תביעה ייצוגית נגד בית ההשקעות אלטשולר-שחם
התובע טוען כי במעבר בין קופות גמל נמנע ממנו מידע ונגרם לו נזק כספי. מהסיפור המורכב הזה אפשר להפיק הרבה לקחים
צפריר בשן
03/11/09

השבוע הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לאשר כייצוגית תביעה נגד חברת אלטשולר-שחם, בטענה כי חרגה מהוראות השיווק והייעוץ הפנסיוני, חסכה הוצאות אלה על גב עמיתים בקופות הגמל ומנעה מהם מידע על מצב חשבונותיהם.
התובע, פנסיונר בשם דוד מימון, טוען כי בספטמבר 2007 פנתה אליו אלטשולר-שחם ועניינה אותו בשירותי ניהול תיקי השקעות וקופות גמל שהיא מספקת. הוא טוען כי שוכנע להעביר מיליון שקל מקופת גמל שהייתה לו באותה עת לקופת גמל שבניהול אלטשולר-שחם. מימון טוען כי כספו הועבר לקופה מסוכנת ובעלת רכיב מנייתי גבוה ("יהלום"), על אף שבאלטשולר-שחם ידעו כי הכסף בקופת הגמל נדרש לו להבטחת עתידו.
עוד טוען מימון, כי כספו נעלם ואבד ולא נודע היכן מצוי אותו כסף "במשך שבועות ארוכים". לדבריו, יתרתו באלטשולר שחם הראתה את הסכום 0 במשך אותה תקופה ממושכת. גם לאחר שקיבל הודעה על צירופו כעמית באלטשולר-שחם, נתמשכו מצוקותיו, וכאשר ביקש להשיב את כספו לקופה הישנה, נודע לו לפתע כי הונו פוצל בין שני חשבונות אחרים בחברה המנהלת, שעליהם לא היתה לו כל ידיעה.
לסיכום טוען מימון, כי אלטשולר-שחם לא השיבה לו את מלוא כספו, והיא ממשיכה להחזיק ב-80 אלף שקל, וכי נגרם לו נזק כולל של כ-120 אלף שקל. הוא מעריך את הנזק המצטבר לו ולעמיתים אחרים בקופה ב-11 מיליון שקל - סכום התביעה הייצוגית.

מבלי לרדת לעומקה של תביעה (שהרי זו טרם נתבררה בבית המשפט), אפשר להתייחס לשני צעדים שנקט מימון: המוטעה והנכון. הצעד המוטעה הוא כמובן הבחירה בחברת ניהול תיקים חדשה בשיחת טלפון. מימון טעה במקום שבו אנשים רבים טועים - החלטה על ביצוע עסקה בלחץ של נציג מכירות.
מבלי להיכנס לשאלה האם מדובר בהצעה טובה או גרועה, אם אתם מצויים תחת לחץ של איש מכירות בטלפון, הצעד הנכון עבורכם הוא לרשום את פרטי ההצעה, ולסיים את השיחה ללא כל התחייבות. אם מציעים לכם מבצע חד פעמי שבשלו אתם חייבים להסכים עכשיו לעסקה - הרי לכם הסימן האולטימטיבי לסרב. ייתכן שאכן מדובר בהצעה טובה, אולם מוטב לכם לחשוב עליה במשך יום או יומיים ולהתייעץ עם בני משפחה וחברים לפני שתקבלו החלטה מושכלת, שכוללת גם התחשבות בכל הפרטים והאותיות הקטנות שמציע לכם ספק השירות או המוצר.
הצעד הנכון והחשוב שעשה מימון היה הפנייה לערכאות. בהנחה שנגרם לכם נזק, שומה עליכם לנסות למצות את ההליכים להשבתו. רובנו ניזוקים לא פעם בהתנהלות עסקית מול גופים עסקיים שיש להם הון ואורך נשימה שונים לחלוטין מאלה שלנו, וגדולים מהם לאין ערוך. ועדיין, עצם הערעור והפנייה לספק - ואחר כך לרשויות או לקבלת סעד משפטי - משנים לחלוטין את מערך הכוחות ביניכם לבין הספק.
זכרו: ספקים שונאים עימותים (במיוחד עימותים משפטיים שגוזלים מהם משאבים ומייצרים איום להפסד כספי משמעותי), ולכן לא פעם הם ימהרו ויפצו אתכם או יגיעו לפשרה מהירה על מנת לחסוך מעצמם את הנטל. מימון טעה לפיכך בצעדו הראשון, אבל כדאי ללמוד ממנו באשר להמשך הטיפול בנזק שנגרם לו.
עוד על חוק ומשפט:
שתי תביעות ייצוגיות נגד בנקים
לא כל הסכם הוא הסכם שכר
תיאום עמלות הבנקים: מהו הנזק ללקוח
תביעה ייצוגית נגד בית ההשקעות אקסלנס
להתייעצות עם מומחי מוטק'ה:
פורום ייעוץ משפטי
פורום כלכלה ופיננסים

עוד על חוק ומשפט:
שתי תביעות ייצוגיות נגד בנקים
לא כל הסכם הוא הסכם שכר
תיאום עמלות הבנקים: מהו הנזק ללקוח
תביעה ייצוגית נגד בית ההשקעות אקסלנס
להתייעצות עם מומחי מוטק'ה:
פורום ייעוץ משפטי
פורום כלכלה ופיננסים
תגובות
0
אהבו
0
כתוב/י תגובה...
עריכת תגובה
השבה לתגובה
עוד בחדשות היום
כל מה שצריך לדעת על רשלנות רפואית
בכל שנה מוגשות לבתי המשפט בישראל קצת פחות מ-2,000 תביעות בגין נזקים שנגרמו מרשלנות רפואית. לפי הנהלת בתי...
חייבים כסף? כל הדרכים להחזיר את החוב
אף אחד לא אוהב שחייבים לו כסף או להיות בצד החייב, אבל כולנו ודאי לקחנו בשלב כלשהו בחיים הלוואה מהבנק דוגמת...
חושדים שמרמים אתכם? כך תדעו
כולנו מכירים את סיפורי המרמה והונאה הנוגעים לכל תחומי החיים ומתפרסמים חדשות...
מוטק’ה גם בפייסבוק
סייר תמונות