחר משיכת הכספים סגרה כהן את החשבון וקיבלה הודעה על פירעון הפיקדון, אישור יתרות לסוף שנת 1998 והודעה על סגירת החשבון. בנוסף טען הבנק להתיישנות התביעה. הצדדים הגיעו לפשרה לאחר דיון ראשוני, שלפיה מבלי להודות בטענה כלשהי תפוצה הלקוחה בסכום של 180 אלף שקל.
עוד על צרכנות נבונה:
על קבוצות רכישה ומשקלה של משחת שיניים
ביטול עסקת שירות: התשלום יעמוד על 100 שקל
רוצים להתנתק מהכבלים? תשלמו
טיפים צרכניים חשובים
כמה באמת עולה לנו שירות 144 של בזק
להתייעצות עם מומחי מוטק'ה:
פורום צרכנות, תלונות ותגובות
תגובות
0
אהבו
0
כתוב/י תגובה...
עריכת תגובה
השבה לתגובה
עוד בהכסף שלי
איך להיזהר מעקיצות נדל"ן?
עד גיל 40 ניסתה טובה רוכברגר-מאיר (63) להקים עסקים, בעיקר בתחום ההלבשה, ו"בכל פעם זה היה כישלון מפואר", היא...
כך תחסכו כסף בתשלום החשבונות השוטפים
רובנו מודעים למושג כלכלה נבונה, שהמוטו שלה הוא "לא צריכים - לא צורכים". אבל מה קורה עם החשבונות השוטפים,...
מחברים את האזרחים הוותיקים לדיגיטל
בעשור האחרון חלה עלייה משמעותית מאוד בקרב האזרחים הוותיקים בשימוש במחשב בכלל ובאינטרנט בפרט: לפי סקר...
מוטק’ה גם בפייסבוק
סייר תמונות