שיפורים בשירות הרב קו
בשיתוף משרד התחבורה
הטכנולוגיה מציעה לנו במקרים רבים שיפורים באורחות חיינו. אפליקציית waze עוזרת לנו לנווט בדרכים, גט-טקסי מזרזת את הגעת המונית, מוביט מעדכנת אותנו מתי יגיע האוטובוס או בונה לנו מסלול נסיעה בתחבורה ציבורית. כרטיס ה"רב-קו" מתקשה לעמוד בשורה אחת עם האפליקציות הסקסיות הללו, אך תופתעו לשמוע שהוא משפר את חיינו לא פחות מענקיות הטכנולוגיה שהצגנו כאן.
הרב-קו הוא כרטיס הנסיעה האישי שלכם בתחבורה הציבורית, ניתן להשתמש בו בנסיעות בכל מפעילי התחבורה הציבורית בארץ ובעזרתו אתם יכולים לדלג, ללא תשלום, מקו אוטובוס אחד לשני במשך 90 דקות. הפוטנציאל שלו טרם מומש וכדי שהוא יהיה חבר אמת שלכם נדרשים עוד פיתוחים טכנולוגים, אבל גם הסברה והפשטת התהליכים.
הרב-קו הושק ב-2008 ומאז הונפקו מעל למיליון כרטיסים. הוא מאפשר למשתמשים ברכבת הקלה (בירושלים), באוטובוסים וברכבת ישראל להטעין את הכרטיס במספר חוזי נסיעה. כך למשל, ניתן לכלול ברב-קו חופשי חודשי לנסיעה באוטובוסים באזור גוש דן, לצד כרטיסיית נסיעות ברכבת מתל אביב לחיפה.
במשרד התחבורה החליטו שהגיע הזמן לממש את הפוטנציאל של הכרטיס ומשיקים בימים אלו את מרכזי "על הקו", המספקים מגוון רחב של שירותים הניתנים על ידי כל מפעילי התחבורה הציבורית. השירותים השונים ניתנים תחת קורת גג אחת - לא משנה אם אתה נוסע ב"מטרופולין", אם הנפקת את הכרטיס בעמדה של "קווים" ואם אבא שלך בכלל חבר ב"אגד".
מאה עמדות שירות חדשות לרב קו
יקל על השימוש בכרטיסים הרב פעמיים. צילום: shutterstock
מאז הושק הכרטיס לפני כשבע שנים הופנו כלפי משרד התחבורה שלל תלונות בדבר סרבול בתהליך הנפקת הכרטיס, עדכון פרופיל המשתמש, פריסת עמדות השירות, היעדר מידע בדבר מיקומי העמדות בהן ניתן להנפיק כרטיס, התאמת הכרטיס לצרכי ציבור האזרחים הוותיקים ועוד.
רבים מהאזרחים הוותיקים אינם מודעים לזכויות ולהנחות להן הם זכאים במסגרת השימוש בתחבורה הציבורית בישראל. המהלך החדש של משרד התחבורה נועד לתת מידע לכלל האזרחים ולציבור הוותיקים בפרט על מגוון השירותים הניתנים כיום, עם המעבר לשימוש בכרטיס החכם - רב קו ובכך להפוך את חווית הנסיעה בתחבורה הציבורית לנוחה ולמשתלמת יותר.
במשרד התחבורה מסבירים כי "במעמד ההנפקה הראשוני של הכרטיס יש להגיע לעמדת השירות עם כל המסמכים הנדרשים ותמונה, על מנת להזדהות בפני הגורם המתאים, אך בכל הנוגע לחידוש זכאות בעלי מוגבלויות יכולים לפנות לגורם הרלוונטי במשרד התחבורה בבקשה, ולקבל את הכרטיס בדואר, ללא צורך להגיע פיזית לעמדת השירות".
בשלב הראשון לא ניתן יהיה להטעין כסף בכרטיס הרב-קו בעמדות החדשות, אלא רק באוטובוסים או בתחנות הרכבת, אך במקביל בימים אלו מתבצע באזור גוש דן פיילוט לטעינת כרטיס הרב קו דרך האינטרנט. בניסוי ישתתפו כאלף נוסעים אשר יקבלו לידיהם התקן USB חכם, ללא תשלום, אותו ניתן לחבר למחשב הביתי, ולטעון באמצעותו את כרטיס הרב קו בסכום הכספי המבוקש. כך, כל מחשב ביתי יכול לשמש כעמדת טעינה של כרטיס הרב קו ולחסוך זמן יקר בהמתנה לטעינת הכרטיס אצל נהג האוטובוס או בעמדות השירות.
הרכבת הקלה בתל אביב: איך תשפיע על חיינו
לטייל בלי מכונית: מסלולים ברכבת
חברות הסלולר גובות כסף מיותר? כך תלחמו
עד גיל 40 ניסתה טובה רוכברגר-מאיר (63) להקים עסקים, בעיקר בתחום ההלבשה, ו"בכל פעם זה היה כישלון מפואר", היא...
רובנו מודעים למושג כלכלה נבונה, שהמוטו שלה הוא "לא צריכים - לא צורכים". אבל מה קורה עם החשבונות השוטפים,...
בעשור האחרון חלה עלייה משמעותית מאוד בקרב האזרחים הוותיקים בשימוש במחשב בכלל ובאינטרנט בפרט: לפי סקר...
בינתיים לא התחדש דבר.זה רק דיבורים.רובנו יודעים שיש רב קו תכונותיו.רק עכשיו יש גם דיבורים על זה בציבור.כאילו קורה משהו חדש.אז לא קורה כלום
כפי שטובה כתבה, כלום לא השתנה. וכיוון שהכתבה מתפרסמת כמדור פירסומי, היה צריך לפרסם אותה כבר לפני שבע שנים.
הדבר הטוב בכרטיס, שבמחיר 123 ש"ח (לגימלאים) אפשר לנסוע לאורכו ולרוחבו של גו...
כפי שטובה כתבה, כלום לא השתנה. וכיוון שהכתבה מתפרסמת כמדור פירסומי, היה צריך לפרסם אותה כבר לפני שבע שנים.
הדבר הטוב בכרטיס, שבמחיר 123 ש"ח (לגימלאים) אפשר לנסוע לאורכו ולרוחבו של גוש דן. בכל תחנה יש פירוט של האוטובוסים, טווח נסיעתם, ומועד הגעתם. ובאינטרנט באתרים של אגד, דן ושאר חברות ההסעה אפשר לדעת פרטים נוספים