חזרה להכסף שלי

שירותים קבועים: על מה בדיוק אנחנו משלמים

אחד התחומים האפורים והרווחיים ביותר של חברות השירותים השונות הוא שירותים בתשלום המוצעים ללקוחות ללא ידיעתם
צפריר בשן 27/08/09
שירותים קבועים: על מה בדיוק אנחנו משלמים
בסוף השבוע שעבר אישר לדיון בית המשפט המחוזי בפתח תקווה את הבקשה שהוגשה בחודש מארס השנה לתובענה ציבורית נגד ספקית שירותי הסלולר סלקום. על פי התביעה, סלקום גבתה מלקוחותיה, ללא הסכמה, תשלום בגין פירוט השיחות שערכו בחשבון הטלפון שלהם. התביעה נוגעת באחד התחומים האפורים והרווחיים ביותר של חברות השירותים השונים: שירותים בתשלום המוצעים ללקוחות ללא ידיעתם. האזור האפור הזה נמתח לעתים גם לשירותים המוצעים חינם לתקופה קצובה - והופכים לאחר תקופה מסוימת לשירותים בתשלום - ללא יידוע הלקוח בשינוי. בבקשה נטען, כי גביית תשלום בגין שירות פירוט שיחות עומדת בניגוד לתנאי הרישיון של סלקום. על פי תנאים אלה, אסור לחברה להטיל חיובים חדשים, אלא רק לעדכן את התעריפים בגין חיובים קיימים. על פי כתב התביעה, "הפרה סלקום הוראה חקוקה, הטעתה את לקוחותיה, והיא עושה עושר ולא במשפט", ולכן זכאים הלקוחות להשבת הסכומים שנגבו שלא כדין. סלקום טענה בתגובה כי החלת חיוב לקוחות בגין פירוט השיחות מהווה עדכון תעריף בלבד, דבר המותר לה על פי תנאי הרישיון, ולא הטלת חיוב חדש האסור באופן חד צדדי. סלקום אף הודיעה כי תערער על ההחלטה. כלקוחות של חברות המציעות שירותים קבועים, כגון תקשורת, טלוויזיה, אינטרנט, סלולר ואפילו מים, חשמל והעיתון היומי שאתם מקבלים הביתה, חשוב מאוד לבחון את החיוב החודשי שאתם מקבלים מספקי השירות. חברות השירותים הללו נוהגות דרך קבע להציע שירותים חדשים - רבים מהם "חינם", כגון אפשרות גלישה באינטרנט בטלפון הסלולרי, תא קולי, תא קולי מתוחכם המאפשר שמיעת ההודעות בדואר האלקטרוני, חבילות ערוצים נוספות ועוד. במקרים אחרים מציעות החברות הנחות קצובות בזמן על שירותים מסוימים.


על מנת לא ליפול בפח החיוב המשתנה ולאחר מכן מתחדש מדי חודש בחודשו, חשוב מאוד שתבחינו אילו שירותים אתם מקבלים, כמה אתם משלמים תמורת כל שירות, האם אתם זקוקים לשירות מסוים שאתם מקבלים והאם אתם מוכנים לשלם תמורתו. זאת ועוד, גם לאחר שביטלתם שירות, ודאו שספק השירות ביצע את הוראתכם, ודרשו ממנו הודעה בכתב על סיום קבלת אותו שירות. דוגמה מהשבוע האחרון, שגם בה מופיעה חברת סלקום, מלמדת כי גם הוראות ביטול לא תמיד מבוצעות: על פי פסק דין של בית המשפט לתביעות קטנות, לקוח של סלקום רכש חבילת הודעות ומשחקים לטלפון הסלולרי וביקש לבטלה. החיובים בגין חבילת שירותים זו לא בוטלו אף שהלקוח ביקש לעשות כן שוב ושוב. במקרה שלהלן, הסוף דווקא האיר פנים ללקוח. בית המשפט לתביעות קטנות הורה לסלקום לפצות אותו ב-10,000 שקלים, בזכות סעיף בחוק להגנת הצרכן המאפשר הטלת פיצוי לדוגמה שמטרתו חינוך והרתעה של ספקית השירותים. המקרה גם מלמד את חשיבותם של קריאת החיוב החודשי, הבנתו ועמידה על זכויותיכם כלקוחות.
עוד על צרכנות נבונה:

כל מה שצריך לדעת על עיסקה לתקופה קצובה

הרפורמה בחשבונות המים: כך ניערך לשינויים

חברות האשראי יבטלו עסקה במקרה של מחלוקת

שידורים לפי דרישה - כמה זה עולה לנו

יום הצרכן הבינלאומי: הגנו על זכויותיכם

להתייעצות עם מומחי מוטק'ה:

פורום צרכנות, תלונות ותגובות
תגובות  0  אהבו 

כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
עוד בהכסף שלי

איך להיזהר מעקיצות נדל"ן?

עד גיל 40 ניסתה טובה רוכברגר-מאיר (63) להקים עסקים, בעיקר בתחום ההלבשה, ו"בכל פעם זה היה כישלון מפואר", היא...

לקריאת הכתבה
כך תחסכו כסף בתשלום החשבונות השוטפים

רובנו מודעים למושג כלכלה נבונה, שהמוטו שלה הוא "לא צריכים - לא צורכים". אבל מה קורה עם החשבונות השוטפים,...

לקריאת הכתבה
מחברים את האזרחים הוותיקים לדיגיטל

בעשור האחרון חלה עלייה משמעותית מאוד בקרב האזרחים הוותיקים בשימוש במחשב בכלל ובאינטרנט בפרט: לפי סקר...

לקריאת הכתבה
מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה