חזרה להכסף שלי

תו האיכות נשלל מרשת מחסני חשמל

ארגון אמון הציבור שלל את תו האיכות מרשת מחסני חשמל: "מתנערת מאחריות ואינה מטפלת בתלונות צרכנים"
צפריר בשן 06/10/10
תו האיכות נשלל מרשת מחסני חשמל
מעוניינים לרכוש מוצרי חשמל? כדאי לשים לב למה שמה שקובעת השופטת בדימוס דליה דורנר לגבי התנהלותה העסקית של רשת מחסני חשמל. ארגון אמון הציבור הודיע כי החליט לשלול את תו האיכות שלו מרשת מחסני חשמל. הרשת קיבלה את התו מהארגון בשנת 2007. יו"ר המוסד העליון של ארגון אמון הציבור, השופטת בדימוס דליה דורנר, החליטה על שלילת התו לאור התעלמות הרשת מתלונות צרכנים שהתקבלו במוקד התלונות של ארגון אמון הציבור, וכן לנוכח הפרת התחייבות הרשת להתנהלות צרכנית לפי כללי הארגון. "רשת מחסני חשמל לא עמדה בסטנדרטים הנדרשים והפרה באופן תדיר את ההתחייבויות השונות שקיבלה על עצמה כלפי ארגון אמון הציבור, ובהן התחייבויות לפי החוק", כתבה השופטת בהחלטתה. רשת מחסני חשמל קיבלה את התו לאחר הליך בקרה שבמסגרתו התחייבה לכללי ארגון אמון הציבור, להתנהלות צרכנית הוגנת ולעמידה בדרישות החוק. במהלך תקופת ההתחייבות עבר העסק בקרה שוטפת שכללה בדיקת פרסומים, בקרת אתר האינטרנט ותלונות הצרכנים שהתקבלו במוקד ארגון אמון הציבור. השופטת דורנר כתבה עוד: "החברה התנערה מאחריות למוצרים פגומים שמכרה תוך גלגול האחריות ליבואן שלא כדין ולא טיפלה כנדרש בתלונות צרכנים... החברה מגלה אדישות כלפי ההליכים במוסדות הארגון שאפשר שבגדרן היה ניתן לקבל ממנה התחייבות לתקן את המצב הקיים. בנסיבות אלה, לאחר שכאמור גם לא התייצבה לפני, אין מנוס אלא לאשר את הבקשה לשלילת תו אמון הציבור".


תלונות הצרכנים שהובילו לשלילת התו נגעו לפגיעה בזכויות צרכנים במקרים של מוצרים חדשים שהתגלו כפגומים, שירות לקוחות לקוי והתנערות מאחריות תוך הפניית הצרכן ליבואן. מדו"ח הביקורת האחרון שערך אמון הציבור עולה שהרשת לא ענתה למרבית התלונות הצרכניות שהוגשו לה. בנוסף, במקרים שבהם ענה העסק ללקוח היה זה מענה כללי ולקוני, ללא התייחסות פרטנית שממנה ניתן ללמוד על אופן הטיפול. לדברי גלית אבישי, מנכ"ל אמון הציבור, "התעלמות חברה מתלונות צרכנים אינה מקובלת. תו אמון הציבור הינו התחייבות של עסק להגינות ולביטחון צרכני.עסק המפר התחייבות בסיסית לא יהיה חלק מנבחרת העסקים בעלי תו אמון הציבור". דובר רשת מחסני חשמל מסר בתגובה: "במשאלי ידיעות אחרונות ובמחקרים בלתי תלויים זוכה רשת מחסני חשמל, שנה אחר שנה, במקום הראשון בסקר שביעות רצון מטיב שרות הלקוחות ובתואר הרשת המועדפת לקניית מוצר חשמל על ידי הצרכן הישראלי. עובדות אלה מדברות בעד עצמן, ומעידות על הרמה הגבוהה של שירות הלקוחות שנותנת הרשת ותוסיף לתת, עם 'תו אמון הציבור' או בלעדיו. טענותיו של ארגון אמון הציבור כלפי הרשת אינן נכונות. רשת מחסני חשמל מטפלת במהירות וביעילות בכל תלונה שהיא מקבלת לשביעות רצונם של לקוחותיה".
עוד על צרכנות נבונה:

פירות וירקות: לשלם פחות

חבילות גלישה בטלפון הסלולרי: לשלם פחות

כרטיסי אשראי: לשלם פחות

העברת חשבון בנק: לעשות את זה בקלות

עמלות הבנקים: אפשר לשלם פחות

להתיעצות עם מומחי מוטק'ה:

פורום צרכנות, תלונות ותגובות
תגובות  0  אהבו 

כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
עוד בהכסף שלי

איך להיזהר מעקיצות נדל"ן?

עד גיל 40 ניסתה טובה רוכברגר-מאיר (63) להקים עסקים, בעיקר בתחום ההלבשה, ו"בכל פעם זה היה כישלון מפואר", היא...

לקריאת הכתבה
כך תחסכו כסף בתשלום החשבונות השוטפים

רובנו מודעים למושג כלכלה נבונה, שהמוטו שלה הוא "לא צריכים - לא צורכים". אבל מה קורה עם החשבונות השוטפים,...

לקריאת הכתבה
מחברים את האזרחים הוותיקים לדיגיטל

בעשור האחרון חלה עלייה משמעותית מאוד בקרב האזרחים הוותיקים בשימוש במחשב בכלל ובאינטרנט בפרט: לפי סקר...

לקריאת הכתבה
מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה